Nova tehnologija litij-ionskih baterija osigurat će 20 posto veći kapacitet, a vrijeme punjenja skratiti za 30 posto, što će uz povećanje učinkovitosti autonomiju povećati za 30 posto
Nastavlja se utrka u povećanju učinkovitosti električnih pogona. BMW u istraživačkom centru u Münchenu razvio je unaprijeđenu tehnologiju električnih baterija, s člancima promjera 46 milimetara i dvije visine, ovisno o namjeni. Ćelijska kemija će uključivati više sadržaja nikla na katodnoj strani, dok će sadržaj kobalta biti smanjen.
Na strani anode, sadržaj silicija će se povećati, što će osigurati 20 posto veću volumetrijsku gustoću energije. Sve je uklopljeno u novi visokonaponski sustav od 800 V, prilagođen opskrbi energije na brzim DC punionicama. BMW obećava da će ovo smanjiti vrijeme punjenja od 10 do 80 posto za otprilike 30 posto.
Istodobno će se, smanjenjem mase (povećanim udjelom kompozitnih materijala i aluminija) te poboljšanjem aerodinamike, smanjiti otpori vožnje pa se najavljuje povećanje dosega do 800 kilometara (po standardu WLTP). Još važnije, unapređenjem tehnologije ii proizvodnih procesa, BMW najavljuje smanjenje cijene za čak 50 posto, u usporedbi s trenutnim baterijama pete generacije.
Kako bi osigurao proizvodnju baterija za novu generaciju svojih električnih vozila, BMW će otvoriti nove tvornice baterija u Europi i Kini s predviđenim ukupnim godišnjim kapacitetom do 20 GWh. U SAD-u će izgraditi još dvije tvornice za izradu novih baterijskih modula.
Komentari