Zanimljiv je slučaj vlasnika BMW-a 530d unesenog iz Njemačke, s deklariranih 195.000 km, za kojeg je naknadno utvrđeno da je na posljednjem službenom servisu imao 754.000 km
Pri kupnji rabljenog modela BMW 530d serije E60 najprije treba provjeriti papire, koji se tiču vlasništva i održavanja te procijeniti vjerodostojnost prijeđene kilometraže, na osnovu dostupnih informacija i temeljitim analizom stanja automobila i voznih svojstava. A podjednako je važno da nije imao većih mehaničarskih zahvata – dobrom limaru to neće promaći koliko god je dobro popravljeno.
Ako prije kupnje uspješno prođe sve navedene provjere, kupnjom ovog rabljenog automobila teško ćete pogriješiti, čak i ako je stvarno prešao više od 300.000 km. BMW serije 5 četvrte generacije (serija E60) jedan je od najcjenjenijih i najkvalitetnijih automobila na našem tržištu, a to vrijedi i za najpopularniju verziju, sa 6-cilindarskim trolitrenim dizelašem snage 235 KS. Pouzdaniji je i izdržljiviji od 4-cilindarskog modela BMW 520d.
Takvi su modeli često kombiniraju s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva, a modeli s pogonom 4×4, poput testnog, nisu česti. Premda je nabijen kompliciranom i zahtjevnom mehanikom, problemi su rijetki. Bavarska je marka poznata po prvoklasnoj kvaliteti, ali je mana što vlasnici ovakvih automobila, premda to nije logično, često štede s održavanjem. Dobro stanje statusne limuzine, s moćnim dizelašem, automatskim mjenjačem i pogonom 4×4, može ugroziti jedino loše održavanje i ekstremno oštra vožnja.
Zapušten primjerak BMW Serije 5, ili onaj održavan neoriginalnim dijelovima može kupca uvaliti u velike izdatke. Stoga je pregled najvažniji, a najprije treba provjeriti vjerodostojnost kilometraže. Ako je automobil izišao iz sustava redovitog održavanja u ovlaštenom servisu teško je biti 100% siguran. Nije dobro ni ako je automobil dorađen, a sportski naplaci podjednako ukazuju na oštru vožnju i dodatno naprezanje vitalnih sklopova. Većina modela na tržištu opremljena je turbodizelašem obujma 2993 ccm i snage 235 KS i to je najpogođenija verzija.
Redna 6-cilindarska izvedba nudi najbolji balans, a konstrukcijske rezerve i dugovječnost pokazuje činjenica da je za model BMW 535d motor s dva turbopunjača nabijen na 286 KS. Iznimno je važno koristiti potpuno sintetično ulje po tvorničkoj deklaraciji. Opće stanje motora najbolje je provjeriti mjerenjem kompresije. Tlakovi trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 30 bara. U leru treba raditi ravnomjerno i kod dodavanja gasa ne smije dimiti.
Nerijetko su i modeli stariji od 15 godina u dobrom stanju. Ali, to je teška iznimka na tržištu rabljenih. Tko će prodati dizelsku ‘peticu’ dok je u dobrom stanju?! To je puno vjerojatnije kod istrošenih primjeraka s puno kilometara (treba provjeriti je li kilometraža vraćena). Najvažnije je pregledati istrošenost diskova, jer se na njima može procijeniti kako je auto vožen, a zbog naših loših prometnica treba provjeriti stanje podvozja.
Još je važnije da nije pretrpio sudar, a to također ne smijete isključiti. BMW se vozi oštro, pa je veći rizik sudara. Nakon popravka najbolje je sve dobro zakamuflirati, pa prodati auto. Zbog toga ga treba podignuti na dizalicu, a tada iskusnom oku (po potrebi povedite stručnu osobu) pretrpljen sudar ne može promaći, bez obzira kako je auto dobro popravljen. Ako je sve OK, kupnja se isplati.
Ovakav je rabljeni auto, skup, ali dobro zadržava cijenu i lako se prodaje. Šesterocilindraš s 235 KS prava je mjera, a bolje je izabrati verziju s pogonom straga nego 4×4, jer pojačano troši gume i otvara probleme s viskoznom spojkom. Dvolitreni 520d sa 163 KS više je opterećen, pa se mogu očekivati istrošenja.
MANE (prema Dekra i TÜV)
ZAZOR U PREDNJEM I STRAŽNJEM OVJESU
Problem je posebno izražen u prethodnoj Seriji E39, koja se proizvodila od 1995. do 2003., a nešto manje i u prethodnoj E61 Radi se o zglobovima u aluminijskim vilicama, koje su sklone trošenju, posebno ako se vozi oštro, na lošim cestama i ako je podvozje sportski dorađeno
ZAZOR U UPRAVLJAČKOM MEHANIZMU
Vlasnici petica vole forsirati servouređaj volana okrećući ga u mjestu, što je uz široke gume pogubno i za gume i za upravljački mehanizam. Ovo vrijedi kao savjet dobre vožnje i kao preporuka za kupnju
ISTROŠENJE DISKOVA
Problem leži u činjenici da kočnice trebaju zaustaviti automobil mase veće od 1,7 tona, a vozači BMW-a u pravilu voze oštro. A kinetička energija iznosi masa puta brzina na kvadrat, kroz dva. Dakle, to je golem iznos džula (1 J = 1 Nm) mehaničke energije, koji se treba pretvoriti u toplinsku energiju na kočnim diskovima, kroz trenje. Zbog toga se diskovi (posebice prednji) ubrzano troše, a to je i po tome se može lako utvrditi kako je automobil vožen i održavan
OSJETLJIVA SVJETLA
Pregaranje žaruljica prednjih svjetala i signalizacije jedan je od rijetkih problema, koji je neugodan, a i skup
UPRAVLJAČKA ELEKTRONIKA
Zabilježeni su i problemi s centralnim upravljačkim modulom, ali samo u prvim modelima serije E60 iz 2003. i 2004. U pravilu se rješavalo resetiranjem u ovlaštenom servisu.
BMW 530d
Motor: 6-cilindarski turbodizelski, 24V (lanac)
Obujam: 2993 ccm
Snaga: 235 KS pri 4000/min
Moment: 500 Nm pri 2000/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva
Pogon: stražnji, opcija 4×4
Gume: 225/55 R 16
Karoserija: 484 x 184,5 x 146,5 cm
Masa/nosivost: 1620/540 kg
Prtljažnik: 520 l
Brzina: 240 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 7,4 s
Potrošnja: 6,5 do 10 l/100 km
Proizvodnja: 2003. – 2010.
Oprema: 6 zračna jastuka, autom. klima, el. paket, ABS, ESP
Komentari