Prema brojkama koje je prikupio Entertainment Retailers’ Association (ERA), na temelju prodaje pojedinačnih primjeraka British Phonographic Industry (BPI), pokazuju da prodaja 2021. ukazuje na to da će vinil ove godine postati dominantan u odnosu na CD u Velikoj Britaniji.
Music Week je izvijestio da, iako su podaci koje je objavio BPI o prodaji pojedinačnih primjeraka za 2021. pokazali da su CD-i i dalje ispred vinila, velika vjerojatnost da će vinili preuzeti prednost ispred CD-a i postati dominantan fizički format nosača zvuka po broju prodanih primjeraka.
Albumi na vinilu donijeli su 163,45 milijuna eura u 2021. što je porast od 23,2 posto na godišnjoj razini, u usporedbi sa prodajom CD-a od 179,85 milijun funti, što je pad od 3,9 posto na godišnjoj razini. Na ovoj trenutnoj putanji rasta, vinil će prednjačiti do kraja ove godine.
Što se tiče jedinične prodaje, prošle je godine u Ujedinjenom Kraljevstvu prodano 14,4 milijuna CD-a što je manje od 10,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, a u usporedbi s 5,3 milijuna vinilnih ploča porast za 10,6 posto.
Potpredsjednik tržišnog planiranja i prodaje Sony Music UK Charles Wood rekao je za Music Week da vjeruje da će vinil postati najveći fizički doprinos izdavačima u smislu prihoda tijekom sljedećih 12 mjeseci. “Nakon porasta interesa za prodaju vinila tijekom COVIDA-19, vidjeli smo da vinil kupuje šira publika, izvan postojećih glazbenih fanatika i opsesivnih niša formata koji su potaknuli ‘oživljavanje vinila’. Vidjeli smo kontinuirani rast prodaje vinila u 2021., a sada čine 27 posto fizičkog tržišta u smislu obujma. Ako uzmete u obzir znatno višu cijenu vinila, uskoro ćemo vidjeti da vinil postaje najveći fizički format na tržištu u smislu prihoda.” Izjavio je Charles Wood.
Prodaja vinila u 2021. godini je bila na najvišoj razini u posljednjih 30 godina unatoč problemima s opskrbom tijekom pandemije COVID-a. 23 posto svih albuma kupljenih prošle godine bilo je u vinilnom formatu, a ABBA-in ‘Voyage’ bio je najprodavaniji.
Prodano je više od pet milijuna vinilnih ploča, što je osam posto više u odnosu na 2020. To je također obilježilo 14. godinu zaredom da je taj format povećao prodaju. Problemi kao što su lanci opskrbe i povećana potražnja potrošača pridonijeli su, među ostalim, kašnjenjima u proizvodnji vinila.
Voditelj svjetske brokerske tvrtke za proizvodnju vinila Sound Performance, Chris Marksberry rekao je za NME da je glad potrošača za glazbom na vinilu velika, ali dobrodošao kamen spoticanja. “Vinil je općenito rastao kao format, iz godine u godinu. Sve je bilo izvodljivo i tvornice su se mogle nositi s potražnjom. Vrijeme isporuke je uvijek bilo dulje nego kod CD-a, ali za sve je to bio relativno normalan posao. Oko početka pandemije, ljudi su bili u izolaciji i nisu mogli ići na nastupe ili trošiti novac na druge stvari, pa su počeli kupovati vinil putem interneta. U veljači ove godine odjednom smo vidjeli eksponencijalnu potražnju za narudžbom vinila. Popela se s 10 na 100 posto u razmaku od četiri do šest tjedana i nastavila se množiti. Mjesta koja su prošle godine naručivala 2000, ove su godine naručila 8000 primjeraka. Potom se vrijeme isporuke u tvornicama počelo povećavati od četiri tjedna do šest tjedana, osam tjedana do 16 tjedana. Potražnja je prešla limit u vrlo kratkom vremenu.”
Album od Adele ’30’ i ‘Seventeen Going Under’ Sama Fendera bili su među najprodavanijim vinilima prošle godine.
Komentari