Alfa Romeo, svjetski poznata tvrtka, korijene vuče od Società Anonima Italiana Darracq, talijanske podružnici francuske tvornice Darracq, utemeljene 1906.
Nakon što je tvrtka Darracq propala, 24. lipnja 1910. u Milanu je osnovana nova, A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili). Već od početka koristila je napredne izvedbe te je 1914. konstruirala trkaći automobil s dva bregasta vratila u glavi (DOHC) i dvije svjećice po cilindru (Twin Spark).
Za puni naziv Alfa Romeo, kojeg dobiva 1920., zaslužan je tadašnji vlasnik, poduzetnik Nicola Romeo, koji je tijekom I. svjetskog rata pokrenuo proizvodnju zrakoplovnih motora i vojne opreme. Dvadesetih postaju dominantna marka u svijetu utrka, 11 puta pobjeđuju na Mille Miglia, a 4 puta na 24 sata Le Mansa.
Glavni su pokretači uspjeha bili konstruktor Vittorio Jano i vođa trkaće momčadi Enzo Ferrari. Cestovni automobili serija Alfa Romeo 6C i Alfa Romeo 8C najekskluzivniji su sportski automobili na tržištu, koji danas vrijede bogatstvo, no pravo su središte poslovanja gospodarska vozila. Od 1933. vlasnik je tvrtke talijanska država, no to ih ne sprječava u nastavku sportskih aktivnosti.
Još su se jednom upisali u povijest, 1950. kad je Giuseppe ‘Nino’ Farina bolidom Alfa Romeo Tipo 158 osvojio prvo prvenstvo Formule 1. Sljedeće je godine uspjeh za Alfa Romeo ponovio Juan Manuel Fangio, u bolidu Alfa Romeo Tipo 159.
Na području cestovnih modela prebacuju se s područja ekskluzivnih sportaša na cjenovno prihvatljivije automobile, koji predvode svoje klase u voznim svojstvima, ali i kvaliteti ugrađenih dijelova. Najpoznatiji su modeli iz tog razdoblja Alfa Romeo Giulietta (1955.), Alfa Romeo Giulia (1962.), Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1965.) i Alfa Romeo Spider (1966.)-
Početkom 70-ih vlada pokušava potaknuti razvoj industrije na talijanskom jugu, pa 1972. pored Napulja počinje proizvodnja zlosretnog modela Alfa Romeo Alfasud. Neiskusna i nezainteresirana radna snaga i loši materijali gotovo nepovratno uništavaju reputaciju tvrtke, koja tone iz krize u krizu.
Od 1986. je u vlasništvu tvrtke Fiat, pod čijom ‘kapom’ osvaja dva naslova ‘Europskog automobila godine’: 1998. za Alfa Romeo 156 i 2001. za Alfa Romeo 147. Bio je to kratki procvat, no od 2001., kad su posljednji put proizveli više od 200.000 automobila, produkcija se prepolovila. Uz neprestana lutanja oko profiliranja game i smjera razvoja, budućnost ove tvrtke s vjerojatno najfanatičnijom bazom poklonika nažalost ostaje neizvjesna.
Alfa Romeo ponovno otvara svoj muzej na 110. godišnjicu postojanja
Komentari