ART ZAGREB Tomičić: ‘Umjetnina može biti odlična investicija’

Autor:

PROMO

Sedmi Art Zagreb, najveći hrvatski sajam umjetnina, od 12. do 15. prosinca u Meštrovićevu paviljonu

Od 12. do 15. prosinca u zagrebačkome Meštrovićevom paviljonu održat će se sedmi Art Zagreb, najveći hrvatski sajam umjetnina koji donosi vrhunska umjetnička djela slikarstva, fotografije, skulpture i digitalne umjetnosti tijekom posljednjih pola stoljeća. Galerije iz Hrvatske, Slovenije, Francuske i Srbije predstavljaju odabrane umjetnike — od pionira konceptualne umjetnosti, preko fotografije do suvremenog figurativnog i apstraktnog slikarstva. Još jednom Art Zagreb postaje središte hrvatskog tržišta umjetnina, velikim adventskim izdanjem na kojem će se predstaviti čak 16 galerija. Daniel Tomičić, direktor i osnivač sajma, dao je intervju Nacionalu.

NACIONAL: Zašto je važan Art Zagreb, međunarodni sajam suvremene likovne umjetnosti?

Art Zagreb promovira umjetnine kao investiciju i važan je kotač u izgradnji tržišta umjetnina. U Hrvatskoj je to tržište tek u povojima pa ovim sajmom upoznajemo široku javnost s umjetninama kao investicijom. Kao što se investira u kriptovalute, dionice ili nekretnine, tako se investira i u umjetnine. U krizama posljednjih desetljeća upravo su umjetnine najbolje sačuvale svoju vrijednost. Osim toga, kupnjom umjetnine investirate u kulturu koja je osnova društva i na kraju u svoj životni prostor unosite umjetnost koja oplemenjuje.

NACIONAL: Ove godine fokus je na galerijama, zašto je odabrano baš tih 16, što one nude i hoće li se moći saznati što sve jedan galerist radi?

Odabrali smo najbolje galerije iz Hrvatske, Slovenije i Srbije. Neke od njih imaju višegodišnje iskustvo sudjelovanja na sajmovima umjetnina. Galerist je posrednik između umjetnika i kupca. Kao što svoje agente, promotore, menadžere imaju pjevači, glumci, pisci ili sportaši, tako ih imaju i likovni umjetnici. Za galerista je ključno povjerenje koje mu s jedne strane daje umjetnik, da ga zastupa i promovira, a s druge kupac da ga savjetuje pri kupnji.

NACIONAL: Sajam je zapravo pregled hrvatskog tržišta s fokusom na suvremenoj umjetnosti i živućim autorima, što se sve može vidjeti, doživjeti, kome je namijenjen?

Sajam je namijenjen najširoj javnosti. Cilj Art Zagreba popularizacija je kupnje umjetnina, povećanje broja kupaca, investitora, kako bi tržište umjetnina raslo. Želimo educirati javnost o financijskoj pismenosti iz područja investiranja u umjetnine. Upravo zato smo sajam koncipirali kao festival pa osim galerija, tu će se moći pogledati i izložbe i filmovi, poslušati predavanja – sve na temu tržišta umjetnina. 

NACIONAL: Što taj sajam može donijeti laicima, dakle, ljubiteljima umjetnosti koji nisu profesionalci? Koja će biti najskuplja umjetnina ponuđena za prodaju?

Laici će moći vidjeti pregled najboljih umjetnina na hrvatskom tržištu, izbor koji će za njih napraviti galeristi, stručnjaci. „Plati i nosi“ prodajna je izložba studenata Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu gdje će se moći vidjeti budućnost hrvatske kulture. Iskreno, ne znam koja će biti najskuplja ponuđena umjetnina, ali znam da je izbor prilagođen hrvatskim kupcima. 

NACIONAL: Kako se vi kao organizator osjećate znajući da posjetitelji tako dobro reagiraju na sajam?

Iskreno sam sretan. To je najljepše što vam se može dogoditi u poslu. Nažalost, umjetnost je rijetka tema u životima većine i sretan sam što Art Zagreb privlači toliki interes i pomaže da umjetnost postane dio svakodnevice i onih koji nikada nisu razmišljali o kupovini umjetnine.

NACIONAL: Kakvi su planovi sa sajmom, što biste željeli, kakav Art Zagreb vidite za pet ili deset godina?

Cilj je internacionalizacija. Postoji samo jedno tržište umjetnina, a to je ono globalno. Želimo promovirati hrvatsku umjetnost u svijetu. Art Zagreb može doći na kartu svijeta svjetskih kolekcionara kao mjesto koje nudi pregled najbolje umjetnosti iz Hrvatske i regije.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.