Augmented Reality: virtualni mehaničar, revolucija u održavanju automobila

Autor:

BMW

BMW i Mercedes-Benz uvode sustav vizualizirane povećane realnosti (Augmented reality), koji spregom stvarnog i umjetnog svijeta omogućava potpun uvid u unutrašnjost motora. Revolucija u održavanju i servisiranju automobila

Augmented reality nije potpun novitet, jer je Mercedes-Benz 1994. sličan sustav počeo koristiti za dizajniranje unutrašnjosti automobila (tehnologija Cyberspace). Danas ga koriste sve važnije tvrtke pri određivanju izvedbe kokpita i položaja komandi, a BoschBMW su ga prilagodili za servisiranje automobila. Uz pomoć kompjutorske simulacije stvara se trodimenzionalna stereoskopska slika unutrašnjosti motora te se projicira na specijalnoj kacigi s monitorom.

Okretanjem glave može dobiti uvid u krugu od 360 stupnjeva (kao u stvarnosti). Na taj se način uz pomoć specijalnih rukavica s osjetnicima, uz vizualni može dobiti i ‘fizički’ kontakt s unutrašnjošću motora. Taj je sustav od velike koristi pri konstruiranju motora, a najveću će primjenu imati u održavanju automobila. Bilo koja servisna informacija bit će dostupna u najkraćem vremenu, bez potrebe za mukotrpnim proučavanjem uputa za održavanje (u tiskanom ili elektroničkom obliku).

Foto: BMW

Augmented reality će omogućiti povećanje kvalitete održavanja i skraćivanje vremena potrebnog za servisiranje. Nova tehnologija serviserima omogućuje izravan uvid u rezultate rada i mogućnost sagledavanja cijelog slijeda radnih operacija, što praktički uklanja mogućnost pogreške. Sve će to omogućiti produljenje servisnog intervala i jamstvenih rokova, te smanjenja troškova održavanja i što je najvažnije, povećanje pouzdanosti i kvalitete automobila.

Bit će to jaki tržišni aduti, posebice u zemljama s visokim standardima održavanja. Uz potpun uvid u cjelokupni proces održavanja te mogućnost da se simulira slijed svih radnih operacija, serviser će cijelo vrijeme imati slobodne obje ruke za rad što će, uz skraćivanje vremena rada te povećanje preciznosti i kvalitete te znatno smanjiti rizik ozljeđivanja servisera (servisiranje automobila je visokorizičan posao).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.