Banke u Hrvatskoj poduzimaju sve potrebne aktivnosti kako bi svojim klijentima osigurale sve svoje proizvode i usluge, uz aktivno djelovanje kako bi zaštitile svoje zaposlenike od moguće zaraze koronavirusom, poručuju iz banaka putem Zagrebačke burze.
Naime, i banke čije su dionice izlistane na Zagrebačkoj burzi u skladu s preporukama Europskog nadzornog tijela za vrijednosne papire i tržišta kapitala (ESMA) objavljuju relevantne i značajne informacije koje su tiču utjecaja koronavirusa na njihovo poslovanje.
Tako najveća banka u Hrvatskoj, Zagrebačka banka ističe da je usvojila plan kontinuiteta poslovanja kako bi osigurala da ne dođe do prekida u njenim poslovnim aktivnostima, a taj se plan periodički preispituje kao bi odražavao svaki novi razvoj događaja.
Plan posebice sadrži osiguranje pružanja usluga klijentima putem svih poslovnih kanala; rad na daljinu, uzimajući u obzir potrebu da se osigura kontinuitet poslovanja; smanjenje (fizičkih) sastanaka u banci i zamjena telefonskim ili video konferencijama; smanjenje poslovnih putovanja; odgovarajuću dostupnost sredstava za dezinfekciju u prostorijama Banke; svakodnevnu intranet komunikaciju i edukaciju, dostupnu svim zaposlenicima, uključujući sve relevantne informacije u vezi s rizikom COVID-19 i sve savjete usklađene s preporukama koje su izdale javne zdravstvene vlasti, objašnjavaju iz Zagrebačke banke.
Neke banke, među njima i Privredna banka Zagreb (PBZ) u očitovanju napominju kako je u ovom tjednu primjetna veća volatilnost na financijskim i deviznim tržištima, spominjući u tom kontekstu i dvije devizne intervencije Hrvatske narodne banke koje su imale za cilj stabilizaciju tečaja.
Poslovanje PBZ-a u ovom trenutku se odvija redovno i bez prekida, likvidnost i solventnost banke kao i njena visoka kapitaliziranost nisu ugrožene, ističu iz PBZ-a.
Banka je poduzela i poduzima sve potrebne aktivnosti u svrhu nesmetanog korištenja svih bankovnih proizvoda i usluga i u situaciji provedbe mjera zaštite zdravlja nastalih uslijed pojave COVID-a 19 te ne očekuju poteškoće u funkcioniranju za vrijeme važenja izvanrednih mjera i postupaka, ističu iz PBZ-a, dodajući kako poduzimaju sve potrebne radnje i aktivnosti za zaštitu svojih klijenata, zaposlenika te dobavljača.
Iz Hrvatske poštanske banke (HPB) ističu kako Uprava od početka novonastale situacije aktivno djeluje po pitanjima zaštite svojih zaposlenika od zaraze, osiguravanja kontinuiteta poslovanja i maksimalnog ublažavanja negativnih efekata na rezultat.
Pravodobnom prilagodbom poslovnih procesa i radnih procedura uvjetima rada u kriznim okolnostima, HPB je osigurao kontinuitet poslovanja kako bi se ključni dijelovi poslovanja odvijali bez prekida, navode iz te banke, uz najavu da će i dalje pomno pratiti razvoj situacije i adekvatno reagirati kako bi osigurali uredno odvijanje poslovanja, financijsku stabilnost te zaštitu svojih zaposlenika, klijenata i investitora.
Iako HPB nije značajno izložena najranjivijim sektorima gospodarstva, za očekivati je da će se učinci ove situacije preliti i na ostale ekonomske sudionike, što bi se moglo reflektirati u manjim prihodima ili većim kreditnim gubicima banke nego što je prethodno projicirano, procjenjuju u toj banci.
Međutim, kako ističu, HPB je značajno snažnija i bolje kapitalizirana nego u prošlosti te raspolaže s više nego adekvatnim rezervama likvidnosti.
U skladu s tim, u ovom trenutku možemo očekivati da će efekti uzrokovani virusom COVID-19 biti prolazne naravi i ograničeni na financijski rezultat prvog polugodišta, što se posebice odnosi na dio koji pad na globalnim financijskim tržištima ima na portfelj vrijednosnih papira HPB-a, kažu u toj banci.
I iz Erste&Steiermaerkische bank ističu kako su od samog početka poduzeli adekvatne preventivne radnje kako bi bila spremna osigurati nesmetan kontinuitet svojih poslovnih aktivnosti i dostupnosti usluga klijentima i u situaciji eventualne daljnje eskalacije trenutačne situacije.
Podsjećaju i da i u redovnim uvjetima poslovanja omogućavaju opciju rada od kuće, do četiri dana mjesečno, ovisno o specifičnostima radnog mjesta. U trenutačnim okolnostima, takva opcija koristi se i kroz duže razdoblje, ovisno o vanjskim okolnostima i internoj koordinaciji organizacije rada, kažu u Erste banci.
“Banka u trenutačnoj situaciji primjenjuje zdravorazumski pristup te je pripremila osnovne preporuke za svoje zaposlenike, koje ažurira na dnevnoj razini te ih kontinuirano prilagođava uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo”, ističu iz Erste banke, koja je uz ostalo osigurala stalnu komunikaciju na zajedničkoj intranetskoj platformi, kreirala posebnu radnu skupinu koja na dnevnoj razini prati razvoj događaja i komunicira sa zaposlenicima, itd.
Karlovačka banka izvijestila je da za sada još ne osjeća financijske posljedice zbog reakcije poslovnog okruženja izazvane pojavom virusa COVID 19, ali očekuje da će taj utjecaj biti moguć kroz moguće određene zastoje u plaćanju dijela korisnika kredita iz segmenta gospodarstva.
“Pri tomu procjenjuje da taj utjecaj ne bi trebao biti značajan obzirom na strukturu kreditnog portfelja u kojem je tek njegov manji dio čine korisnici iz djelatnosti najviše pogođenih pojavom virusa COVID 19 (turizam, promet…), s sve s obzirom na činjenicu visokog zaštitnog sloja likvidnosti i zadovoljavajuće razine kapitalne osnovice”, ističu iz te banke.
I iz te, kao i niza drugih, poput Istarske kreditne banke Umag, Podravske, Slatinske ili Agram banke poručuju da poduzimaju mjere i spremne su osigurati kontinuitet poslovanja, nesmetano korištenja svih bankovnih proizvoda i usluga, a poduzimaju i preventivne mjere i aktivnosti za zaštitu klijenata, zaposlenika i poslovnih partnera.
Komentari