Oskarovka, švedska glumica Alicia Vikander, igra glavnu ulogu u seriji ‘Irma Vep’ koja se počela prikazivati na HBO-u i HBO Maxu. Premijera serije održana je na upravo završenom filmskom festivalu u Cannesu, a 33-godišnja glumica dala je ekskluzivni intervju za Nacional
Godine 1996. francuski redatelj Olivier Assayas snimio je film „Irma Vep“, priču o redatelju koji snima novu verziju francuskog nijemog filma „Vampiri“. U središtu priče je slavna glumica Maggie Cheung koja glumi samu sebe, a ujedno glumi i Irmu Vep u remakeu filma „Vampiri“. „Irma Vep“ je bio film koji je opisivao stanje u francuskoj filmskoj industriji, a 25 godina kasnije Olivier Assayas odlučio je na istu temu, s istim naslovom, snimiti seriju od osam epizoda. Glavnu ulogu dodijelio je Oscarom ovjenčanoj švedskoj glumici Aliciji Vikander. Serija se od utorka, 7. lipnja, prikazuje na HBO-u i HBO Maxu te će se nove epizode pojavljivati na programu svakog utorka. Premijera serije održana je na upravo završenom filmskom festivalu u Cannesu kada smo, ekskluzivno za Nacional, razgovarali s 33-godišnjom Alicijom Vikander.
Ona u seriji glumi Miru, glumicu iz hollywoodskih hitova koja dolazi u Pariz kako bi glumila u televizijskom remakeu francuskog nijemog filma „Vampiri“. Friško je prekinula ljubavnu vezu, ne voli visokobudžetne hollywoodske hitove, a snimanje francuskog filma iskoristit će da prikaže svoju buntovnu stranu. No ni snimanje ne ide tečno, od redatelja kojem producenti ne vjeruju jer ima psihičkih problema pa do sporednih glumaca, među kojima je jedan narkoovisnik, a drugi joj se nabacuju.
Serija na komičan način opisuje stanje u europskoj i svjetskoj kinematografiji, pri čemu je Alicia Vikander izvrstan odabir za glavnu glumicu. Glumila je 2018. godine Laru Croft u visokobudžetnom filmu „Tomb Rider“, Oscara je osvojila 2016. godine za sporednu ulogu u filmu „Dankinja“ te joj se karijera sastoji od uloga u, s jedne strane, skupim, a s druge strane u malim, nezavisnim filmovima. Uz to je u braku s glumcem Michaelom Fassbenderom, prošle godine su postali roditelji, tako da dobro poznaje svijet koji opisuje TV serija „Irma Vep“.
NACIONAL: S obzirom na to da ste glumili i u velikim hollywoodskim hitovima, ali i u malim, nezavisnim, filmovima, onda nam možete reći što je istina o filmskom i televizijskom svijetu koji se prikazuje u TV seriji „Irma Vep“.
Zabavno je što je serija „Irma Vep“ razotkrila tajne snimanja i pokazala kako to doista izgleda. Vi, filmski novinari, to ste vjerojatno znali i prije, ali sada gledatelji mogu saznati kako u stvarnosti izgledaju snimanja. Kada sam prvi put čitala scenarij za ovu seriju, u mnogim scenama sam prepoznala ponašanje osoba s kojima sam radila. Bilo je trenutaka kada sam sama sebi rekla: „da, poznala sam takvu osobu“.„Irma Vep“ je komedija, a u komedijama se svaki lik prikazuje u ekstremnom obliku. Mi smo se sjajno zabavljali koristeći reference na stvarne osobe i na stvarne događaje sa snimanja filmova. Sve su to zanimljivi likovi koje je redatelj Olivier Assayas predivno opisao. Meni je najzabavnije to što glumim dvije osobe u seriji. Jedna je Mira, glumica, a druga je osoba koju Mira glumi u filmu koji se snima.
‘Kada radiš ono što voliš, kada ideš iz jednog filma u drugi, što je u ovom poslu najvažnije, onda ćeš mijenjati zemlje, mijenjat ćeš ljude s kojima radiš, onda tvoji korijeni nestaju’
NACIONAL: Znači, kada odjenete kostim, vi prelazite iz jedne uloge u drugu u ovoj seriji?
Da, i to je ono što me oduševilo. Kada me odjenu tako da mi se samo vide oči, onda ja više nisam ni Alicia, niti sam Mira, ja sam lik iz filma. Nitko ne može vidjeti tko sam u tom trenutku i zato sam uživala u tome. Mira mi se svidjela, bez obzira na to što je ponekad kučka. No shvaćala sam kako se osjeća, kakve borbe vodi. Željela sam je shvatiti i pokazati do čega joj je stalo, što voli, i to na najiskreniji način.
NACIONAL: Je li ponekad zanimljivo glumiti ženu koja je kučka?
U ovoj seriji ima puno ženskih likova, dosta smo međusobno razgovarale i bile smo sretne zbog kvalitetnih scena u kojima dominiraju žene. Mogla bih se naviknuti na izraz „kučka“. Da, želim da žene mogu prikazati sve svoje strane, prikazati kakve su zapravo. Najlakše je u filmu ili seriji imati zgodnu djevojku, a mogu imati i lošu djevojku koju još uvijek možete voljeti. Po tom pitanju polako napredujemo. Ovu je seriju producirao HBO i stoga sam im zahvalna na tome.
NACIONAL: Vi glumite slavnu glumicu koja je istovremeno pod velikim pritiskom jer se od nje neprestano traži uspjeh. Izgleda li hollywoodska slava doista tako?
Ponekad osjećate usamljeno. To je ono što se izvana ne vidi. Od početka sam se borila protiv toga, uvijek sam nastojala da jednom dijelom živim privatan život koji nema veze s hollywoodskom slavom, život koji mi daje sigurnost. Kada radiš ono što voliš, kada ideš iz jednog filma u drugi, što je u ovom poslu najvažnije, onda ćeš mijenjati zemlje, ljude s kojima radiš, a onda tvoji korijeni polako nestaju. I zato se Mira, lik u ovoj seriji koju glumim, u jednom trenutku zapita „tko sam ja?“.
NACIONAL: Redatelj Olivier Assayas snimio je film „Irma Vep“, a sada je snimio i seriju, što govori da mu je ova priča važna. U kojem trenutku ste vi postali dio ove njegove priče?
Nas dvoje poznajemo se šest, sedam godina. Kada sam bila na proputovanju u Parizu, nazvao me i pozvao na ručak. Tada mi je rekao kako razmišlja da obnovi film „Irma Vep“, ali u dužem formatu, u formatu TV serije. Pitao me je „želiš li biti dio toga?“, na što sam odmah pristala, odgovorila sam mu „unutra sam“. U tom trenutku još nije imao ni napisani scenarij. I tako sam postala dio procesa, nakon toga je počeo pisati scenarij. Tada sam postala i izvršna producentica serije.
NACIONAL: Koliko je Mira slična vama?
Na početku sam se distancirala o Mire, ali kada smo počeli raditi na seriji, počela sam shvaćati da je Assayas u lik Mire ubacio neke moje karakteristike. Assayas me poznaje jako dobro i onda sam počela uočavati neke sitnice kod Mire koje publika neće prepoznati, ali ja sam ih istog trenutka prepoznala.
NACIONAL: Jeste li tada znali o čemu govori film „Irma Vep“, jeste li ga prije pogledali?
Da, film sam gledala kada sam imala 18 godina. Majka me upoznala s filmovima Oliviera Assayasa pa tako i s filmom „Irma Vep“. Nakon ručka s Assayasom, ponovo sam pogledala film. Assayas je rekao kako ne želi snimiti ni nastavak ni novu verziju filma. Uostalom, ovo je drugačiji format, ono je bio film, a ovo je TV serija. Taj film je za njega bio vrlo osoban jer je glavnu ulogu imala Maggie Cheung koja je u to vrijeme bila u vezi s Assayasom, kasnije su se i vjenčali. On je očito zaključio da priča iz filma nije završena i da je treba ispričati kroz seriju.
NACIONAL: Mira je glumica koja glumi u hit filmovima, ali odabire i uloge u malim filmovima. Čini se da i vaša glumačka karijera tako izgleda.
Mira nije ispunjena onim što radi. Ona bira uloge u filmovima za koje misli da ih treba odabrati, umjesto da bira one koje želi. Imam sreću što mogu glumiti u velikim filmovima, a zatim odabrati ulogu u nekom malom filmu. Ne snimam filmove jer trebam, već zato što to želim. Uzmite primjer filma „Tomb Rider“, jako mi se sviđalo raditi na tom filmu. Sada jedva čekam pogledati film „Top Gun: Maverick“, jako sam uzbuđena zbog toga. A posebno mi je drago što sam sada surađivala s Assayasom, on je jedan od najvećih filmskih autora.
NACIONAL: Thurston Moore iz grupe Sonic Youth je autor glazbe u ovoj seriji, a i vi u jednoj sceni nosite majicu benda. Tko je ljubitelj grupe Sonic Youth, vi ili Assayas?
U originalnom filmu „Irma Vep“ koristi se jedna pjesma grupe Sonic Youth. Oni su radili glazbu za Assayasov film „Demonlover“ iz 2002., tako da je on odabrao Thurstona Moorea za glazbenog suradnika.
NACIONAL: Vremena su se jako promijenila u odnosu na 1996. Jeste li nostalgični za starim vremenima? Sada živimo u vremenima gdje se TV serije premijerno prikazuju na filmskim festivalima, serija „Irma Vep“ imala je premijeru u Cannesu.
Ništa nije isto, pa tako ni i u filmskoj industriji. Promijenio se način na koji se filmovi distribuiraju i gledaju. To što se serije predstavljaju na filmskim festivalima je predivno. Cannes je već premijerno prikazivao serije redatelja koji su velika filmska imena. Assayas je sasvim zaslužio da ga pozovu u Cannesu i prikažu njegovo novo djelo koje je, doduše, u drugačijem formatu.
‘Promijenio se način na koji se filmovi distribuiraju i gledaju. Redatelj Olivier Assayas je zaslužio da ga pozovu na festival u Cannesu i prikažu njegovo novo djelo’
NACIONAL: Festival u Cannesu ove je godine bio izuzetno politički nastrojen zbog agresije Rusije na Ukrajinu. Mislite li da glumci moraju glasno izražavati svoje političke stavove?
Mislim da ljudi trebaju izraziti svoje mišljenje i ne smiju strahovati. Tu se krije druga opasnost, a to je da mediji ponekad izvlače nečije riječi iz konteksta kako bi objavili jači naslov. Ne kritiziram novinare, nego želim reći da svijet danas tako izgleda. Fokus tada nije na temi o kojoj netko govori, već o par riječi koje su izvučene iz konteksta.
NACIONAL. Do prije 15 godina snimali ste serije u Švedskoj, koliko se proces snimanja od tada promijenio?
Da, u Švedskoj sam glumila u sapunicama, od tada su se neke stvari promijenile, neke su ostale iste. Tada smo snimali tri epizode u jednom tjednu. Svaka nova epizoda prikazivala bi se ponedjeljkom. Danas epizode neke serije traju duže, ljudi ih gledaju kao dugačak film koji je podijeljen na epizode te ih gledaju jednu za drugom. Osjećaj na snimanju serija mi je isti kao i na snimanju filmova. Možda je to zbog Assayasa, ovu seriju smo snimali kao i film, što znači da bismo snimili scenu iz druge epizode, pa scenu iz pete epizode, pa scenu iz prve epizode i sve to u istom danu. Kao da smo snimali film, ali nešto duži.
NACIONAL: U mladosti ste trenirali balet, u seriji „Irma Vep“ morali ste plesati. Jeste li zbog toga morali angažirati učitelja baleta?
Prošlo je 14 godina otkako sam posljednji put pohađala školu baleta. I zato sam sada morala vježbati s Angelinom Preljocajem, jednim od najboljih koreografa na svijetu. Osjećala sam kao da ga varam dok plešem. A on je došao ravno iz Pariške opere kako bi mi dao nekoliko lekcija. Rekla sam mu kako bih možda nastavila svoju baletnu karijeru da sam kojim slučajem imala priliku raditi s njim. Bila sam počašćena što sam radila s njim, to je bilo nevjerojatno iskustvo.
NACIONAL: U prvoj epizodi serije Mira kaže da joj je dojadio Zoom. Znam da je nekim glumcima bilo drago što ne moraju putovati i promovirati filmove te su intervjue s novinarima obavljali preko Zooma. U koju grupu vi spadate? Jeste li sretni što sada sjednimo zajedno i razgovaramo?
Bilo je dobrih i loših trenutaka. Kao što znate, prošle godine postala sam majka pa sam, bez obzira na pandemiju, imala jako puno posla. Nisam previše promovirala filmove preko Zooma, ali društveno sam biće i doista volim što sada mogu izaći i biti među ljudima.
Komentari