Audi se do ženevskog salona 1980. doživljavao kao zanimljiva, ali ne osobito uzbudljiva marka, koja se borila s većim modelima Opel i Ford. Sve je promijenio Audi Quattro, počinje ciljati na BMW i Mercedes-Benz
Senzacionalni coupe s pogonom na sve kotače (4×4), predstavljen tada i ondje. Za početak, izgledao je odlično, naglašeni, zaobljeni bokovi odvajali su ga od coupe izvedenice modela Audi 80, na čijoj je osnovi rađen.
Upravo će taj agresivan stil proširenih blatobrana obilježiti velike automobilske ikone desetljeća koje je dolazilo, poput kultnih modela BMW M3 ili Lancia Delta Integrale. Bio je to velik iskorak za tvrtku iz Ingolstadta.
Coupe dugačak 4404 mm, širok 1723 mm i visok 1344 mm pokretao se rednim 5-cilindarskim turbobenzincem, s jednim bregastim vratilom u glavi (OHC) i 8 ventila, koji je iz 2144 ccm ispaljivao 200 KS pri 5500/min, uz najveći okretni moment od 285 Nm pri 3500/min.
Snage se 5-stupanjskim mjenjačem i preko središnje visco-spojke snagu prenosio na sve kotače (4×4), 15.colne s gumama 205/60. Uz masu od samo 1290 kg i tada razmjerno dobru aerodinamiku (0,39) do stotke je ubrzavao za 7,3 sekunde i postizao 221 km/h.
No ono što je budilo maštu bila je inovativna tehnologija: sportski automobilom s pogonom na sve kotače i turbopunjačem bio je velika novost.
Jensen FF je imao integralni pogon potkraj 1960-ih, no Audi Quattro je nudio ‘state of the art’ tehnologiju i uzbuđivao duhove nizom neobičnih rješenja, pa i motorom s pet cilindara.
Komentari