Iza nas je još jedan crni vikend na cestama. Smrtno je stradalo šest osoba, vikend prije sedam.
Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije Josip Mataija u utorak je za Hrvatski radio rekao da je do svibnja situacija bila puno bolja. “U ovom trenutku imamo 16 smrtno stradalih osoba više nego u istom razdoblju prošle godine”, rekao je i dodao da je 2020. godina bila godina s najmanje smrtno stradalih osoba u prometnim nesrećama. “Po podacima Centra za vozila Hrvatske po kilometraži s tehničkih pregleda, smanjenje prometa je bilo 8 posto, odnosno ukupno je pređeno 8 posto manje kilometara, dok je stanje sigurnosti bilo bolje i zabilježeno je 20 posto manje prometnih nesreća”, rekao je.
“Kada imate prometnicu na kojoj ima puno vozila događaju se prometne nesreće, ali posljedice nisu tako velike jer je brzina smanjena. Međutim, kada imate prazne prometnice, a imate prometa, tu može biti puno gora situacija, jer dolazi do prometnih nesreća s velikim brzinama, a brzina je ta koja najčešće dovodi do velikih stradavanja”, objasnio je.
Mataija kaže kako statistički ne postoji doba dana kada se događa više prometnih nesreća. Također, najteže prometne nesreće ne događaju se za vrijeme vremenskih neprilika, već za vrijeme sunčanog vremena i suhog kolnika, odnosno idealnih uvjeta na cestama.
Stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec ističe da su motori ‘ušli u modu’ zadnjih dvadesetak godina. “Veliki i jaki motocikli nisu bili popularni upravo zato što su opasni, međutim zadnje godine je pojačan promet motora. Došao je novi zakon, ulični trkači se više ne mogu više automobilima voziti po gradu zbog kamera, i policija ih lako lovi. Kod motocikla se tablica može saviti, staviti ispod sjedala, i motocikl je postao sredstvo pokazivanja i dokazivanja”, rekao je.
Predsjednik Udruge Moto Gymkhana Croatia Željko Marinović ističe da ne bi trebalo sve motocikliste stavljati u isti koš, zbog par posto onih koji divljaju na cesti. “U današnje vrijeme imate motocikle koji imaju hrpetinu tehnologija na sebi, ne samo ABS, već elektronska pomagala koja pomažu da budete spretniji i sigurniji na cesti. Kako su motori sve snažniji i jači, usporedio bih ih s avionima, za njih je potreban obučen pilot. Autoškola nije dovoljna obuka za jednog prosječnog motociklistu da se vozi prometnicama”, rekao je.
Marinović objašnjava da nakon polaganja autoškole, polaznici imaju legitimno upisanu A kategoriju za vožnju motocikala, u vozačkoj ispravi, a 80 posto onih koji dođu na poligon škole sigurne vožnje koju on vodi nisu znali pravilno i sigurno upravljati motociklom.
U posljednjih petnaestak dana motociklisti su sudjelovali u nesrećama gdje je poginulo 11 ljudi. “Uvijek su na početku sezone vožnje motocikla veliki problemi jer je niti su motociklisti spremni za vožnju, treba im određeno vrijeme da se prilagode i uvježbaju, ali isto tako ni ostali vozači nisu spremni za njih”, rekao je Mataija.
Na pitanje tko u Hrvatskoj najviše krši prometna pravila, motociklisti ili vozači, stariji ili mladi, Goran Husinec odgovara da svi krše prometna pravila. “nteresantno je da je kod nas gotovo pa normalno da pješaci prelaze na crveno svjetlo, što u nekim drugim europskim gradovima nećete vidjeti. I mladi i stari krše pravila, jednostavno imamo slabu prometnu kulturu i mislimo da je to normalno ponašanje u društvu”, zaključio je.
Komentari