BMW 320d: problem je u propuštanju brizgaljki, padu tlaka goriva u zajedničkom vodu i/ili istrošenju u cilindrima
PITANJE ČITATELJA
BMW 320d iz 2010., uvoz iz Italije 2016. koji je prešao 198.000 km pri zaustavljanju, stajanju na semaforu, odnosno zaustavljanju, trza, okretaji variraju i gasi se. U srednjem režimu radi dobro, ali na visokim kao da nema punu snagu…
ODGOVOR DOKTORA
Riječ je o pouzdanoj seriji E90, koja se proizvodila od 2004. do 2011. Turbodizelski motor, serije N47, koji se proizvodio sa 116, 143, 163, 177, 184, 204 i 218 KS, u početku imao problema s brizgaljkama, ali i faznim lancem za pokretanje bregastih vratila.
Naime, fazni lanac, s lančanicima na radilici i bregastim vratilima, napinjačem i vodilicama, trebao je biti prebačen, radi sigurnosti pješaka, s prednje strane motora na stražnju. Pritom mu je minimizirana širina, što je povećalo specifično opterećenje i skratilo vijek.
Ali po ostalome,ta serija, uz normalno održavanje i vožnju, bez većih problema treba prijeći najmanje 300.000 km. A budući da pokazuje znakove dotrajavanja treba posumnjati u prijeđenu kilometražu, održavanje i način vožnje. A Talijani su poznati po natprosječnom maltretiranju vozila i ispodprosječnom održavanju.
Motor u leru trza i gasi se zbog tri bitna razloga, od kojih u pitanju može biti jedan, dva ili sva tri. Prvi je nedovoljna količina goriva na brizgaljkama, uslijed propuštanja na brtvama brizgaljki i/ili povratnom vodu.
Drugi je mogući problem u preniskom tlaku goriva u sustavu Common-rail (zajedničkom vodu), koji u praznom hodu treba biti 300 bara. Ako je niži, problem može biti u senzoru tlaka ili istrošenju visokotlačne pumpe goriva.
Treći je u padu tlakova kompresije, što je česta posljedica dotrajalosti, pa je preporučljivo mjerenje tlakova kompresije hladnog motora. Tada je problem, odnosno istrošenje u cilindrima/klipnim karikama ili ventilima/sjedištima ventila. Treba vam, dakle, posjet u ovlašteni BMW servis ili kvalitetan servis za dizelske motore.
Komentari