Alena Nezirević, pjevačica umjetničkog imena Anezi, snimila je dvostruki album prvijenac, sa studijskim i snimkama uživo, a 35-godišnjakinja koja se javnosti predstavila sudjelovanjem u reality emisijama upravo je dobila ulogu u filmu Arsena Oremovića ‘Glava velike ribe’, u kojem će igrati samu sebe
Alena Nezirević, umjetničkog imena Anezi, 35-godišnja je pjevačica iz Vrsara. Iako ju je javnost upoznala tek nakon što je nastupila u reality showu, sama priznajući kako joj je ta emisija bila tek sredstvo da dođe do cilja. Prvi album snimila je u jeku pandemije, i to dvostruki – jedan studijski sa 17 pjesama, a drugi s 11 istih pjesama u live verziji. Nastupa ima puno, na društvenim mrežama prate je deseci tisuća ljudi, spotovi se gledaju nekoliko milijuna puta, a upravo je dobila ulogu u ‘’Glavi velike ribe’’, novom filmu Arsena Oremovića koji se počeo snimati. Anezi će igrati – samu sebe.
NACIONAL: Već se 18 godina bavite pjevanjem, no javnosti ste postali poznati i prepoznatljivi po sudjelovanju u ‘’Big Brotheru’’ 2018. gdje ste bili u posljednjih petero sudionika. Ne skrivate da ste se prijavili u reality show kako biste preskočili nekoliko stepenica u razvoju svoje glazbene karijere. Možete li objasniti taj vaš početak i odluke?
Tako je, od svoje sedamnaeste godine se profesionalno bavim glazbom. Najviše sam nastupala ljeti, pjevajući cover pjesme za turiste, ali sam se na snimanje svojih pjesama odlučila tek u tridesetoj godini života. Prijava na ‘’Big Brother’’ bila je ništa drugo nego visokoriskantni poslovni showbiz potez s vrlo malom šansom uspjeha. Preskakanje tih stepenica u razvoju glazbene karijere prijavom na reality značilo je za mene uštedu velikog vremena koje sam propustila, jer sam kasnije nego što je uobičajeno počela snimati pjesme, i uštedu novca, koji nisam ni imala za ispunjenje tako velikih ambicija. U takvim nezavidnim uvjetima imate svakakvih izbora u životu. Možete odustati, možete se zadužiti ili rasprodavati svoju imovinu da biste pribavili potrebnu infrastrukturu i logistiku, možete žuriti potpisati neki ugovor za koji mislite da će vas negdje dovesti, možete posegnuti za postupcima upitnog morala, možete plakati nad svojom sudbinom i završiti u depresiji ili frustraciji.
NACIONAL: A može se napraviti i ono što ste vi napravili.
Tako je, možete kao ja, iz malog istarskog mjesta Vrsara preseliti u Zagreb i hrabro i punim srcem ići naprijed i zamišljati u glavi kao da imate idealne uvjete za sve, u nadi da će se pojaviti prilika koja će vas jednog dana nekamo i dovesti, a da to bude samo vaša, jako poštena i neovisna, zasluga. I tako se, kada sam imala tek nekoliko snimljenih pjesama, kada sam bila potpuno nepoznata i bez ugovora s diskografom, 2017. pojavila reklama za prijavu na ‘’Big Brother’’. Nisam bila oduševljena što ću u slučaju prolaska audicije to iskustvo morati proći, jer sam bila svjesna da će sudjelovanje za pjevački imidž biti jako riskantna stvar, ali instinkt mi je rekao da je to poslovna prilika koju ne smijem propustiti u životu. Količina samouvjerenosti i hrabrosti koja je bila u meni je bila ogromna. Vjerovala sam da ću baš ja biti primljena i sudjelovanjem uspjeti taj pjevački imidž ipak izgraditi te da ću iskoristiti taj medijski prostor da se predstavim velikom broju ljudi i onima kojima nikada ne bih imala priliku u svojim dotadašnjim okolnostima. Sve je to graničilo s ludošću, točnije ludom vizijom da ću se baš ja zadržati u hrvatskom medijskom prostoru daleko duže i kvalitetnije nego što to biva s 99 posto reality likova koji nestanu u roku nekoliko mjeseci nakon showa.
‘Reality formati su rizični jer mogu te izvući iz konteksta, ali su i dobri jer, ako netko shvati tvoju pravu osobnost, puno se jače veže za tebe nego u normalnim okolnostima’
NACIONAL: Što mislite, što je presudilo da ostanete tako dugo u showu?
Moja ekscentrična osobnost i način na koji nešto kažem učinili su me zanimljivom u showu, a kasnije i medijima, i to je u kombinaciji s talentom, komunikativnošću, školovanju, presudilo da ostanem u javnosti kontinuirano već treću godinu nakon izlaska iz ‘’Big Brothera’’. Postala sam iznimkom koja potvrđuje pravilo ‘’instant i kratkotrajnih reality zvijezda’’. ‘’Big Brother’’ mi je donio to da besplatno i neovisno o ikome proguram svoje lice u širu javnost. Naravno da je bilo hrpetine negativnih situacija i reakcija koje sam kao reality lik morala istrpjeti, ali pozitivan utjecaj je daleko veći od negativnog. Donio mi je i nešto što u početku nisam pretpostavila, a puno je vrednije od uštede vremena i novca. To je podrška ljudi koji su stali uz mene gledajući me u tom showu. Ti ljudi su se povezali sa mnom na osobnoj razini i pomogli mi nebrojeno puta kasnije u gradnji karijere, a to je nešto što novac ne može platiti. Novac ne može platiti da te ljudi zavole upravo onakav kakav jesi.
NACIONAL: Javnost se sjeća koliko su vas stanari u ‘’Big Brotheru’’ pokušali isprovocirati, no vi ste se držali poprilično čvrsto u svojim stavovima i time pridobili simpatije gledatelja. Nakon toga pojavili ste se u još jednom realityju, ‘’Gospodin Savršeni’’, i riskirali da vas se počne doživljavati kao reality zvijezdu, od čega, zapravo, bježite?
Da, zaista je bila jedna grupa ljudi koja me nije podnosila i koja me u startu nastojala psihički slomiti uvredama da sam prestara da bih snimala albume, da ću biti zaboravljena čim završi show, da neću nikada uspjeti i slično. Ali kao što sam već rekla, moje samopouzdanje je bilo ogromno. Ja sam jednostavno znala svoju vrijednost i nisam previše osobno doživljavala te uvrede, iako sam se svjesno upuštala u te totalno glupe rasprave. Međutim, to je zato što sam ja znala u kakvu sam ‘’gladijatorsku arenu’’ došla i znala sam da će me ti sukobi učiniti zanimljivom gledateljima i producentima, dakle, osigurati mi dulji ostanak. Plus, kad te pljuju da nikada nećeš uspjeti u pjevanju, oni zapravo ne znaju da te upravo tako reklamiraju kao pjevačicu. Tako da, što se tih hejtera od tamo, ali i iz vanjskog svijeta tiče, ja sam namjerno bila i još sam nepokolebljiva, jer takav stav meni koristi. Uostalom, ja uvijek nekako kroz sve to provučem ono što meni odgovara. Onaj tko treba shvatiti takvu vrstu manipulacije istinom i shvati, a ostale koji nemaju taj kapacitet ni ne želim za svoju publiku u budućnosti. Stoga, to je jedna vrsta filtera za one koji će me simpatizirati, ali i mrziti. Reality show ‘’Gospodin Savršeni’’ te iste 2018. otvorio mi je pjevačke kontakte čak s inozemstvom, ali rano je išta o tome javno pričati. Na kraju je ovo moj komentar – ja ne bježim od činjenice da sam sudjelovala u dva velika reality formata, ja samo bježim o toga da tu u mojoj biografiji ide točka, umjesto zareza. Dakle, to je bilo sredstvo do cilja, nikako cilj. Moje veliko zadovoljstvo je da već sada nakon tih sudjelovanja u mojoj biografiji ‘’ide zarez’’.
NACIONAL: Nakon ‘’Big Brothera’’ i ‘’Gospodina Savršenog’’, krenuli ste ozbiljnim koracima u glazbene vode. Surađivali ste s Borisom Đurđevićem, Nikšom Bratošem, Predragom Martinjakom, a nakon realityja potpisali ste ugovor s diskografskom kućom Menart. Mislite li da bi se sve to dogodilo i da niste bili dio realityja?
Što se tiče navedenih suradnji, mislim da bi se dogodile, jer sam ih započela ili ih imala i prije realityja, preko MPA akademije za glazbenu produkciju koju sam pohađala i slično. Međutim, relativno lako je kreirati proizvod s kim god, ali teško ga je predstaviti široj masi. U tome je problem, a to je nešto što bi puno teže išlo, ili uopće ne bi išlo prije realityja. Mislim da je diskografskim kućama šire plasiranje također jako bitno i da je do potpisivanja ugovora s Menartom i došlo nedugo nakon izlaska iz realityja baš zato što su me neki ljudi i mediji pratili. Iako, to je osnova koja može i ne mora donijeti daljnju glazbenu publiku. Svakako neki temelj jest.
NACIONAL: Vaš prvi album predstavili ste kao dvostruki, što je rijetkost u diskografskom svijetu, a izašao je u najgore vrijeme, u piku pandemije, u svibnju. Kako ste se uopće odlučili na dvostruki album i zašto? I koliko je teško bilo pokušavati se predstaviti kao ozbiljna glazbenica u vrijeme kada je glazba doslovno stala?
Odlučila sam se za dvostruki album spontano i upravo iz prkosa koroni. Pandemija je za glazbenike užasno vrijeme. Teško mi je bilo i bez pandemije, a sada mi je još teže. Osjeti se neka gorčina u zraku, ali ja sam vam borac i morala sam napraviti nešto baš suprotno od toga da prekrižim ruke i čekam. Na prvom CD-u su sve dosadašnje studijske pjesme, s jednom novom po kojoj se album i zove ‘’100 je razloga’’, a moja izdavačka kuća Menart podržala je ideju da se za drugi CD snime live verzije tih pjesama. Bio je to entuzijastičan pothvat na zajedničku inicijativu kolega i prijatelja Ante Grossija i Domagoja Keče koji su složili live aranžmane, a onda sam s njihovim bendom Gramophonix snimila audio i video, u Tvornici kulture, na Valentinovo ove godine, upravo za vrijeme lockdowna.
NACIONAL: Kako vas doživljavaju kolege glazbenici? S obzirom na to da ne možete pobjeći od toga da ste krenuli obrnutim slijedom u estradni život, prihvaćaju li vas kao ravnopravnu?
Ne znam što bih vam rekla za kolege estradnjake, jer se ne zamaram time, niti se raspitujem. Što se kolega suradnika tiče, ne mogu reći da sam imala ijedno negativno iskustvo u tom nekom smjeru podcjenjivanja, a bilo je tu puno suradnika. Primjerice, sudjelovala sam na festivalu Večeri dalmatinske šansone u Šibeniku i osjećala sam se ravnopravno u svim druženjima s kolegama glazbenicima.
NACIONAL: Spomenuli ste upravo šibenski festival, gdje je vaša pjesma ‘’100 je razloga’’ izabrana od 131 prijavljene. Zašto ste se prijavili na taj festival i kako su vas dočekali, s obzirom na to da se zna da na festivale dolaze većinom glazbenici s dugogodišnjim stažem?
Prijavila sam se jer u pjesmi ‘’100 je razloga’’ i tekst i melodijska linija ostavljaju snažan dojam duha evergreen vremena i grandioznih festivalskih pjesama, što me odmah podsjetilo na festival Večeri dalmatinske šansone. Specifičnost te pjesme, osim što je moja najosobnija do sada i opisuje jedan od najtežih odnosa u mom životu, jest i u tome što ona nosi moju staru dušu u punom sjaju, a to može najbolje doći do izražaja upravo uživo s orkestrom s kojim pjevači izvode pjesme, uz izravan prijenos HRT-a. U konačnici, taj festival osim glazbenike s dugogodišnjim stavom, podržava i mlade kantautore, pa sam se definitivno osjećala kao da tamo pripadam.
NACIONAL: Kad smo se već dotakli kantautorstva, na šibenskom festivalu prijavili ste pjesmu koju ste sami napisali. Što je bio veći uspjeh kod publike i radijskih urednika i kojim smjerom planirate dalje?
Zapravo, imam uz sebe koautora glazbe na pjesmi ‘’100 je razloga’’, Emira Grozdanića, koji je i njen aranžer. Ali da, na većini pjesama s albuma sam autor teksta ili koautor teksta i glazbe ili kantautor. No na albumu su i potpisi drugih autora. Teško je procijeniti u ovom početničkom momentu karijere što ima veći uspjeh, ali više pozitivne kritike imaju one pjesme gdje sam dala sebe kao autora. Međutim, uvijek rado uzmem i tuđu pjesmu ako mi se svidi i tako planiram i dalje. Načelno se vodim intuicijom i srcem. Svakako pazim da ne idem kontra sebe. Dakle, nisam tip izvođača koji može pjevati što ne misli, ne zastupa ili nije proživio.
‘U Hrvatskoj se gažere ne tretira, kao radnike. Od otežane prijave i čestog rada na crno, za koje se poslodavce ne provjerava, niti kažnjava, preko ugovora koji te ne štite’
NACIONAL: Brojke koje stoje iza vas su impozantne – vaš YouTube kanal broji skoro četiri i pol milijuna pregleda, aktivni ste na Instagramu gdje vas prati skoro 30.000 ljudi, dok na TikToku brojite preko 50.000 pratitelja, a najgledaniji video tamo je skupio više od tri milijuna pregleda. Koju korist imate od tih brojki?
Impozantne su ovisno iz kojeg kuta gledamo i kako za koga. Za mene su samo i dalje stvaranje nekog temelja i dio moje vizije koja se proteže na deset godina od danas. Ne volim se ograničavati samo na jedan kanal, podcjenjivati nepoznato i slično. Monetizacija ovih brojki u Hrvatskoj još nije velika. Ima nekih sitnih sponzorskih ponuda, ali moja procjena je da je to bolje sada izbjegavati dok se sve ne postavi na čvršće noge. Međutim, bolje je ulagati u sebe na više polja i biti potencijalno konektiran s cijelim svijetom kroz jedan klik. Zato sam se i upustila, na nagovor direktora moje izdavačke kuće Menart Branka Komljenovića, u otvaranje i Tik Tok profila. Nevjerojatno je koliko mi se ta društvena mreža svidjela kada sam je upoznala. Tamo dolazi do izražaja pjevački, glumački, humoristični i neposredni element.
NACIONAL: Poznato je da je glazbenicima ljeto period s najviše posla, no korona je promijenila sve. Kako ste se vi snašli u novonastaloj situaciji i koliko ste uopće uspjeli kao glazbenica raditi u vrijeme pandemije?
Snašla sam se relativno dobro, jer sam iz Istre, a tamo je na kraju ipak došlo puno turista ove godine, a nešto ih je bilo i prošle. Međutim, generalno više nisam zadovoljna tim ljetnim nastupima kao nekada. Ja sam osoba koja ima završen fakultet, a koja je s poslom gažera koji pjeva cover pjesme za turiste bila jako zadovoljna do prije nekoliko godina i zato nikada nisam iskoristila diplomu upravnog pravnika. Svim srcem sam htjela ostati u glazbi i zato sam počela snimati svoje pjesme jer sam shvatila da jedino time i ulaskom lica u javnost sama mogu postići da me netko bolje plati za nastup i da me više cijeni jednog dana. Put do tek ovog prvog koraka na estradu za mene je, kao što možete zaključiti, bio jako krvav. Međutim, i tu je potrebno razlikovati estradnjaka koji, uz svoje, pjeva i tuđe pjesme, jer jednostavno ili nema dovoljno svojih ili nema svojih hitova, od estradnih zvijezda koje pjevaju samo svoje autorske pjesme, pa do običnog gažera koji pjeva samo tuđe pjesme. Sve su to kategorije za sebe koje javnost često, iz neznanja, izjednačuje. Razlika u prihodima, ali i ulaganjima i odgovornosti i pritisku koji nosi ili ne nosi tvoje ime je ogromna u tim kategorijama. Neovisno o tome, nekada je bilo lijepo u sve tri kategorije, a danas se ne zna u kojoj je gore. Primjerice, ako ćemo pričati o običnom gažeru, postoji izreka kojom tragikomično opisuju svoje stanje u Hrvatskoj: ‘’Gažeri su ljudi koji opremu od pet tisuća eura stavljaju u auto od petsto eura i idu na gažu za petsto kuna.’’ Generalno je glavni problem u Hrvatskoj taj da se glazbenike gažere ne doživljava, niti tretira, kao prave radnike, čast izrazito rijetkim poslodavcima. Od otežane prijave i čestog rada na crno, za koje se poslodavce ne provjerava, niti kažnjava, preko ugovora koji su sastavljeni tako da te uopće ne štite u puno situacija u kojima bi te trebali štititi, a o nekim većim pravima da ne govorimo. To je apsolutno katastrofalno jer smo mi glazbenici jako važna grana turizma. Korona je samo dodatno pogoršala situaciju tako da su se dnevnice smanjile, iako troškovi glazbene opreme, auta, goriva, cestarina, a i cijene kojima se privlači turiste koje treba zabavljati stalno rastu. Ja sam jednom nogom i dalje gažer, a drugom estradnjak. Kao što sam rekla, ne zna se gdje je gore biti. Ne znam što bih rekla, osim da se trudim ostati pozitivna.
‘Relativno je lako kreirati proizvod s kim god, ali teško ga je predstaviti široj masi. U tome je problem, a to je nešto što bi kod mene puno teže išlo, ili uopće ne bi išlo, prije realityja’
NACIONAL: Vaš rad u zadnje tri godine doveo vas je do još jednog uspjeha. Trenutačno se snima film Arsena Oremovića inspiriran knjigom Ognjena Sviličića – „Glava velike ribe“ – u kojem ste i vi dobili ulogu. Kako je došlo do toga?
Arsen Oremović, redatelj i scenarist filma, kontaktirao je direktora moje izdavačke kuće Menart u želji da se baš ja pojavim u tom filmu u ulozi pjevačice. Razmijenili smo kontakte, a meni se ideja svidjela, uz to da se ionako smatram svestranom procijenila sam ovo kao dobro novo iskustvo, dok mi se sviđa način kako Arsen radi, bilo da je riječ o dokumentarcu ili dugometražnom filmu. Kada sam se čula s Arsenom shvatila sam da ću glumiti samu sebe – situaciju u kojoj ja pjevam svoju autorsku pjesmu ‘’Pokaži mi put’’, što mi je odlično sjelo, a ostatak je na budućim gledateljima da otkriju. U filmu su glumci Nikša Butijer, Lana Barić, Neven Aljinović Tot. Planirano je da snimanje bude gotovo do kraja prosinca, a sljedeće godine je montaža.
NACIONAL: U tri godine, kad se podvuče crta, prošli ste: dva reality showa, potpisali diskografski ugovor s velikim labelom, izdali dvostruki debitantski album na kojem jedan nosač zvuka nosi 17 pjesama, a drugi live album s 11 pjesama snimljenih u Tvornici kulture. Dakle, javnosti ste predstavili 28 pjesama, od kojih gotovo sve imaju i spotove. Imali ste zanimljive glazbene suradnje, došli do lijepih brojki i pažnje publike dok su vam mnogi u toj 2018., kada je sve ozbiljno krenulo, predviđali neuspjeh, uz napomenu da ste prestari i da nikad nećete ostvariti ono što ste u ‘’Big Brotheru’’ najavljivali. Sad ste, evo, dobili i ulogu u filmu, a trenutačno pripremate jednu zanimljivu suradnju s našim poznatim glazbenikom. Što vi kažete na sve što ste u posljednje tri godine prošli?
Apsolutno bih sve ponovila. Naravno da je puno onih koji moje najave uopće nisu shvatili ozbiljno. Štoviše, izrugali su ih. Trebalo je to sve izdržati, jer sam doživjela sukobe i napade znanih i neznanih, bliskih, ali i totalno nepoznatih ljudi. No u tome i jesu testovi te moje ljubavi i borbe za viši cilj. Ponosim se svojim neobičnim životnim scenarijem. Koliko god da su reality formati rizični, jer mogu te totalno izvući iz konteksta, toliko su i dobri jer, ako imaš sreće da netko shvati tvoju pravu osobnost, taj netko se puno jače veže za tebe nego u normalnim okolnostima. Na kraju imala sam te sreće. E sada, ono što mi tek slijedi na ovaj glazbeni temelj na koji sam zakoračila su čvrsti i jasni koraci dalje – tek to sve treba izdržati. Cijeli život sam uložila u nešto što je pandemija korone ozbiljno ugrozila. Sve je to dosta patetično jer uistinu je potreba da se time baviš puna zanosa i gura do krajnjih granica koje bi normalan čovjek teško podnio. Živi bili, pa vidjeli.
Komentari