‘Animatori se u šali uspoređuju s bogovima koji ožive crteže’

Autor:

Tomislav Čuveljak

Umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić govori o problemu financiranja festivala koji utječe na njegovu reputaciju, novim trendovima u animiranom filmu te budućnosti Zagreb filma i animacije u Hrvatskoj

Animafest je od 1972. godine, kada ga je osnovala Međunarodna asocijacija animiranog filma (ASIFA), postao jedan od najboljih pregleda suvremene produkcije svjetske animacije. Ove godine bit će prikazano 400 filmova, a u natjecateljskim programima čak 18 novih hrvatskih animiranih filmova. Koliko je Animafest važan za ljubitelje animiranog filma, toliko je važan i za autore. Od 2011. godine na čelu festivala u funkciji umjetničkog ravnatelja je Daniel Šuljić. Docent na Odsjeku za animaciju i nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu nagrađivani je autora animiranih filmova. Njegov film „Kolač“ iz 1997. godine najnagrađivaniji je hrvatski film tijekom 90-ih u svijetu, a našao se i u kapitalnom francuskom djelu „100 ans de cinéma d’animation – La fabuleuse aventure du film d’animation àtravers le monde“.

NACIONAL: Koliko vam je teško kao umjetničkom ravnatelju Animafesta održavati reputaciju festivala?

Kada festival ima vrhunski nivo, a ti i produkcija festivala znate što radite, onda se sve samo nastavlja nekim prirodnim tijekom. Tako to u idealnim uvjetima izgleda izvana, ali da bi se postigla takva razina glatkog odvijanja festivala potrebno je puno dobrog, nevidljivog organizacijskog rada u pripremi i izvedbi festivala. Sam festival je, kada je osnovan 1972. godine, i to na preporuku svjetske organizacije animiranog filma ASIFA-e, počeo na samom vrhu, pod njihovim patronatom. Tada još nije bilo tako puno festivala animiranih filmova kao danas. Animafest je tada bio bijenalni, a ideja je bila da se svake dvije godine izmjenjuje s festivalom u francuskom Annecyju. Prvo izdanje Animafesta imalo je redni broj devet na plakatu jer je ASIFA zamislila da je to sve jedan festival koji se održava u različitim gradovima. U međuvremenu su se stvari promijenile. Annecy je već tada bio najveći festival, a pogotovo je to danas i nijedan mu festival animacije na svijetu ne može parirati po financijskoj moći. No pariramo mu kreativnošću, odnosom prema gostima, raznolikošću i dinamičnošću programa…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.