BMW 318d: problem je vjerojatno u začađenje turbopunjača i blokiranju krilaca statora turbine, potrebno je rastaviti, očistiti i balansirati turbopunjač
PITANJE ČITATELJA
BMW 318d iz 2012., sa 196.000 km, nedavno je počeo gubiti snagu iznad 3000/min. Na niskim je okretajima sve OK, ali na višim se počinje gušiti.
ODGOVOR DOKTORA
Sve ukazuje na začađenje turbopunjača te su krilca koja zakreću polužni mehanizam blokirana u položaju za nisko opterećenje. Zakretanjem se sprječava lokalno probijanje zvučnog zida na vrhu lopatica rotora.
Naime, kad je kod velikog opterećenja brzina plinova na ulazu u rotor velika, na profilu lopatice može doseći brzinu zvuka. Tada ne može postići dovoljnu brzinu vrtnje, budući je spojena na kompresor, on ne može postići dovoljnu brzinu.
Turbopunjač treba rastaviti, očistiti, provjeriti centričnost vratila (ako se iskrivilo treba ga izmijeniti) te izmijeniti radijalni i aksijalni ležaj, karike usisa i ispuha, brtvila te odstojnike.
Na kraju rotor treba precizno uravnotežiti, a kad se turbopunjač sklopi treba u drugoj fazi ‘finiširati’ balansiranje. Time se poništavaju štetne neuravnotežene centrifugalne sile.
Komentari