Za mlade vozače treba uvesti ograničenje snage automobila (70 kW do 21. godine, 85. kW do 24. godine) i Privremenu vozačku dozvolu te intenzivirati kontrole vozača u noćima vikenda i pred blagdan
Tragična nesreća, u kojoj su jutros oko 00:30 u zaseoku Kutleše kod Imotskoga, nakon što je Mercedes-Benz uslijed proklizavanja i gubitka dinamičke stabilnosti udario u zaštitnu ogradu, sletio s ceste i prevrnuo se, poginuli vozač (20) i suvozač (19) i suvozač (17), a putnici na stražnjim sjedalima (18 i 19) teško su ozlijeđeni, izazvana je teškim kršenjem prometnih propisa mladog vozača.
Vozio je neprilagođenom brzinom (čl. 51. st. 1 Zakona o sigurnosti prometa ne cestama), sasvim izvjesno i nedopuštenom brzinom (čl. 53. i čl. 54.), a istraga će pokazati je bio pod utjecajem alkohola i drugih nedopuštenih supstanci i nepropisno koristio mobitel te je li tragičnim i teškim posljedicama osoba u automobilu pridonijelo nevezivanje sigurnosnim pojasom.
Neosporno: 20-godišnjak je vozio automobil prevelike snage u negativnoj (smrtonosnoj) sinergiji s nedostatkom vozačkog iskustva i vještine te željom za dokazivanjem suputnicima, brzom i ‘vještom’ vožnjom.
Ova nesreće ukazuje na poznate probleme našeg cestovnog prometa na koje ukazujemo više od deset godina, stoput smo ih iznijeli, pa sada apeliramo na uvođenje sljedećih mjera:
1. Snagu automobila za vozače do navršene 21. godine ograničiti na 70 kW (95 KS), a za vozače do 24. godine na 85 kW (116 KS). Ta bi odredba vrijedila samo za hrvatske građane (ne turiste) i za privatno korištenje privatnih vozila (ne za službeno korištenje poslovnih vozila).
2. Za Mlade vozače trebalo uvesti i kategoriju Privremene vozačke dozvole, koja bi vrijedila tri godine, odnosno do navršene 24, godine, a trajna bi se izdavala ako ne bi skupili više od 4 kaznena boda.
3. Intenzivirati policijske kontrole u noćima petak/subota, subota/nedjelja i pred blagdane, posebice na dionicama kojima prometuju mladi u svrhu provoda.
Komentari