Audi A4 1.9 TDI (2004.): Zašto motor gubi snagu pri 3000/min? Blokirala statorska krilca turbine!

Autor:

Audi A4 1.9 TDI: zbog problema s ubrizgavanjem i/ili EGR ventilom dolazi do začađenja i poremećaja u radu turbopunjača

PITANJE ČITATELJA

Audi A4 1.9 TDI sa 130 KS iz 2003. Pri 3000/min motor naglo izgubi snagu, kao da je papučica sklizla s gasa. Kad zaustavim vozilo kao da se ništa nije dogodilo.

ODGOVOR DOKTORA

Problem je najvjerojatnije u blokiranim statorskim krilcima turopunjača Garrett VNT 15, zbog nakupljanja čađe, što je izazvano problemima s ubrizgavanjem i/ili EGR ventilom. Naime, turbopunjači dizelskih motora, od 2002., svi imaju turbinu sa zakretnim krilcima statora (VNT turbopunjači), koja se postavljaju u optimalan položaj ovisno o brzini vrtnje. Kod vašeg motora krilca ostaju blokirana u položaju za malu brzinu vrtnje motora (odnosno turbine).

Kad brzina vrtnje motora, odnosno ispušnih plinova koja pokreću turbinu, poraste, krilca se ne vrate se u početni. Zbog toga nekontrolirano poraste brzina turbine, i puhalu, koji se nalazi na istom vratilu. Time poraste i tlak prednabijanja. Kad prijeđe graničnu vrijednost (1,3 bara), koju mjeri senzor smješten između puhala i hladnjaka stlačenog zraka (intercoolera), upravljačka jedinica (ECU), radi zaštite motora, prekida dovod goriva i prebacuje na rezervni pogon.

Problem je tek počeo, jer se nakon gašenja i paljenja motora krilca vrate u početni položaj Tada kod svakog dizel motora nastaju velike vibracije i trešnje te opružni mehanizam vraća krilca u početni položaj. Postoji mogućnost da je kvar samo u regulatoru tlaka prednabijanja, povezanim s ‘waste gate’ ventilom. Taj sklop sprečava porast tlaka iza puhala otvaranjem ventila ispred turbine, koji dio plinova koji pokreću turbinu usmjerava izravno u ispuh.

Paralelno s rješavanjem posljedice, treba riješiti i probleme s ubrizgavanjem (servis ili izmjena brizgaljki) i EGR ventilom (čišćenje ili izmjena).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.