Blaženka Divjak javila se iz samoizolacije i objavila uputu za učinkovit rad od kuće

Autor:

02.07.2020., Zagreb - U zgradi Nacionalne i sveucilisne knjiznice odrzana je sjednica Vlade RH. Dolasci ministara na sjednicu. Blazenka Divjak. 
Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl/PIXSELL

Ministrica znanosti i obrazovanja na odlasku, Blaženka Divjak oglasila se putem društvenih mreža iz samoizolacije i objavila upute za učinkovit rad od kuće. Govorila je i o nastavi na daljinu.

“Evo, tek sam treći dan u samoizolaciji i cijelo vrijeme radim na daljinu. Čak sudjelujem i na sastancima ministara znanosti država članica EU-a, sada ionako gotovo sve ide putem videokonferencija. Kad radimo od kuće, potrebno je naći mjesto koje ima stabilan bežični prijenos podataka, ali i da nije prozor iza nas ili nepospremljene police i stolovi kada se javljamo videovezom.

Radim i usput promišljam koliko nas je trenutno u Hrvatskoj u samoizolaciji i kako je drugima, posebno mladima. Provjerila sam i sada nas je u samoizolaciji oko 5 000.

Kakvi su trendovi za sljedeću školsku godinu?

Samo u jednom polugodištu može se očekivati 50 000 ljudi u samoizolaciji, i to ako situacija ne bude gora nego sada. Među njima će biti tisuće učenika, studenata i nastavnika koji će barem dva tjedan provesti kod kuće. Samo od 26.6. do 10.7., znači u 15 dana, zaražena su 72 učenika u dobi od 6 do 18 godina, to znači da bi 70 razreda bilo u samoizolaciji da je trajala nastava u školama.

Kako smo zapravo nas desetak iz MZO-a završili u samoizolaciji? Prošli smo tjedan proveli manje od školskoga sata s osobom kojoj je nekoliko dana poslije utvrđena zaraza koronavirusom u prostoriji veličine prosječne učionice i držali propisani razmak, ali nismo nosili maske. Dakle, lako je završiti u samoizolaciji (zapravo je to propisana izolacija, a ne samoizolacija) i stručnjaci tvrde da je opravdana te to treba poštovati. Ova naša nas situacija upućuje da će takvih slučajeva u školama i na visokim učilištima biti dosta, i kod učenika i kod nastavnika.

S jedne strane, škole i visoka učilišta ne treba zatvarati ako se mogu osigurati uvjeti za učenje i poučavanje u fizičkom okruženju jer pretpostavka je da većina bolje i poučava i uči „uživo“, a i pitanje je gdje će biti mala djeca dok roditelji rade.

S druge strane, treba svima osigurati pravo na obrazovanje, a ne samo onima koji će smjeti biti u školama. Naime, nije vjerojatno da će svi moći biti u učionicama, što zbog prostornog ograničenja kako bi se osigurao potreban razmak, a što zbog toga što će mnogi učenici i nastavnici zbog samoizolacije trebati ostati kod kuće. Očekujemo da kod kuće ostanu i cijeli razredi. Očekujemo također da će ostati u samoizolaciji i, primjerice, nastavnik Matematike, a zamjene neće biti te treba osigurati da i taj nastavnik, jer je zdrav, izvodi nastavu. Dakle, mješoviti model iz Akcijskog plana provedbe nastave na daljinu ujedno je onaj za koji se trebamo pripremati na svim razinama obrazovanja.

  • Dva su temeljna pitanja koja si trebamo postaviti:
    Kada imamo epidemiološka ograničenja, tko će imati prioritet da bude u školi ili na visokom učilištu?
  • Kako će učiti oni koji trenutno nisu u školi ili na visokom učilištu, a nisu bolesni?

Neki od mogućih odgovora na prvo pitanje opisani su u Akcijskom planu – https://bit.ly/32yubpM – provjerite ih, ali sigurno postoje i drugi pa podijelite svoja razmišljanja o tome. Drugo pitanje ima samo jedan odgovor: nastava na daljinu treba ići dalje”, poručila je ministrica na odlasku na Facebooku.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.