Iako je Greta Gerwig režirala „Barbie“, financijski najsupješniji film 2023. godine, dvije analize pokazuju da su žene iza kamere i dalje podcijenjene u Hollywoodu. Te analize pokazuju da žene iza kamere ne dobivaju jednake prilike kao muškarci. Tako analiza Center for the Study of Women in Television and Film na San Diego State University pokazuje da je 250 financijski najuspješnijih filmova režiralo 16 posto žena što je pad u odnosu na 2022. godinu kada je njihov udio iznosio 18 posto. Stoga organizacija USC’s Annenberg Inclusion Initiative u svojoj analizi govori kako nije napravljen ozbiljan korak u promjenama po kojima bi žene dobile više prilika.
USC analiza pokazuje da je od 116 redatelja koji su prošle godine režirali 100 financijski najuspješnijih filmova u Americi samo njih 14 su žene, odnosno 12.1 posto. To je porast od devet posto u odnosu na 2022. godinu ali ako se to usporedi sa situacijom iz 2018. godine, kada su samo 4,5 posto redatelja najuspješnijih filmova bile žene, onda to nije osobito poboljšanje. Ako se gleda situacija od 2007. do 2023. godine, samo šest posto žena režiralo je najuspješnije filmove u Americi.
„Tijekom 16 godina postotak žena koje su režirale najuspješnije filmove nije porastao niti za 10 posto. To pokazuje da talentirane žene, koje imaju uspješne karijere, filmska industrija neće angažirati za poslove za koje su kvalificirane samo zbog spolnog identiteta“, izjavila je dr. Stacy L. Smith autorica izvještaja i osnivačica USC’s Annenberg Inclusion Initiative. Greta Gerwig postala je prva žena koja je režirala film koji je zaradio na kino blagajnama više od milijardu dolara, neke od najznačajnijih filmova godine režirale su žene, poput filmova „Saltburn“ Emerald Fennell, „Past Lives“ Celine Song i „Priscilla“ Sofie Coppole. Međutim, njihov uspjeh nije mnogo toga promijenio. Samo je 22 posto žena, zaposlene kao redateljice, scenaristice, producentice, montažerke i snimateljice, radilo na 250 financijski najuspoješnijih filmova prošle godine, što je pad u odnosu na 2022. godinu kada ih je bilo 24 posto. U čak 75 posto tih filmova iza kamere je radilo 10 ili više muškaraca dok je na samo četiri posto filmova iza kamere radilo 10 ili više žena.
„To je krajnja iluzija. Zasluženi trijumf Grete Gerwig opovrgava nejednakost koja prožima mainstream filmsku industriju”, rekla je dr. Martha Lauzen, autorica izvješća San Diego State University. “Brojke sve govore. Omjeri spolova iza kulisa u Hollywoodu ostaju dramatično iskrivljeni u korist muškaraca.”
Komentari