Poznati kreativni direktor i dizajner Boris Malešević komentirao je slogane uoči parlamentarnih izbora u Hrvatskoj.
U ovoj izbornoj kampanji, kaže, sudjeluje na puno načina, ali to ne otkriva dok traje. Malešević je objasnio kako je nastao slogan “Predsjednik s karakterom” s kojim je aktualni Zoran Milanović išao u kampanju za prošle predsjedničke izbore.
“Taj Predsjednik s karakterom nastao je nakon jedne knjige ‘Povratak na karakter’ od Freda Kiela pa sam mislio da taj karakter staviti kao markicu na nekoga tko ga ima. Poklopilo se to čitanje s kampanjom Zorana Milanovića i ja sam mu predložio da ima taj slogan”, rekao je za N1.
Objasnio je i što je najvažnije u procesu kreiranja slogana za političke kampanje. “Kod slogana je najvažnije ono što političari najmanje razumiju i ono što hoće izbjeći – oni misle da se treba svima svidjeti. Mislim da slogan treba dobro podijeliti biračko tijelo, na one koji ga mrze i koji ga vole”, naglasio je.
Bitno je, kaže, i kome se obraćaju. “Oni kojima se obraćaš moraju ga voljeti, a oni drugi ga moraju pljuvati i onda ima neke šanse da imaš dobru utakmicu i dobru kampanju. Ako nastojiš da se svima svidi, onda se obično nikome ne svidi i ima tih slogana koji ništa ne znače i prođu ispod radara”, smatra.
Pojasnio je da kreativni proces traje dok se ne osmisli priča i ističe da on ne smišlja slogane nego priče i onda je slogan naslov priče. Postoje političari, naglasio je, koji su sami po sebi priča i za njih je lako raditi.
Slogan HDZ-a za ovu kampanju bit će ‘Za sve izazove’. “Ne mogu reći da je loš, mislim da je okej. Ima samo jedan problem – očigledno da je nastao prije uleta Zorana Milanovića u kampanju. Sad je ostao visiti u zraku. Za ovu igru sada, ma koliko je oni ignorirali, sad je taj slogan viseći”rekao je Malešević i dodao da vjeruje da će imati još slogana. “Danas se kampanja ne vodi samo s jednim sloganom. To će oni sigurno riješiti jer su novonastale okolnosti”, poručio je.
Osvrnuo se i na Milanovićev citat “rijeke pravde”. “Pravda je često korištena riječ u politici, sama riječ pravda je bio slogan Ive Josipovića. To je stih Jure Stublića. To nije slogan, to je dobra pošalica”, rekao je i podsjetio da Milanović često voli citirati i pjesme i filmove.
Malešević je komentirao i koji su to dobri slogani koje smo imali u prijašnjim kampanjama. “Dobri slogani su oni koji su ostali u kolektivnoj memoriji naroda – ‘Zna se’, ‘Dobar život svima, ne samo njima’, Bandićev ‘365 dana u godini’ od čega je napravio brend, ‘Predsjednik s karakterom’, ‘Najbolji kad je najteže’”, otkrio je.
Malešević je na kraju dao savjet onim strankama koje još nisu predstavile svoje slogane. “Slogan mora biti autentičan, mora biti zanimljiv, budite vidljivi, zanimljivi i autentični, nemojte posuđivati slogane”, zaključio je.
Komentari