BMW 530d (2004.): zauljenje usisne grane i turbopunjača, što je uzrok i kako se rješava?

Autor:

BMW 530d: potrebno je servisirati turbopunjač, a potom i cijeli motor, posebno sustav za napajanje

PITANJE ČITATELJA

BMW 530d iz 2004., 344.000 km, kupljen prije pola godine. Još uvijek dobro vuče, ali se javlja problem zauljenja usisne grane i turbopunjača. Malo se povećalo dimljenje iz ispušne cijevi, ali su mi rekli da, obzirom na godine, to nije ništa strašno. U čemu je problem i koliko mogu očekivati da će ovaj auto prijeći kilometara?

ODGOVOR DOKTORA

Što se tiče kilometraže, ona nije problem, ako je realna, jer BMW 530d (veliki auto s velikim motorom izdržljiviji je od malog) može prijeći i više od pola milijuna kilometara. Moguće je da ste kupili auto s vraćenom kilometražom, jer navedeno ukazuje na opću dotrajalost. Istrošenje potiče začađenje, a zbog njega se blokira mehanizam za podešavanje krilaca statora turbine.

Tada nekontrolirano poraste tlak prednabijanja, koji probija kroz istrošene karike i cilindre i povisuje tlak u uljnom karteru. Tako nastao tlak sprječava povrat ulja iz turbopunjača u karter. Dakle, trebate najprije servisirati turbopunjač, a potom i cijeli motor, posebno sustav za napajanje.

Mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora utvrdit ćete stanje, odnosno stupanj istrošenja motora – 27 bara je donja granica kad je nužna ozbiljnija reparatura motora.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.