Varaždinska poduzetnica Snježana Mikulčić Jakopović pokrenula je 2008. proizvodnju biokozmetike Kuća magične trave, a potom i wellness turizam baziran na svojoj kozmetici pa je obiteljsko imanje Jakopovića uskoro postalo hit
Ni sat vremena od Zagreba obitelj Jakopović prije nešto više od petnaest godina pokrenula je proizvodnju certificirane biokozmetike Kuća magične trave (KTMbio cosmetics), a s vremenom je razvila i wellness turizam baziran na svojoj kozmetici. Danas se u njihovoj paleti ekološke kozmetike nalazi preko sto proizvoda, a njihovo imanje s wellnessom posjećuju ljudi sa svih strana svijeta.
Matičnjak ili melisa izuzetno povoljno svojim svojstvima djeluje na oslobađanje od stresa, napetosti, protiv depresije, pomaže i kod grčeva, raznih mučnina i želučanih tegoba, a ponekad se naziva i eliksirom života. Stoga je rođena Varaždinka Snježana Mikulčić Jakopović sa suprugom okrenula prije nekog vremena novu stranicu u svom životu i ljekovito bilje prigrlila kao temelj svog budućeg posla – bio kozmetike. Štoviše, njihova obiteljska tvrtka Kuća magične trave danas je poznata kao pionir na području ekološke kozmetike u Hrvatskoj, a razvila se upravo iz prvobitne ideje o uzgoju ljekovite biljke matičnjaka.
‘Odlučili smo zasaditi nešto drukčije i krenuli smo s matičnjakom. Prvo smo proizveli menadžerski čaj…’
„Čovjek s godinama dođe do zasićenja uredskim poslom pa smo suprug i ja počeli razmišljati što bismo mogli napraviti na zemlji njegovih roditelja u mjestu Paka kraj Novog Marofa. Zemlja koja nije bila nimalo zagađena jer se godinama samo kosila i održavala. Želja nam je bila da oživimo naše zagorske brežuljke koji su s vremenom postali pusti. U to vrijeme svi su većinom sadili lavandu, a mi smo odlučili zasaditi nešto drukčije i krenuli s matičnjakom. Igrom slučaja suprug je sudjelovao na jednom predavanju na kojem su tražili kooperante za uzgoj matičnjaka. Godine 2008. uzgojili smo oko 100.000 sadnica iz nabavljenog sjemena, 30.000 sadnica smo posadili, a ostalo prodali potencijalnim kooperantima. Cilj nam je bila proizvodnja suhe herbe i plasman na veliko, kao sirovina za čaj i slično“, ispričala nam je vlasnica Magične kuće trave Snježana Mikulčić Jakopović nastavljajući priču o početku biznisa kojim se obitelj bavi. Rekla je da se prvobitna ideja otkupa na veliko nakon nekog vremena pokazala neodrživom jer je cijena otkupa svakom šaržom bila sve niža zbog uvoza jeftine herbe iz drugih zemalja te je omjer uloženog i dobivenog bio na rubu isplativosti. „Tada smo shvatili da je jedino finalizacija proizvoda iz vlastite sirovine način na koji se može višestruko vratiti uloženi trud i ulaganje“, rekla je. Krenula je na doškolovanje, završila tečaj za uzgajanje ljekovitog bilja, ali i završila školovanje za fitoterapeuta i aromaterapeuta te počela proizvoditi gotove proizvode na bazi matičnjaka.
„Prvo je bio čaj koji smo nazvali menadžerski čaj jer ima antistresna i smirujuća svojstva. Potom smo radili delikatese, keksiće, začine i sirup i legendarni napitak Karmelićansku vodicu koju su proizvodile još odavno sestre karmelićanke i prate ga zanimljive legende. Potom smo krenuli s kozmetikom i registrirali objekt za proizvodnju kozmetike i uveli potrebne standarde i norme. Prvi proizvodi su bili ulje i krema za mješovitu kožu. Da bismo se probili na tržište, u početku smo prezentirali svoje proizvode po raznim sajmovima i dogovarali plasman naših proizvoda s trgovinama. U međuvremenu smo dobili brojne nagrade za naše proizvode i osluškujući potrebe naših kupaca i tržišta razvijali smo i širili paletu proizvoda. Svaki smo naš proizvod odmah i certificirali jer nam je cilj bio da svaki naši proizvod nosi eko certifikat. I tako je zapravo sve počelo“, ispričala nam je, pohvalivši se da danas imaju stotinjak kozmetičkih proizvoda nastalih iz vlastitog uzgoja ljekovitog bilja (melisa, menta, smilje, lavanda, lješnjaci…) kojeg danas imaju oko 6 hektara u ekološkom uzgoju. Osim toga, paleta kozmetike Kuća magične trave (KMT biocosmetics) bila je prva paleta proizvoda u Hrvatskoj koja je dobila oznake: EKO kozmetika, 100 posto prirodna kozmetika s ekološkim sastojcima i prirodna kozmetika s ekološkim sastojcima.
‘Nismo razmišljali o svojim trgovinama, već smo surađivali s dućanima zdrave hrane, bio dućanima i prodajnim lancima’
Njihovi su proizvodi danas prisutni u svim boljim prodavaonicama ekoloških proizvoda, prodajnim lancima, kućama za odmor, spa hotelima, wellness centrima i izvoze u Nizozemsku, Švedsku i Poljsku. No proizvodnja kozmetičkih proizvoda tek je polovica njihova uspješnog biznisa. Ova obiteljska tvrtka, u kojoj rade svi članovi obitelji, radi sve što je potrebno da klijenti budu zadovoljni i da ispuni sve zahtjeve tržišta. A klijenata je sve više, što i ne čudi jer u svojoj bogatoj paleti proizvoda nude sve proizvode za njegu lica, tijela i kose. Proizvode tonike, serume, kreme za lice, šampone, sapune, krute šampone, paste za zube, dezodoranse, maske za lice, pilinge i sve ostalo što je potrebno za njegu lica i tijela svih dobnih skupina, pa tako imaju posebnu multifunkcionalnu kolekciju za muškarce, baby kolekciju, anti age i proizvode za problematičnu kožu tinejdžera i sl. Kolekcije se baziraju na biljkama iz vlastitog uzgoja pa tako proizvode kolekciju na bazi smilja, na bazi ulja sjemenki grožđa, matičnjaka i mente. Kolekcija za kosu je jedna od najprodavanijih jer su u njoj tri vrste krutih šampona koji se nalaze i u prodajnim lancima i sve su poznatiji zbog toga što u krutom stanju ne sadrže konzervans, dvostruko duže traju od tekućih i u papirnatom pakiranju ne štete okolišu.
„Proizvodimo koliko nam tržište traži. Kad nam jedan prodajni lanac naruči par tisuća komada nekog artikla, onda radimo samo to dok ne završimo narudžbu. Neke proizvode radimo i u manjim ekskluzivnijim serijama. Ekološka kozmetika ima određeni rok trajanja, pa nikad ne stvaramo velike zalihe’’, ispričala nam je vlasnica koju smo pitali i za još jednu posebnost njihovih proizvoda, a to je ostvarenje biodinamičke poljoprivrede i dobivanje demeter certifikata koje je do sada u Hrvatskoj dobila svega nekolicina OPG-ova.
Zamolili smo je da nam objasni o čemu je riječ. „To je certifikat koji dobivaju proizvođači koji se bave biodinamičkom poljoprivredom i proizvodnjom. To je nadgradnja iznad ekološke proizvodnje. Jedna stepenica više. Osnovni uvjet za dobivanje tog certifikata je da imate ekološki certificiranu farmu, vlastitu kompostu hrpu, da za uzgoj, prihranu i zaštitu koristite biodinamičke pripravke i da radove na nasadima, koliko god je moguće, ravnate prema sjetvenom kalendaru“, rekla je. Da misle na sve u svom poslovanju govori i podatak da je većina ambalaže njihovih proizvoda od prirodnih materijala i da se može reciklirati te da njihovi proizvodi nisu testirani na životinjama, već na obitelji i prijateljima koji dragovoljno uživaju u blagodatima prirode i ljubavi.
Sama distribucija nije uvijek jednostavna pa su kao i mnogi razmišljali o vlastitom prodajnom salonu. „Kada smo krenuli raditi nismo razmišljali o svojim dućanima, već smo surađivali s drugim dućanima zdrave hrane, bio dućanima i raznim prodajnim lancima. Već neko vrijeme razmišljamo o vlastitim trgovinama u većim gradovima te o mogućnosti pokretanja franšize, ali to je dug i vrlo zahtjevan proces koji zahtijeva jako velika ulaganja, prije svega u marketing i prepoznatljivost brenda“, ispričala nam je vlasnica Kuće magične trave te napomenula da upravo rade na proširenju kapaciteta proizvodnje. „Naša manufaktura nam je postala premala i trenutno radimo na projektu povećanja postojećeg proizvodnog prostora i skladišta za sirovine i ambalažu te, prije svega, ulaganja u automatizaciju proizvodnog procesa kako bismo povećali proizvodne kapacitete i ubrzali proizvodni proces“, rekla je.
Međutim, njihov poduzetnički duh nije se tu zaustavio. Svoju su sve veću paletu kozmetičkih proizvoda odlučili ponuditi osobno i to turistima pokrenuvši vlastiti wellness turizam. „Mi smo gledali da svoju djelatnost, a to je proizvodnja kozmetike, spojimo s turizmom. Oduvijek smo voljeli naše zagorske brege i kontinentalni turizam. Suprug je naslijedio jedno prekrasno imanje na kojem se rodila njegova baka. Jedna starinska drvena kuća i štagalj u Možđencu kod Novog Marofa. Renovirali smo tradicijsku drvenu kuću ‘country house’ i sagradili bazen, a naknadno uredili i štagalj „barn house“ za team buildinge i proslave te ‘biospa house’, u kojoj se osim hidromasažne kade nalazi kada za kupke s našim hidrolatima i eteričnim uljem, bio sauna te salon za masažu i kozmetičke tretmane. Kći je kozmetičarka pa ona, po narudžbi, odrađuje taj dio posla. Radimo beauty tretmane, ali isključivo s našim kozmetičkim proizvodima. Tretmane lica, tijela i različite anti stresne aroma masaže’’, rekla je.
Imanje Pijevci na vrhu brijega u selu Možđenec, osim što oduzima dah svojim šarmom, jer je sve uređeno u rustikalnom stilu, ali uz vrhunski komfor, kapaciteta je 13 kreveta, a kako je istaknula, ako su proslave i eventi organizirani za lijepog vremena, vani može biti i do 50-ak osoba. Ove godine u lipnju na imanju će biti i dva vjenčanja. Prošlo je sedam godina od kada je imanje Pijevci otvoreno, a s obzirom na to da je dio ponude i specifičan wellness s vlastitim proizvodima i uslugama, ne kriju zadovoljstvo jer su smještajni kapaciteti puni dobar dio godine i to turistima sa svih strana svijeta koji su ih otkrili zahvaljujući preporukama i odličnom suradnjom s Turističkom zajednicom Varaždinske županije.
Komentari