Alma pl. Balley upravljala je automobilom Opel 8/14 H.P, a dio članova Prvog hrvatskog automobilnog kluba bio je protiv dopuštanja polaganja ispita, smatrajući upravljanje automobilom neprimjereno ženama
Alma pl. Balley je dobila vozačku dozvolu broj 285, dakle položila ga je nakon 284 muškarca. Premda je prvu zabilježenu vožnju automobilom obavila žena, Bertha Benz, svijest o tome da žene smiju i mogu upravljati motornim vozilima razvijala se ‘na kapaljku’.
U našim je krajevima pionirsku ulogu odigrala Zagrepčanka Alma pl. Balley, toliko oduševljena automobilom Opel 8/14 H.P., kojeg je nabavio njen suprug, kr. kotarski inženjer Vladimir pl. Balley, da je i sama odlučila upravljati njime. Izazvalo je to velike kontroverze i pobune, dio članova Prvog hrvatskog automobilnog kluba bio je protiv dopuštanja mogućnosti polaganja ispita, smatrajući kako vožnja automobila nije primjerena aktivnost za ženu.
Razum je ipak pobijedio i nakon instrukcija koje joj je davao pionir našeg automobilizma Ferdinand Budicki, gospođa Alma je 7. travnja 1914. postala vlasnica vozačke dozvole. Koliki je bio nesrazmjer možda najbolje svjedoči podatak da je njena vozačka dozvola nosila redni broj 285, dakle prva je žena pristupila ispitu nakon što su to već učinila čak 284 muškarca!
Alma pl. Balley nastavila je redovno voziti, izučivši se i u tada još vrlo fizički zahtjevnim dijelovima iskustva vožnje, kao što su ručno pokretanje motora opasnom ‘kurblom’, zamjena puknutih guma, pa i otklanjanje sitnijih kvarova. Nije bilo neobično da su seljaci i drugi sudionici u prometu neprijateljski nastrojeni prema vozačima, a kada bi vidjeli ‘babu za volanom’, to je samo pogoršavalo stvari.
Nažalost, gđu. Balley je život odveo u London, gdje je i umrla u dubokoj starosti, tako da kasnije više nije sudjelovala u razvoju našeg automobilizma, obilježenog mnogim sjajnim vozačicama.
Komentari