Amsterdamski Schiphol će srezati broj letova kako bi smanjio ugljični otisak

Autor:

Aron Marinelli, Unsplash

Zračna luka Schiphol u Amsterdamu, jedno od najprometnijih europskih zrakoplovnih središta, bit će prisiljena ograničiti broj međunarodnih letova i putnika koje obrađuje u skladu s planovima nizozemske vlade za smanjenje emisija ugljika. Najava tog poteza izazvala je zabrinutost zračnih prijevoznika.

Nizozemski dužnosnici objavili su 17. ožujka da će uvesti ograničenja na sve međunarodne letove koji napuštaju Nizozemsku kako bi postigli svoje klimatske ciljeve.

Zrakoplovstvo čini oko 2-3% svjetskog onečišćenja koje zagrijava planet, ali udio pojedine zemlje u tim emisijama može biti prilično visok, posebno za manje nacije koje obavljaju mnogo letova. A neki su se usmjerili na zrakoplovstvo kako bi smanjili svoj ukupni klimatski otisak i ispunili svoja klimatska obećanja.

Iako su ranije postojali napori unutar Europe da se ograniče ili zabrane neki lokalni i regionalni letovi na kratkim relacijama kako bi se smanjila emisija ugljičnog dioksida, ovo bi bila prva ekološka mjera poduzeta protiv međunarodnih usluga.
KLM, nizozemski vodeći prijevoznik, ovaj je tjedan izrazio zabrinutost zbog tog poteza.

“KLM vjeruje da politike održivosti, zbog globalnog opsega zrakoplovstva, trebaju biti međunarodno regulirane što je više moguće”, priopćila je tvrtka u srijedu za CNN. “Biti jedina zemlja na svijetu koja je postavila nacionalnu gornju granicu CO2 nije u skladu s međunarodnim poslovanjem sektora i međunarodnom politikom”, dodali su iz KLM-a.

Nizozemsko ministarstvo prometa reklo je u priopćenju da bi Schiphol i druge pogođene zračne luke mogle rasporediti smanjenje na više godina. “Maksimalne emisije CO2 postavljene za svaku zračnu luku primjenjivat će se nekoliko godina, tako da se prekoračenje u jednoj godini može nadoknaditi u sljedećim godinama”, rečeno je. “Politika će pomoći zemlji da ispuni svoj cilju smanjenju otiska ugljika. O daljnjim detaljima tek treba odlučiti, a vlada obećava da će rasprave uključiti sve strane.”

Pravni izazov

Zračna luka Schiphol je glavno europsko središte uz London, Pariz i Frankfurt. Također služi kao baza za KLM, flotu nizozemskog nacionalnog prijevoznika i jednog od najvećih zračnih prijevoznika na kontinentu.

Zračna luka prošle je godine bila pod teškim kritikama putnika i zračnih prijevoznika nakon što se borila s ponovnim porastom zračnog prometa u jeku pandemije Covida. Kaos je rezultirao ograničenjem broja putnika do početka 2023. kako bi se ublažio nedostatak osoblja.

Kao odgovor na zabrinutost za okoliš, nizozemska vlada objavila je “Preliminarnu shemu Schiphol” u siječnju, u kojoj se predlaže smanjenje broja letova s ​​500.000 na 460.000 između zime 2023.-2024. i ljeta 2024.

KLM, zajedno s drugim velikim igračima poput Delte i EasyJeta, opisao je ovu odluku kao “neshvatljivu” u zajedničkoj izjavi objavljenoj 3. ožujka.

Zračni prijevoznici već su uložili više milijardi eura kako bi ispunili kratkoročne i dugoročne ciljeve u skladu s vlastitim planovima dekarbonizacije kao i vladinim politikama, dok vladino opravdanje ovisi o operativnim ograničenjima bez razmatranja alternativnih izvedivih rješenja za smanjenje buke smanjenje”, navodi se u priopćenju.

Delta Airlines, koja je ključni partner KLM-a i glavni dioničar grupe Air France-KLM, također je rekla da se “snažno protivi smanjenju kapaciteta u zračnoj luci Schiphol” dok je i dalje “aktivno usredotočena na ulaganje u obnovu flote i program modernizacije kao najučinkovitiji put naprijed za smanjenje buke i zabrinutosti za okoliš.”

KLM je pokrenuo pravni spor protiv nizozemske vlade zbog te odluke početkom ožujka.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.