Danas je Američka gospodarska komora predstavila rezultate Istraživanja poslovnog okruženja u Hrvatskoj koje je provedeno u razdoblju od 12. prosinca 2022. do 25. siječnja 2023. na uzorku od 162 člana uprava domaćih i međunarodnih poduzeća u Hrvatskoj.
„Unatoč dobrim poslovnim rezultatima u 2022. i optimističnim planovima poslovanja, primjećuje se oprez poduzeća u očekivanju mogućih negativnih utjecaja na poslovanje. Kao glavni ograničavajući faktori u poslovanju ističu se inflacija i rastući troškovi energenata te nedostatak odgovarajuće radne snage“ rekla je Andrea Doko Jelušić.
Dodala je kako je za više od 67% ispitanika poslovanje u 2022. bilo bolje nego u
prethodnoj godini, dok je za 13% poslovanje u 2022. bilo lošije nego u 2021. Ukoliko se izostavi 2020. koju je u najvećoj mjeri obilježila pandemija, u 2022. raste broj za poduzeća koja bilježe pogoršanje poslovanja. Kod većine ispitanika (51%) rastao je broj zaposlenih, dok je trećina poduzeća zadržala isti broj zaposlenih što je na tragu prošlogodišnjih rezultata. Znatan dio ispitanika (59%) iskustvo poslovanja u Hrvatskoj ocjenjuje dobrim ili vrlo dobrim, a 53% ispitanika primjećuje poboljšanje uvjeta poslovanja u posljednjih pet godina. Najveća poboljšanja u razdoblju od pet godina ispitanici vide u uvjetima financiranja i povećanoj potražnji za robama i uslugama te mogućnostima trgovinske razmjene i uvjetima plaćanja dok kao najveće pogoršanje uvjeta poslovanja ispitanici vežu uz, dostupnost i kvalitetu radne snage, cijenu rada te kvalitetu zakonskog okvira.
Širenje poslovanja planira 73% ispitanika za usporedbu s 82% u prošlogodišnjem istraživanju.
U odnosu na prethodnu (2021.) godinu, u 2022. godini AmCham-ovi članovi bilježe slične
poslovne rezultate. Bilježi se blagi rast zapošljavanja i zadovoljstva uvjetima poslovanja u
odnosu na prethodno petogodišnje razdoblje. S druge strane, smanjuje se udio ispitanika koji bilježe bolje poslovne rezultate. Inflacija i rastući troškovi energenata uopće nisu bili u fokusu gospodarstvenika u 2021., da bi u ovogodišnjem istraživanju zauzeli središnje mjesto kao glavni ograničavajući faktori u poslovanju.
Komentari