Anja Stehlik, jedina ženska dizajnerica muških odijela po mjeri, stvorila je reprezentativan biznis u Istri. Početni kapital dobila je zahvaljujući programu Istarske razvojne agencije, a sada razmišlja i kako napraviti veći proizvodni pogon
Stvoriti vlastiti modni brend je prije svega biznis za koji je osim kreativnosti i mašte potreban i određeni kapital. A potom tek slijedi ono najteže – probijanje na tržište gdje već postoji velika konkurencija stranih i domaćih dizajnerskih imena. Anja Stehlik, hrvatska modna dizajnerica iz Pule, dokaz je da kvalitetne ideje i predani rad itekako imaju smisla i da mogu naći svoje mjesto ne samo na tržištu Hrvatske, već i izvan granica. Zbog njezinih brendova O’dijelo i Stehlik by Anja Stehlik klijenti iz svih dijelova Hrvatske, ali i iz susjedne Italije i drugih zemalja dolaze na probe u njezin showroom u centru Pule. Jedan od njezinih najvećih klijenata je i poznata istarska informatička tvrtka Infobip čiji zaposlenici mogu po pristupačnijim cijenama naručiti odijelo po mjeri. U Puli, kaže, radi već deset godina, a lista njezinih klijenata svakim danom je sve veća: “Kada ljudima nudiš kvalitetan proizvod zaista im nije problem doći do Istre radi izrade nečeg posebnog. Ljudi vole personaliziran pristup i stvaranje iz manje sredine ima svojih prednosti jer se odlično može balansirati privatan i poslovan život te biti maksimalno produktivan. Turisti vole hrvatski dizajn i vole kupovati lokalno, a društvene mreže su otvorile sasvim novi svijet gdje stranci puno jednostavnije dolaze do željenog proizvoda. Osim toga, strani klijenti obično dolaze do mene preko agencija za vjenčanja. Puno je stranaca koji imaju vjenčanja u Istri, tako da u tom dijelu izrađujem ekskluzivna odijela po mjeri i vjenčanice.”
‘U Istri se puno radi na poticanju mladih poduzetnika. Prvi studio imala sam u sklopu poduzetničkog inkubatora’
Odijela za vjenčanja samo su dio njezina asortimana. Njezin brend O’dijelo postao je popularan zbog modernog dizajna i personaliziranog pristupa. O’dijelo je specifično po svojoj unutrašnjosti. Podstave su oslikane, a klijenti sami biraju kakvu ilustraciju ili fotografiju želi unutar odijela. Tiska se na hi-tech materijalu koji je elastičan te zadržava temperaturu tijela i omogućuje nesmetane pokrete. Styling se temelji na konceptu „dress to impress“, dok slim fit forma odijelima daje moderni izgled. Zato njezina muška i ženska odijela nisu kreirana samo za stroge poslovne namjene, već i kao svojevrsni statement komadi.
“Brend O’dijelo zamišljeno je za mušku i žensku klijentelu koja voli power suit odijela, odijela s karakterom izrađena po mjeri i želji. Nudimo više od 300 vrsta najfinijih Vitale Barberies Canonico materijala, različite dezene koji odražavaju karakter klijenta i mogućnost da on sam sudjeluje u stvaranju i kreiranju osobnog odijela. Zato je i slogan O’dijelo – umjetničko djelo. Meni kao jedinoj ženskoj dizajnerici muških odijela po mjeri u Hrvatskoj veoma je drago kada vidim muškarca u dobro skrojenom odijelu. Odijela po mjeri najviše naručuju muškarci sa stilom kojima je bitna kvaliteta, estetika i personalizirani pristup. Mislim da se na velika vrata vraća lijepo uglađeno odijevanje u stilu ‘Peaky Blindersa’ gdje se akcent stavlja na tailor made pristup”, kaže Anja Stehlik.
Kreirati je počela još u osnovnoj školi, a svoj brend osmislila je na drugoj godini studija na Tekstilno-tehnološkom fakultetu u Zagrebu, kada je surađivala s dizajnerom Viktorom Dragom. No odmah je započela samostalnu karijeru i dobila priliku predstaviti svoj rad 2004. na Cro a Porteru, a nakon toga i u Londonu i Cannesu.
“Zaista mogu reći da sam ponosna da sam počela od nule i išla korak po korak u stvaranju vlastite priče. Planski sam stvarala imidž brenda kroz raznorazna internacionalna natjecanja za koja sam znala da će mi u budućnosti donijeti dobre reference da učvrstim brend. Sva iskustva koja sam dobila na modnim natjecanjima u Cannesu i Londonu utkala sam u razvijanje brenda. Međutim, znala sam da se, dok nemam diplomu u rukama, neću moći kompletno posvetiti brendu i tek nakon završenog fakulteta kreće ozbiljnija poduzetnička priča”, ističe.
Kao početni kapital maksimalno je, kaže, iskoristila potpore i poticaje Istarske razvojne agencije u Puli gdje je u početku imala svoj studio u sklopu njihova poduzetničkog inkubatora.
“U Istri se puno radi na poticanju mladih poduzetnika tako da sam ušla u njihov program za samozapošljavanje i program poticaja HZZO-a. Tako sam se opskrbila strojevima i sredstvima koja su mi bila potrebna za stvaranje”, objašnjava. Sada razmišlja o tome da iskoristi dodatne državne potpore kako bi mogla napraviti mali odvojeni proizvodni pogon s nekoliko krojača.
“Ambicija mi je proširiti proizvodnju jer mi je to za sada jedina kočnica za napredak. Moda postane biznis kada dobro ‘utabaš’ brend i posložiš proizvodnju koja može pratiti veće količine narudžbi, kako na našem tako i na stranom tržištu. Trenutno sam ograničena s količinama izrade odijela, a problem je naći vrhunskog krojača odijela koji može ispoštovati kvalitetu izrade. Sada firma djeluje tako da imamo vanjske suradnje s krojačima, kao i s tiskarom koja posebno za nas tiska podstavu odijela. Mjerenja, probe i razvijanje krojeva i dizajna moj su posao”, kaže.
Ili samo dio posla koji radi. Naime, ističe, u svijetu mode jedna od najvažnijih stvari je svestranost: “U tom svijetu moraš biti i dizajner, prodavač, PR, imati poduzetnički duh i viziju koji te gura da budeš sve bolji i postigneš uspjeh. Ja se u poslu ne štedim, nemam fiksno radno vrijeme i uživam u svakom trenutku i procesu.”
‘Dizajnom i poduzetništvom želim postati i ostati skromni lider i biti ona koja stvara trendove i pomiče granice’
Lockdown je, kaže, doživjela kao poticaj da usavrši webshop kako bi svoje proizvode učinila još dostupnijima klijentima, a lansirala je i izbrendirala i personalizirane zaštitne maskice koje su bile odličan potez. Zbog novonastale situacije orijentirala se više na ležernije varijante haljina, odijela i ostalih outfita jer smatra da moda mora pratiti stanje ljudi i ići u korak s time. Prošlog proljeća lansirala je kolekciju Freedom koja je težila rasterećenju i od prošlosti i od budućnosti, a slavila pokret i fluidnost, spontanost i strast za novim avanturama. Prošle jeseni, između dva vala pandemije, lansirala je kolekciju posvećenu malim ritualima uživanja, nesputanosti i prijateljstvu:
“U 2020. moje Rainbow haljine bile su bestselleri upravo zato što je oko njih stvorena lijepa emotivna priča o prijateljstvu, a sve je bilo popraćeno velikom revijom na pulskom Kaštelu. Ljudi se emocionalno vežu za brend i mene kao dizajnera, a ja samo pokušavam stvoriti lijepu priču oko svake kreacije, bilo da je riječ o haljinama ili odijelima i mislim da se to prepoznaje.”
Stehlik komadi ne robuju trendovima, već slijede slow fashion pokret i unikatan stil. Njezine ženske kolekcije imaju dozu eklekticizma, ali i očaravaju svojom finoćom, ženstvenošću, a opet jednostavnošću stila. Uzor u modnom svijetu joj je slavna dizajnerica Gabrielle Chanel koja se, kaže, usudila kreirati nešto novo i drugačije.
“Puno je toga uzela iz svijeta muške mode i prenijela u ženski svijet, od hlača do sakoa. Upravo je to najbitnije u modi, usuditi se biti inovativan i emotivno vezati ljude za svoju viziju. U poslovnom svijetu uzor mi je Miuccia Prada. To je način rada koji želim primijeniti u budućnosti, a to znači dizajnom i poduzetništvom postati i ostati skromni lider i biti ona koja stvara trendove i pomiče granice”, rekla je Anja Stehlik.
Ona ovog ljeta priprema veliki modni događaj u Puli i predstavit će muški lifestyle i cijelu O’dijelo filozofiju brenda. A prije toga u lipnju će predstaviti žensku kolekciju svečanih haljina. Kaže da jedva čeka jer su ljudi nakon perioda izolacija u pidžamama i trenirkama željni slobode i lijepog odijevanja.
Komentari