Do dolaska u Zagreb prešli su 48.000 kilometara. Preostalih 12.000 rezervirano je za Balkan i Tursku. Rat u Ukrajini zatekao ih je u sjevernom djelu Južne Amerike i utjecao na rutu te povećao trošak ekspedicije
U trenutku kada ovaj broj Tempa stigne do kioska, protagonisti ove priče vozit će kroz nacionalni park Bolu u Turskoj. Par tjedana nakon toga će ekspedicija, kada se vrate u Istanbul, što se njena cilja tiče, biti završena. Predstoji brzi povratak u luku Antwerpen odakle će vozila biti prebačena natrag u Južnu Ameriku. Terenci će se iskrcati u Montevideo (Urugvaj) jer im je namjera da se vrate/uđu u domovinu, ne morskim putem već, kako su i krenuli, vozeći.
Desetero Argentinaca kojih predvodi Adrián Rebello (49), po struci grafičar koji je osmislio priču/firmu “Sin huellas 4×4” (Bez tragova 4×4), iz grada Buenos Airesa, prijeći će cca 60.000 km u Toyotama 4×4, često u off-road vožnji, po jako teškim terenima. Krenuli su na put po svijetu 12. veljače 2022. Okupili su se tako što su svi bili polaznici off-road vožnji u Adrianovoj režiji po argentinskim Andama, najčešće na sjeverozapadu zemlje, što ih veže ljubav prema prirodi i što su nemirne duše. Adrián je bacio udicu: “Ja bih da napravimo krug oko svijeta”. Upecali su se. Petero je vozila. U prvoj “El mamut” koja predvodi ekspediciju, ide Adrián sa suprugom Lucíjom Adrianom Balossi (37), kozmetičarkom, i sinom Brunom Valentinom (10) koji, kao u pandemiji, pohađa nastavu na daljini, i to vrlo uspješno.
A iza njega, kako kad, ali kada smo ih susreli u Zagrebu su išli ovako: “La mamba negra” koju vozi Eduardo de Nicolo (71), umirovljenik i najstariji u timu, a do njega ide partnerica Marcela Buratti (57) kirurška instrumentalistica, isto su iz Buenos Airesa; “La golondrina” koju voze Carlos Chercoles Twentyman (43), videonovinar freelancer iz pokrajine Córdoba i Eduardo Arcieri (62), burzovni mešetar iz Buenos Airesa; “La chancha” u kojoj samuje Harry Rabi (35), trgovac iz pokrajine Misiones (koji je isto krenuo sa suprugom i sinom, ali su bili primorani odustati još dok su bili u Južnoj Americi) te “La rebelde” kojom upravlja Fabian Garrido (58) stručnjak za industrijsku sigurnost iz pokrajine Buenos Aires, kojeg prati partnerica Daniela Arias (57), javna službenica iz pokrajine La Rioja.
Desetero Argentinaca samo financira put, bez jakih sponzora, čak je jedna od sudionica ekspedicije prodala stan da bi obišla svijet u svom terencu
Prvotni se pravac promijenio nakon izbijanja rata u Ukrajini, jer su namjeravali iz SAD-a prijeći u Japan a odande, preko Sibira, stići u Europu. Odlučili su, zbog rata i nemoguće situacije, ukrcati se u Baltimoreu i stići do Antwerpena. Ali je cilj ekspedicije već postignut: prijeći/dotaknuti 4 kontinenta (Amerika, Europa, Afrika velikom turom po Maroku i Aziji, isto velikim obilaskom ali Turske), proći 27 zemalja, i od prilike prevaliti 60.000 km.
To su skoro postigli, čim obave off-road planirane rute u Turskoj, a možda i u Bugarskoj koja je za tu vrstu vožnje Bogom dana. Sve će ovisiti o novcima. A novac je odredio da im se ne ispuni san: da stignu do Katara i da poziraju ispred stadiona gdje će igrati Argentina. Naime, nekako bi se oni dočepali Katara, ali za povratak do Belgije bi im trebalo cca 15.000 dolara po autu i to je bilo neizvedivo. Sretni su s ovim što su vidjeli i postigli.
Promatrajući fotografije, osobito na FB stranici ekspedicije @vueltaalmundooffroad, napravili su nešto do sada neizvedeno: obični ljudi, bez puno novca (jedna je sudionica, de facto, prodala stan da bi se u ovo upustila), gotovo nepoznati jedni drugima na početku, pokazali su da je ovaj sport gotovo svima dostupan, i djetetu od 10 i umirovljeniku od 71.
Adrián je s ekipom stigao i do Zagreba. Okupio je zanesenjake i prolazi šumama, dunama, kanjonima, stepama. Niti su jako bogati, srednja je klasa u pitanju, niti imaju jake sponzore.
Gura ih ono što ih i inače tjera da lutaju po Andama i promatraju ljame, kondore i prelijepe boje: traže sjedinjenje s prirodom koju iznimno poštuju i vole
Njih motivira isto što ih tjera da za vrijeme dužih vikenda odu na Ande, promatrati ljame, kondore i vegetaciju, ali čine to samozatajno pogonjeni voljom da upoznaju nove kulture i sa željom da iskažu poštovanje svakoj novoj civilizaciji, jeziku ili religiju koju na putu susretnu.
A usput kupe smeće koje nađu na putu jer su ekološki osviješteni. Zanima ih bratstvo svih ljudi i prešavši 48.000 od planiranih 60.000 kilometara već su toliko napunili duh i um pozitivnim iskustvima da će to pamtiti za cijeli život.
Komentari