Predsjednik Zoran Milanović je koncem prošle godine upozorio je da će prva dva helikoptera Black Hawks, koja su u veljači ove godine stigla u Hrvatsku, ali da je vrlo izvjesno da će ih dočekati nespremni hangari jer izgradnja dvaju hangara za ove helikoptere još nije ni počela.
Da stvar bude još gora, još nije bio izabran ni izvođač radova pa nije poznato gdje će ovi novi helikopteri biti smješteni jer oni ne mogu biti smješteni na otvorenom. “To je totalni nemar. Helikopteri će morati kisnuti na kiši. Netko će morati ići na kišu. Oni ne smiju biti na kiši jer za to nema opravdanja. Hangari nisu kineski zid, to je jednostavan posao”, izjavio je Milanović u prosincu prošle godine.
Minstar obrane Mario Banožić je tada govorio da je natječaj za hangare u tijeku i da će ih, privremeno, smjestiti na Pleso. Prva dva helikoptera transportirana su u Hrvatsku početkom veljače. Zakašnjeli natječaj, piše u srijedu Telegram, za izgradnju prvog hangara u Lučkom je poništen prvog tjedna ruske invazije na Ukrajinu.
Državni tajnik Zdravko Jakop pred saborskim Odborom za obranu prošle je godine isticao da je hrvatska obaveza ‘riješiti infrastrukturu’ do isporuke helikoptera. No, to se nije dogodilo, a nedavnim poništenjem natječaja sve se još više usporilo. U Lučkom je, naime, predviđena izgradnja dva hangara za helikoptere – jednog manjeg, parkirnog, te većeg, servisnog hangara.
Pregovarački postupak javne nabave za manji hangar objavljen je u srpnju prošle godine, a MORH je posao procijenio na 8 milijuna kuna. Stiglo je dvanaest ponuda, a sve su nadmašile procjenu Ministarstva – najpovoljnija je iznosila 14,6 milijuna, a najskuplja 21,6 milijuna kuna s PDV-om. Nakon uvida u ponude u MORH-u su odlučili od tvrtke koja je dala najjeftiniju ponudu tražiti ‘objašnjenje neuobičajeno niske cijene ponuda za pojedine stavke troškovnika’, a potom su predstavnike te tvrtke naknadno pozvali i na sastanak ‘u svezi dostavljenog objašnjenja ponude’, kako se i navodi u službenom zapisniku, piše Telegram. Nakon zatražene ‘dodatne dokumentacije i objašnjenja’, na kraju je MORH odlučio da je inicijalna ponuda ipak – u redu.
U prvim danima ove godine ministar Banožić donio je, na prijedlog Povjerenstva na čijem je čelu brigadir Ivica Devčić, odluku o odabiru zajednice ponuditelja na čelu s tvrtkom Izgradnja futura iz Donjeg Stupnika. Kada su prva dva helikoptera stigla, ministar je tada izjavio kako je ugovor ‘u fazi potpisivanja’ i da se čeka zakonski protek ‘žalbenih procesa’. No, sudeći po službenom zapisniku, nije bilo nikakvih ‘žalbenih procesa’ koje je spominjao ministar. Naime, posao je propao nakon što je tvrtka Izgradnja futura prije potpisivanja ugovora tražila je da se u njega uvrsti mogućnost plaćanja predujma za dio radova zbog ‘poremećaja na tržištu’, što je MORH odbio, a tvrtka nije željela odstupiti od tog uvjeta. Krenuli su tada u MORH-u s rangiranjem drugih ponuda, ali iz Ministarstva su rekli da nisu imali dodatnih sredstava za drugu najpovoljniju ponudu. Razlika je bila 1,3 milijuna kuna.
Također, kako je potvrđeno za portal Obris, početkom godine s mjesta šefa MORH-ovog Samostalnog sektora za postupke javne nabave brigadir Ivica Devčić je ‘preraspoređen’.
Nacional je u prosincu prošle godine objavio da će se, za održavanje Rafalea, graditi potpuno novi, moderni hangari. No, nije poznato koliko bi se takvih hangara trebalo izgraditi i kolika bi im točno trebala biti cijena.
Za održavanje Rafalea gradit će se potpuno novi, moderni hangari, a njihova cijena još nije poznata
Komentari