Ante Šalinović iz Ipsos Plusa u nedjelju je gostovao u emisiji ‘Novi dan na N1 televiziji‘ i objasnio što su izlazne ankete i koliki utjecaj imaju na birače u predizbornoj kampanji.
“To su izlazne ankete, vrsta istraživanja koje se provodi na dan izbora na samom biračkom mjestu, pristupa se građanima da nam kažu za koga su upravo glasali” rekao je Šalinović o anketama koje se provode na lokalnim izborima.
Dodao je i kako su građani voljni surađivati, te da su već desetak puta imali izlazne ankete.
Na pitanje koliko anketara imaju na terenu odgovorio je: “Danas radimo na 200 biračkim mjesta u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku, s tim u Zagrebu radimo na 60, u Splitu na 50, te u Osijeku i Rijeci na po 45 biračkim mjesta”.
Smatra kako je najvažnije kod uzorka i broja anketa veličina i sami ispitanici jer je to važan parametar. Reprezentativnost uzorka je ono najvažnije, odnosno struktura mora odgovarati strukturi glasača.
“Iz perspektive struke se smatra da su odstupanja od 1 do 2 posto. Izlazne ankete su kod nas ispod 1 posto. To je jedino istraživanje koje daje predikciju rezultata izbora”, rekao je o točnim procjenama.
Komentari