Bahato kršenje temeljnih prometnih propisa u otežanim uvjetima vožnje, od osobe koja bi trebala biti primjer drugima

Autor:

11.11.2023., Osijek - Ministar obrane Mario Banozic sudjelovao je jutros u prometnoj nesreci u kojoj je poginula jedna osoba. Ministar je upravljao osobnim vozilom koje se sudarilo s kombijem. Vucna sluzba uklanja vozila s ceste Photo: Davor Javorovic/PIXSELL

Davor Javorovic/PIXSELL

Ministar Banožić je teško, bahato kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama, jer u uvjetima otežane vidljivosti brzinu nije prilagodio uvjetima te, posebice, jer se na DC-55,  u uvjetima otežane vidljivosti, zbog magle, upustio u pretjecanje kombija

Već prva izvješća ukazuju na medijsku autocenzuru: jutros u 6:15 na državnoj cesti DC-55, na izlazu iz Vinkovaca prema Županji, u uvjetima otežane vidljivosti zbog magle, ministar Banožić je pretječući, ne obilazeći (!) kombi, ušao ‘u škare’ te se na suprotnom traku terencem Nissan Terrano sudario s nadolazećim kombijem.

O silini udara i magnitudi kršenja prometnih propisa počinjen svjedoči činjenica da je 40-godišnji vozač kombija poginuo, a vozač automobila teško je ozlijeđen.

Ministar Banožić je teško, bahato kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama jer u uvjetima otežane vidljivosti brzinu nije prilagodio uvjetima (članak 51. stavak 1 – ‘Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste… te vidljivosti i preglednosti … tako da vozilo može sigurno zaustaviti pred svakom zaprekom, koju u konkretnim okolnostima može predvidjeti…’) te, posebice jer se u uvjetima otežane vidljivosti zbog magle upustio u pretjecanje kombija (članak 66. stavak 2 ‘Vozač ne smije pretjecati i obilaziti kad time, s obzirom na karakteristike ceste i postojeće okolnosti na cesti… ugrožava druge sudionike u prometu’).

Vozač je to neodgovorno radio jer je dobro znao kako na toj dionici, u tom trenutku nema nikakvog rizika da bi bio kažnjen za teška kršenja prometnih propisa! Zbog toga je ova nesreća poučna i pokazuje koliko je pogrešna prometna strategija koja se temelji na podjednakoj prosječnoj krivnji za prometne nesreće (postotno 33-33-33) i kako treba dodatno ulagati u edukaciju vozača. Ako je itko bio educiran o važnosti poštivanja prometnih propisa to je ministar Banožić.

I kad na cesti nema policije, to ne vrijedi ništa. A ako dodatno ‘needucirani’ vozač iz Hrvatske pređe u Sloveniju, odmah postaje ‘educirano’ i skida nogu s gasa. Također, kazne za počinjene prekršaje iznose samo 130 eura, odnosno 65 za plaćanje u roku tri dana.

Tragične posljedice za vozača kombija ukazuju da možda nije bio vezan, a istraga će pokazati je li pritom bilo drugih kršenja prometnih propisa – konzumacija alkohola i drugih zabranjenih sredstva, korištenje mobitela…

Pouke ove tragične nesreće:

1. Bitno povećati izvjesnost kažnjavanja! Za to je najvažnije ceste, posebice opasna mjesta, premrežiti radarskim kamerama, uvesti mehanizam objektivne odgovornosti (kaznu prvenstveno plaća vlasnik vozila) te provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.
2. Kazne za neprilagodbu brzine uvjetima (članak 51. stavak 1) i nepropisno pretjecanje (članak 66. stavak 2) povećati sa 130 eura na 200 do 2000 eura, uz oduzimanje vozačke dozvole od 3 do 12 mjeseci, ako se pritom izazove prometna nesreća.
3. Javni dužnosnici svojim ponašanjem u vožnji i odnosom prema drugim sudionicima u prometu trebaju biti pozitivan primjer drugima.

OZNAKE: banozic

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.