Bitno je znati prodati se: Budite sami sebi najbolji PR

Autor:

Pixabay

Ništa od samozatajnosti. U poslovnom svijetu ne možete uspjeti ako se skrivate poput mišića u kutku nekog ureda

U 21. stoljeću poslovica naših roditelja „skromnost je vrlina“ gotovo da ne drži vodu. Kao i riječi da nije dobro hvaliti se. U današnje vrijeme nitko tko je uspio u svom životu nije to postigao, a da se nije istaknuo hvaleći se nenametljivo ili manipulirajući drugima da ga hvale i lijepo o njemu govore.

Poanta je da možete ostvariti sve što poželite, samo je pitanje kako. A to „kako“ krije se u prezentaciji vas samih. Danas svaka tvrtka ili istaknuti pojedinac koja drži do svog imidža ima iza sebe PR agenciju ili PR konzultanta koji će u javnosti stvarati i održavati lijepu sliku o njima.

Uspjeh je stvar stava

Zauzmite stav „ja vrijedim“ i ponašajte se u skladu s tim. Malodušnosti tu nema mjesta ukoliko želite pozornost poslovnih partnera ili kolega. Sve dolazi iz naše nutrine. Ukoliko znate da znate, da vrijedite – to trebate i znati pokazati. Pa da i ljudi oko vas to primijete. Uvijek morati biti spremni na taj korak da kad ugledate priliku da je zgrabite i iskoristite. Jer… možda vam se tako skoro nova neće ukazati.

Sve je stvar imidža i imidž je sve. I to vrijedi u većini slučajeva. Naravno, ne može se očekivati da netko izgleda i djeluje besprijekorno, a da je nesposoban i nekompetentan, pa da mu je uspjeh zacrtan. To nikako. No, činjenica jest da vas imidž uvelike određuje. Stoga ga trebate njegovati.

Show počinje

Prije odlaska na „poslovnu predstavu“ morate se dotjerati sukladno liku kojeg želite igrati. Primjerice, ukoliko ste sada dio ekipe srednjeg menadžmenta, a težite napredovanju i skorom promaknuću, trebate izgledati kao
uspješna žena/muškarac.

Riječi su moć

Ono što izgovaramo, govori o nama. Sve izvanjsko pada u vodu, ukoliko neprimjereno komunicirate, boja i ton glasa su vam grubi, a i psovka se omakne… Zaboravite na ideju o tome da se dobro promovirate. Riječi vas mogu raskrinkati, doslovce pokopati ili/i uzvisiti sve u samo jednom trenutku. Njima očaravate sugovornika, zato ih pomno birajte. Budite smireni i pribrani u svom izlaganju, djelujte zrelo i ljubazno. Pametni šefovi cijene suradnike koji cijene sebe jer znaju da se u njih mogu pouzdati.

Sa svakim lijepo, ni s kim iskreno

To ste zacijelo već negdje čuli. I ne, nije riječ o licemjerju. Riječ je o staroj dubrovačkoj poslovici koja je zlatni postulat poslovne komunikacije. Ona nas podsjeća do koje granice smijete ići i da vas se percipira kao vrhunskog profesionalca. Ne povjeravajte i ne otvarajte se previše ljudima s kojima radite. Shvatite da ste tu da zajedno radite, ne da sklapate prijateljstva i da se družite. Ugodno čavrljajte, budite draga i topla osoba, no ne prelazite granice da se povjeravate. Mudro je da ocijenite kad da držite jezik za zubima.

FELJTON: Neovisne žene u svijetu stvorenom za muškarce

Kontrolirajte emocije

Kako biste uspjeli u poslovnom svijetu, a imidž ostao besprijekoran jedna od vještina je i ta da ovladate pozitivnim komentiranjem. Nemojte da vam se među kolegama omakne neprimjerena opaska poput „nesposobnjaković iz servisa“ ili „lupetalo iz općih poslova“.

Kontrolirajte emocije i suzdržite se teških riječi. Ne obrušavajte se na kolege i ne komentirajte. Okrenite se taktici čuđenja i glumite zbunjenost. Ne uvlačite se u prepirke i svađe jer vas to u očima kolega i nadređenih čini histeričnom osobom koja lako gubi kontrolu nad sobom, svojim ponašanjem i emocijama.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.