Ana Volk, kći osnivača Bluesun Hotels & Resortsa Jake Andabaka, za B&B otkriva kako je odlučila krenuti u vlastiti poslovni projekt Poliklinike Estera gdje je wellness doživljaj vrhunskih hotela spojila s dermatološkim i estetskim tretmanima
Uspješna, mlada, lijepa. Ana Volk već godinama razbija stereotipe u poslovnom svijetu. Ova majka troje djece, poduzetnički projekt pokrenula je i za vrijeme rodiljnog dopusta. Ekonomski fakultet završila je 2008. godine u Beču. Nakon toga, bogato poslovno iskustvo stjecala je u obiteljskom hotelijerskom biznisu Bluesun Hotels & Resorts, gdje je uz oca Jaku Andabaka prošla sve faze poslovnog procesa. Kao članica uprave bila je zadužena za prodaju, marketing i uspostavu rezervacijskog centra. Razvila je poseban način reklamiranja putem društvenih mreža, koji je bio toliko originalan da ga je zapazio čak i veliki Facebook, a za njega je dobila i nagradu. Hotelijerski biznis naučio ju je koliko je važan odnos s kupcem te kako ga treba doživljavati osobno. Sve te spoznaje i iskustva unijela je u svoj novi poslovni projekt. Uslugu hotela s 5 zvjezdica i okruženje koje podsjeća na wellness oaze vrhunskih hotela, spojila je s dermatološkim i estetskim tretmanima. Polikliniku Estera otvorila je s najboljom prijateljicom, dermatologinjom Majom Kolić, a radi se o poslovnom pothvatu koji se ne temelji na već provjerenoj špranci dokazano uspješnoj u praksi. Hrabar poslovni potez u vremenima kada se rijetki usuđuju biti junaci.
BUSINESS & BANKING: Vremena su nesigurna i, kako se često voli isticati da bi se izbjegle puno teže riječi, izazovna. Je li se bilo teško u ovakvom razdoblju odlučiti na pokretanje poslovnog projekta?
Naš slogan je ‘’Nova era dermatologije’’. Ova medicinska grana nalazi se u vrlo potentnoj fazi. Idućih deset godina čekaju nas fantastični aparati kojima ćemo prevenirati i usporavati procese starenja. Preventiva znakova starenja će biti dostupnija, i dalje će to biti luksuz, ali dostupniji široj populaciji. Industrija je uzbudljiva i raste nezaustavljivo. Kada smo krenuli raditi nije bilo rata u Ukrajini, ni inflacije. Sada je sigurno izazovnije odlučiti se krenuti u poslovni pothvat. Jednom sam Maji rekla ‘’hajdemo krenuti čim prije, prvih 18 mjeseci je najteže pa čim prije počnemo, prije će to biti iza nas’’.
BUSINESS & BANKING: Koliko vam je iskustvo koje ste stjecali u obiteljskom hotelskom businessu pomoglo pri pokretanju i vođenju vlastite klinike?
Svako iskustvo je vrijedno, iz Blue Sun Hotels and Resortsa, iz Stina Vina, iz Poliklinike Sv. Katarine, sva iskustva i poslovna poznanstva su mi danas korisna. U puno firmi, malih i velikih, i na puno projekata sam imala prilike raditi i učiti od svog tate. Danas kao samostalnoj poduzetnici najvrjednije mi je da imam iskustvo različitih industrija, širokog poslovanja, iskustvo okretnosti, brzog odlučivanja i delegiranja zadataka.
BUSINESS & BANKING: Svojedobno ste kao članica uprave u obiteljskom hotelijerskom biznisu zadužena za prodaju i marketing osmislili poseban način reklamiranja za koji ste kasnije i nagrađeni. Možete li nam reći točno o čemu se radi?
Isprva smo se malo igrali s oglašavanjem na Facebooku preko Messengera i uvidjeli neke prilike. Napravili smo chatbot koji je svima koji su na Facebooku pokazali interes za ljetovanjem u nekom od naših hotela poslali personaliziranu ponudu na jeziku zemlje iz koje potencijalni gost dolazi. Prodaja je podivljala, bilo je genijalno. Chatbot je prodavao bolje i brže od realnih agenata i brzo su nas zvali iz Facebooka i htjeli čuti što radimo. Jako smo se svi u timu veselili. Dobili smo nagradu, između ostalog i novčanu, te poziv u Facebook na razne sastanke s ciljem da podijelimo naše znanje i uspjeh. Poseban je osjećaj doći u Facebook i gledati kako oni prezentiraju tvoj projekt kao case study. I na kraju ti još plate da mogu koristiti tvoj primjer za prezentacije. Ludo.
‘Na mene je najviše utjecalo odrastanje u poduzetničkoj sredini. Do faksa nisam poznavala nekog tko radi u javnom sektoru’
BUSINESS & BANKING: Što vas vodi u businessu? Je li to znatiželja, ‘’nerv’’ da stalno pokušavate nešto novo, ‘’nos’’, iskustvo, genetsko naslijeđe i odrastanje u takvoj sredini?
Na mene je najviše utjecalo odrastanje u poduzetničkoj sredini. Ja valjda do faksa nisam poznavala nekog tko radi u javnom sektoru. Čitava obitelj je, otkad se sjećam, stalno nešto pokušavala. Sada s Esterom, vidim da sam ja po prirodi – poduzetnica. Iako se radi o malom poduzeću i malim budžetima, u usporedbi s onim od ranije u karijeri, tu sam puno ispunjenija nego što sam bila na prijašnjim radnim mjestima, gdje sam zapravo imala bolje uvjete rada i više pogodnosti. I iako je to nekim dijelom isto bilo moje, jer je bilo od moje obitelji, to nije isto. Lijepo je stvarati i biti odgovoran sam za svoj business.
BUSINESS & BANKING: Koliko je vaš otac, Jako Andabak, utjecao na vaš način razmišljanja kada je u pitanju business? Koji vam je savjet dao?
Da mi nije tata, bio bi moj guru. On je genijalan, vječiti optimist i pun je neiscrpne energije. Dao mi je puno savjeta, čak aforizama, evo nekih:
“Kada pregovaraš, budi Ciganin, kad izvršavaš gospodin” (isprike na Ciganin, kontekstualno).
“Misli samo pozitivno.”
“Posao se radi kada kupuješ, a ne kada prodaješ.”
“Bolje loša odluka nego nikakva odluka.”
Naučila sam da nije toliko bitno koji mi savjet daje ili što kaže, već da je bitnije što on radi, kako konkretno djeluje. Imala sam sreću toliko s njim raditi da znam već što bi tata u određenim situacijama učinio. I to što čini je zapravo često hrabrije, okrutnije i sirovije od savjeta koje mi daje. Tako se ja barem jednom tjedno zapitam ‘’What would Jašo do?’’. I onda kreće akcija.
BUSINESS & BANKING: Koliko se teško izboriti za svoje mjesto u poslovnom svijetu kada potječete iz tako uspješne obitelji? Koji su plusevi, a koji minusi i čega ima više?
Čini mi se da nije “politically correct” uopće isticati teškoće koje nosiš kada si dijete poznatog, bogatog tate. Svakako ih ima, ipak neću o tome. Na kraju ovisi o meni hoću li ponijeti sa sobom prednosti ili mane. Ja sam odlučila nositi pluseve i koristim ih u poslu kad god ima smisla. Istina je da mi se puno vrata lakše otvori zahvaljujući tati.
BUSINESS & BANKING: Ljudi putuju iz raznih krajeva svijeta kako bi za medicinske tretmane dobili onu čarobnu formulu najboljeg omjera cijene i kvalitete. Vidite li se s Esterom jedan dan kao igrač u zdravstvenom turizmu?
U Esteri nam dolaze pacijenti iz Austrije, Slovenije i Bosne i Hercegovine, ali njih sve nekako brojim kao “naše” i imaju neke veze s Hrvatskom te ne dolaze tu jer im je usluga “jeftinija”. Zdravstveni turizam u Hrvatskoj nažalost znači da nudimo medicinske usluge povoljnije nego u državi iz koje pacijent dolazi. Dakle, prodajna strategija je da se ponudi što povoljnija usluga. Takav posao mene ne zanima i ne bih to nikada mogla raditi. Koncentrirana sam na vrhunsku kvalitetu i luksuzni doživljaj te na kupce kojima je osjetljivost na cijenu niska.
BUSINESS & BANKING: Znamo da je ljepota imperativ u showbusinessu. No koliko je ona postala standard i u poslovnom svijetu?
Nedavno sam čula da postoji znanstveni rad koji istražuje diskriminaciju lijepih žena. Poznato je da je ljepota do određene mjere korisna, a potom šteti. Međutim, ono što je korisno u poslovnom svijetu je svjež i odmoran izgled, i to se odnosi i na žene i na muškarce. Tada šaljemo poruku da imamo više energije, posljedično tome indirektno komuniciramo da smo zdravi, spremni, angažirani, marljivi i popularni, sve odlike koje se cijene kod menadžera i menadžerica. Najbolji tretman na svijetu za brisanje i odgađanje znakova starenja je Ultherapy, tzv. nekirurški face lift koji se postiže aparatom s ultrazvučnom energijom. Daje potpuno prirodan izgled, svježinu, zateže lice i potiče elastičnost. To je vrh.
BUSINESS & BANKING: Za poslovne žene ne sumnjamo da dolaze na tretmane, no odlučuju li se na njih i muškarci?
Muškarci također dolaze u Esteru. Među muškarcima su tri najpopularnija tretmana: Ultherapy lica, Estera fit za preoblikovanje tijela i mršavljenje te rješavanje podočnjaka PRP-om prema posebnoj Estera metodi.
BUSINESS & BANKING: Mislite li da su žene u poslu isto tretirane kao muškarci?
Ni na tramvajskoj stanici, ni na kiosku, ni u školi, ni u bolnici, pa ni na poslu, nažalost… Nigdje žene nisu ravnopravno tretirane.
U zdravstvenoj djelatnosti je gender gap osobito izražen jer je medicina postala gotovo pa ženska struka. Puno je više studentica medicine nego studenata, ali kako se piramida sužava, više je muškaraca na pozicijama voditelja odjela i ravnatelja bolnica nego žena.
BUSINESS & BANKING: Žene se često doživljava kao previše emotivne. Ima li u businessu mjesta za emocije?
Da, ako su to pozitivne emocije. Mene vodi strast, obožavanje toga što nudimo, naših zaposlenica i klijentica. Ushićenost, osjećaji radosti, veselja i optimizma su jako važni za posao jer potiču motiviranost. Za loše emocije nema mjesta u poslu. Trebaš biti hladna i razumna. Ljuti se 5 sekundi i kreni dalje. Nema mjesta žalovanju, plakanju.
BUSINESS & BANKING: Koga biste istaknuli kao svoje uzore u poslovnom svijetu?
Inspiriraju me ljudi koji čine promjene, pomiču granice. Vjerujem da kada pomaknu granice u svojoj okolini, to utječe na čitav svijet. Gwyneth Paltrow mi se jako sviđa. Mislim da je napravila re-invent hollywoodske glumice i promijenila put iz glumačke penzije u ozbiljan biznis. U Hrvatskoj mi je uzor Mate Rimac koji je svojim djelovanjem unio toliko inovacija i pozitive u društvo. Mene oduševljava HR kultura kakvu stvara. Kako su u Hrvatskoj žene puno rjeđe zastupljene medijski, iskoristila bih priliku i istaknula još nekoliko poslovnih i društvenih uzora u Hrvatskoj, a radi se o ženama čije bih intervjue rado čitala:
Sunčica Bulat Wuersching, doktorica, poduzetnica i humanitarka.
Ulla Marton, ginekologica i više od toga – “šaptačica ženama”, humanitarka.
Marina Ajduković, profesorica psihologije, humanitarka.
Nevenka Kovač, ravnateljica Aviva Medical Group.
Vesna Ramljak, osnivačica Sancta Domenice. O njoj zapravo znam samo da je sama osnovala, postavila i prodala Sancta Domenicu, a ja sam fan Sancta Domenice, kulture zaposlenika i odnosa prema kupcima kakav njeguju.
‘Prodajna strategija zdravstvenog turizma je da se ponudi što povoljnija usluga. Takav posao mene ne zanima’
BUSINESS & BANKING: Koje biste čimbenike istaknuli kao najvažnije za ostvarenje poslovnog uspjeha?
Biti poduzetnik je način života u kojem svaki dan izlazite iz svoje comfort zone. Odlučujem biti izdržljiva i otporna, nepobjediva. Ne zamjeram, ne pamtim loše događaje. Neuspjehe zaboravljam, a lekcije koje sam naučila iz neuspjeha nosim sa sobom. Za mene to znači biti otvorena, susretljiva, uporna i najvažnije zaljubljena u svoj posao, u svoje zaposlenike i svoje klijente.
BUSINESS & BANKING: Je li vas strah neuspjeha?
Ne razmišljam o neuspjehu na taj način. Kao prvo, neuspjeh je dio posla, kao drugo, vrlo malo neuspjeha je konačnih, sudbonosnih. Tako da se neuspjeha ne bojim, iako sam svjesna da sam izložena opasnosti neuspjeha.
BUSINESS & BANKING: Imate li na umu već neki novi vlastiti poslovni projekt?
Najvažnije nam je rasti kvalitativno i imati vjerne, dugoročne odnose s klijentima. Posvećeni smo ženskom zdravlju i poboljšanju kvalitete života za žene kroz dermatološke usluge. U budućnosti nas vidim da proširujemo usluge na medicinske djelatnosti prvenstveno za žene. Često žene ne nailaze na medicinsku pomoć jer se određene tegobe, generalno u društvu pa i kod zdravstvenih djelatnika, ne smatraju bitnima. Prije svega tu mislim na probleme koje žene proživljavaju u menopauzi. Ne samo zdravstveno, već i u toj životnoj dobi se žene često brinu o starim i bolesnim članovima uže obitelji, događaju psihološke i društvene promjene i divno bi bilo imati platformu i polikliniku za podršku ženama i u toj životnoj fazi.
Komentari