Njemački proizvođač luksuznih automobila Audi planira u SAD-u izgraditi tvornicu električnih automobila kako bi iskoristio prednosti subvencija u sklopu Zakona o smanjenju inflacije (IRA), najavio je izvršni direktor Markus Duesmann.
“Još nemamo tvornicu u SAD-u. No, zahvaljujući Zakonu o smanjenju inflacije koji je usvojila američka vlada, gradnja tvornice električnih automobila u SAD-u postala je, naravno, vrlo atraktivna”, rekao je Duesmann u razgovoru za Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.
Zakon je usvojen u kolovozu prošle godine i nudi 430 milijardi dolara subvencija i poreznih poticaja za ‘zelene’ proizvode iz domaće proizvodnje, uključujući poreznu olakšicu od 7.500 dolara za kupce električnih vozila proizvedenih u SAD-u.
Da bi imali pravo na subvencije, proizvođači moraju minerale za baterije i dijelove nabavljati u Sjevernoj Americi, čime Washington pokušava istisnuti s tržišta kineske dobavljače.
Proizvođači automobila baterije u posljednje vrijeme uglavnom nabavljaju od obližnjih dobavljača, ali veliki dio sirovina u tim baterijama još uvijek vjerojatno dolazi iz Kine ili prolazi kroz azijskog diva.
Audi će tvornicu najvjerojatnije graditi zajedno s krovnom tvrtkom Volkswagen (VW), koja u budućnosti planira proizvoditi više automobila za američko tržište u SAD-u, dodao je Duesmann.
Grupa Volkswagen još nije objavila strateške promjene povezane s američkim zakonom, ali je u ožujku prošle godine izvijestila da do 2030, planira u SAD uložiti najmanje 7,1 milijardu dolara i kupcima ponuditi 25 novih modela električnih vozila.
U 2022. pokrenula je proizvodnju električnog crossovera ID.4 u tvornici u Chattanoogi, u saveznoj državi Tennessee, istodobno proširujući pogone u Meksiku koji bi od sredine desetljeća također trebali proizvoditi električna vozila, motore i komponente.
Hyundai prodaje udio u tvornici u SAD-u nakon skandala s dječjim radom
Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor izvijestio je u petak dioničare da će prodati kontrolni udio u tvornici auto-dijelova u američkoj saveznoj državi Alabami zbog zapošljavanja djece.Reutersova istraga otkrila je da u pogonima u američkoj saveznoj državi Alabami rade djeca, izlažući se time brojnim opasnostima. Neka među njima imaju samo 12 godina, utvrdio je Reuters.
I američki savezni zakoni i zakoni Alabame ograničavaju rad u tvornici osobama mlađim od 16 godina. Radnicima mlađim od 18 godina zabranjeno je obavljanje većine poslova, uključujući metalne preše, strojeve za rezanje i brze viličare.
U kolovozu vlasti su provele inspekciju u Hyundaijevom dobavljaču SL Alabama i utvrdile da i u njegovim pogonima rade djeca. Regulatori su kaznili SL i agenciju za zapošljavanje. U prosincu Reuters je iz prve ruke izvijestio da djeca rade u više automobilskih tvornica u korejskom vlasništvu diljem Alabame, otkrivši da državne i savezne vlasti istražuju čak deset tvornica u toj saveznoj državi koje opskrbljuju Hyundai i Kiu.
Vlasti također istražuju jesu li maloljetni radnici u Hyundaijevom opskrbnom lancu u Alabami možda žrtve trgovine djecom koja bi trebala biti angažirana kao radna snaga, prema dvojici upućenih dužnosnika.
Hyundai je rekao da je poduzeo mjere čim je prošle godine saznao za kršenje zakona u SMART Alabami i u SL-u.
Kompanija je angažirala neovisni odvjetnički ured koji je od kolovoza prošle godine analizirao dokumente i provjeravao stanje u pogonima.
U pismu dioničarima glavni izvršni direktor Hyundaija Jaehoona Changa poručio je u petak da je provjera u 29 izravnih dobavljača diljem Alabame potvrdila da su „sada u potpunosti u skladu sa zakonima o radu maloljetnika”.
Kompanija je ipak odlučila prodati većinski udio u SMART Alabama LLC-u. Prema financijskom izvješću, Hyundai je prošle godine kontrolirao 72 posto udjela u SMART-u.
Chang je u pismu izvijestio da je Hyundai „u postupku prodaje vlasničkog udjela u SMART-u”, ali će osigurati „očuvanje ekonomski važnih poslova u zajednici Luverne u Alabami”. U pismu ne stoji kada će transakcija biti zaključena, ni tko kupuje vlasnički udjel i u kojem obliku.
Kompanija je Reutersu poslala kopiju pisma dioničarima.
Proizvođač automobila također je priopćio ulagačima da provodi opsežne nove mjere, uključujući program obuke za dobavljače dijelova koji će započeti u ožujku u suradnji s američkim ministarstvom rada (DOL), kako bi se spriječilo kršenje dječjih prava u budućnosti.
Ministarstvo rada nije bilo odmah dostupno za komentar te informacije.
Komentari