Anita Juka u Cannesu među 20 najboljih europskih producenata

Autor:

24.04.2018., Zagreb - U klubu Boogie predstavljen je novi program DokuTV - odabrao Djelo Hadziselimovic. Anita Juka. 

Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Davor Visnjic/PIXSELL

Na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu, koji se zatvara 25. svibnja, organizacija European Film Promotion izabrala je 20 europskih producentica i producenata u sklopu svoje platforme Producers on the Move. Među izabranima našla se hrvatska producentica Anita Juka iz produkcijske kuće 4Film. European Film Promotion je organizacija koja se bavi promocijom europskog filma izvan granica Europe, a poznata je po promociji mladih glumaca kroz platformu Shooting Stars na filmskom festivalu u Berlinu, gdje se svojedobno našla Zrinka Cvitešić. Nekada su radili Producer’s Lab Toronto, gdje su spajali deset europskih producenata s deset kanadskih producenata. Kako je Anita Juka prije tri godine sudjelovala u programu Producer’s Lab Toronto, tako se ove godine prijavila na Producers on the Move u Cannesu. „Ubrzo nakon prijavljivanja javljeno mi je da sam, s obzirom da se učesnici ovog programa odabiru sustavom bodovanja, primljena s najviše bodova od svih prijavljenih“, rekla nam je Anita Juka, s kojom smo razgovarali u Cannesu.

Bodovale su se dosadašnje koprodukcije, u koliko država su ti filmovi distribuirani, koje filmske i producentske edukacije su dosad završene. „S obzirom na to da je naš film ‘Ti mene nosiš’, koji je režirala moja sestra Ivona Juka, bio prvi iz regije koji je Netflix otkupio za prikazivanje u cijelom svijetu i na taj način je distribuiran u 190 država, tako sam odabrana među 20 najboljih europskih producenata za Producers on the Move“, objasnila nam je Anita Juka.

Prvi korak u Cannesu u sklopu programa Producers on the Move bilo je predstavljanje svih projekata koji su u pretprodukciji kompanije 4Film, a u ovom trenutku ih je pet. Projekti su predstavljeni istaknutim članovima filmske industrije iz cijelog svijeta, zainteresiranima za sudjelovanje u produkciji tih projekata. Pojednostavljeno rečeno, Anita Juka obavila je u kratkom roku nebrojeno mnogo sastanaka na kojima je, kako kaže, dobila pozitivne reakcije na te projekte. Najveći interes iskazan je za drugi dugometražni igrani film njezine sestre Ivone Juke pod radnim nazivom „Janjci u vučjoj koži“. Radi se o filmu koji je već prošao na natječaju HAVC-a na kojem mu je odobreno 3,6 milijuna kuna, a koji se bavi događajima tijekom vojne operacije „Maslenica“.

„Ono što najviše zanima zainteresirane inozemne producente jest dosadašnji rad, nagrade koje su filmovi osvajali, reakcije kritike te distribucijski uspjeh izvan zemalja koje su sudjelovale u proizvodnji filma. U tom kontekstu, činjenica da je Netflix otkupio film ‘Ti mene nosiš’ s tako malog govornog područja kao što je hrvatsko govori o tome da kompanija 4Film proizvodi kvalitetu koja zadovoljava svjetske standarde“, smatra Anita Juka.

Producers on the Move traje četiri dana i tijekom tih dana o sudionicima te platforme svakodnevno se pisalo u najvažnijim svjetskim filmskim magazinima, a to su Screen, Hollywood Reporter i Variety. Takva količina medijske prezentacije izuzetno je važna za svakog producenta, pa tako i za Anitu Juku i njezinu kompaniju 4Film. Anita Juka je to i sama primijetila u Cannesu jer su je inozemni producenti upozoravali kako su čitali tekstove o njoj i na taj su se način upoznali s njezinim radom i prije nego što je došlo do sastanaka s njom.

Koliko je to važna platforma za svakog europskog producenta govori i činjenica da je ove godine na Producers on the Move sudjelovao i Šveđanin Jon Nohrstedt, koji je prije dvije godine bio producent filmskog hita „Borg vs. McEnroe“ sa Shiom LaBeoufom u glavnoj ulozi, te Emily Morgan, Britanka koja je prošle godine osvojila najznačajniju britansku filmsku nagradu BAFTA za najbolju debitanticu. Nagradu je dobila za produkciju filma „I Am Not a Witch“.

Osim toga, kompanija 4Film ove je godine odlučila pojačati svoju prisutnost na festivalu tako što je uzela štand na Cannes marketu te je i na taj način odlučila predstaviti zainteresiranim potencijalnim partnerima projekte na kojima radi. To nije uobičajen način promocije za hrvatske filmaše – u Cannesu tijekom festivala štand ima jedino HAVC. No kako sve svjetske filmske kompanije predstavljaju svoje projekte tijekom festivala u Cannesu ili kroz štandove ili kroz veće urede, tako je to po prvi put odlučila napraviti i kompanija 4Film.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.