Baš nitko ne želi voditi riječki škver! Niti jedna prijava za člana Uprave

Autor:

13.09.2019., Rijeka - Brodogradiliste 3 Maj rPhoto: Goran Kovacic/PIXSELL

Goran Kovacic/PIXSELL

Natječaj za člana Uprave „3. maja“ završio je neslavno. Prije dva tjedna bio je raspisan poziv potencijalnim kandidatima. Međutim, u dodatnih tjedan dana koliko su rekli u brodogradilištu i pri tome čekali da poštom naknadno stigne neka prijava, predsjednik trećemajskog Nadzornog odbora Juraj Šoljić jučer je službeno potvrdio da nije stigla nijedna prijava. Šoljić nije htio nagađati razlog, kao ni to što će Nadzorni odbor učiniti u namjeri da se dođe do osobe koja bi preuzela dio odgovornosti uz 67-godišnjeg Edija Kučana, piše Novi list.

Ishod natječaja bio je iznenađujući i očekivan. Kriteriji su bili visoko postavljeni jer od kandidata se tražilo da ima najmanje diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski stručni studij odgovarajuće struke uz minimalno deset godina radnog iskustva (od kojih pet na rukovodećim pozicijama). Ostaje pitanje što ljudima izvan trećemajskog sustava brodogradilište trenutačno može ponuditi osim neizvjesnosti i svakodnevne borbe za preživljavanje jer „3. maj“ je tvrtka čiji se gubitak iznad kapitala popeo na 672 milijuna kuna, a to je ostavština iz razdoblja restrukturiranja pod propalom Uljanik grupom. Osim toga, prije gotovo četiri godine našao se pred stečajem, ali ipak je izbjegnut jer je iza plana nastavka proizvodnje stala Vlada sa stopostotnim državnim jamstvima za svaki kredit. Ipak, proizvodni i novčani tijek je daleko od optimalnog, a na to ukazuju financijska izvješća. U prvih devet mjeseci riječko brodogradilište iskazalo je 234,3 milijuna kuna prihoda, ali i gubitak od 29 milijuna kuna. Dva poziva za kupnju 88% dionica nisu urodila interesom kod potencijalnih ulagača ni do razine pisma namjere pa se kao vlasnik i dalje vodi bankrotirani Uljanik te se još treba vidjeti koje će biti konačno rješenje.

Iz „3. maja“ potvrđeno je da je ugovoren novi posao, kojim bi se trebao popuniti dio svojih proizvodnih kapaciteta. Tako bi početkom sljedeće godine u Rijeku trebao stići dotegljen nedovršeni kemikal tanker, a nosivost je 45.000 dwt-a. Taj posao ugovoren je na način da materijal i svu potrebnu opremu, koja se još treba ugraditi u tanker osigurava brodovlasnik. Rad plaća „3. maj“, a procijenjena vrijednost ovog posla je oko osam milijuna eura.

OZNAKE: Rijeka, 3. maj

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.