August Horch, rođen 12. listopada 1868. u Winningenu na zapadu Njemačke, jedan je od velikih pionira njemačke i europske autoindustrije
Nakon rada u brodogradnji zaposlio ga je Carl Benz te se August Horch zaljubio u novo prijevozno sredstvo, automobil. Već je 14. studenoga 1899. osnovao vlastitu tvrtku August Horch & Cie, a prvi automobil Horch proizveden je 1901.
Nakon nesuglasica s poslovnim partnerima osam godina kasnije otjeran je iz tvrtke August Horch & Cie te je u istom gradu (Zwickau u Saskoj, kamo je proizvodnja premještena 1904.) osnovao Horch Automobil-Werke GmbH i faktički nastavio prodavati automobile pod vlastitim imenom.
To se nimalo nije svidjelo Horchovim bivšim poslovnim partnerima, koji su digli tužbu i dobili parnicu, pa je on sudski izgubio pravo proizvodnje automobila pod vlastitim imenom i morao je smisliti novo ime za novu tvrtku.
Sastao se s poslovnim suradnicima, braćom Fikentscher, kako bi smislili ime. Ondje je bio i sin Franza Fikentschera, koji je učio latinski za školu i u jednom trenutku predložio da prezime Horch prevedu na latinski. Na hrvatskom bi se tvrtka Horch nazvala Slušaj, a latinski je to glasilo Audi.
Ime se svima svidjelo i tvrtka Audi Automobilwerke GmbH je službeno registrirana 16. srpnja 1909. Kako bi dodatno zaštitio novi brend, poučen negativnim iskustvom, 25. kolovoza 1910. službeno je registrirao ime i logo Audi.
Obje se tvrtke, Horch i Audi, 1932., s tvrtkama DKW i Wanderer, ujedinjuju u koncern Auto Union, koji postaje drugi po veličini njemački proizvođač, sa 61.022 proizvedenih automobila u 1937. Horch je u sklopu koncerna Auto Union bio zadužen za prestižni segment, automobile namijenjene imućnoj, ali i sportski nastrojenoj klijenteli.
U rangu s premium modelima Maybach i Mercedes-Benz, automobili Horch bili su i ostali najcjenjeniji predratni klasici njemačke proizvodnje, a posebno su bili omiljeni nacističkim glavešinama. August Horch, utemeljitelj tvrtki Horch i Audi, umro je 3. veljače 1951.
Autor: Dino Milić-Jakovlić
Komentari