Petnaesti međunarodni festival Audioart održat će se od 27. do 30. kolovoza u Galeriji Novo i DC-u Rojc u Puli.
Petnaesto izdanje festivala Audioart održat će se od 27. do 30. kolovoza u Galeriji Novo te u DC-u Rojc u Puli. Riječ je o festivalu koji je nastao s ciljem povezivanja umjetnika koji stvaraju u području eksperimentalne i improvizirane glazbe, audiovizualnih instalacija i performansa, soundarta i field recordinga. Pokrenuo ga je skladatelj i glazbenik, ujedno i umjetnički voditelj festivala, Alen Sinkauz nakon što je od 2007. do 2009. s talijanskim eksperimentalnim muzičkim kolektivom TAM teatromusica gostovao na Audio Art Festivalu u Krakowu.
“Osoba koja stoji iza toga je Marek Choloniewski, skladatelj i profesor elektroakustike na muzičkoj akademiji u Krakowu”, ispričao nam je Sinkauz te objasnio kako je došlo do osnivanja samog festivala Audioart: “Ta su mi gostovanja dala nešto drugačiji uvid u glazbu, kao i u poimanje zvuka u izvedbenoj praksi općenito. Zanimali su me prostori gdje se granice akademskog znanja i undergrounda poništavaju, gdje se stvaraju najrazličitije umjetničke suradnje od hipertehnološkog nivoa do čiste akustike, te uključivanje tijela ili videa u slojevite zvučne pejzaže. Jedan od tih prostora je festival Audioart u Puli, koji svoje postojanje duguje Mareku, ali koji se na svoj način razvija već 15 godina.”
Da je u pitanju festival s međunarodnom reputacijom govori podatak da će ove godine nastupiti umjetnici iz Velike Britanije, Francuske, Belgije, Australije, Nizozemske, Austrije, Slovenije i Hrvatske. No zanimljivo je da u najavi ovogodišnjeg programa to nigdje nije istaknuto. Sinkauz objašnjava: “Razumijem da nekome država porijekla može dati određeni kontekst, no ove godine Audioart će biti bez zastavica, državnih kratica i zagradica. Osobno mi je nebitno naglašavati odakle tko dolazi, nije to sportsko natjecanje.”
Audioart započinje izvedbom tandema CO2 koji čine Nikolina Pristaš i Goran Sergej Pristaš i koji će izvesti audiovizualni performans “Neodredivo pitanje”. Drugi će dan publika vidjeti i čuti “Long Throw”, zvučni performans u izvedbi umjetnika Anthee Caddy, Miodraga Gladovića i Gideona Kiersa, te “Mutes Alive” u izvedbi umjetnika Pierrea Bastiena. Treći festivalski dan, 29. kolovoza, donosi izvedbe umjetnika Mariam Rezaei, Davora Gazde i dvojca Packmess & Kiers. Festival završava u petak 30. kolovoza uz nastupe umjetničkog dvojca Les Marquises te trojca Hautzinger, Schneidewind i König.
Kako je istaknuo Sinkauz, ovogodišnji program gotovo da je nastao sam od sebe jer se sve više umjetnika ovog profila javlja sa željom da sudjeluje na festivalu.
“Kroz sve ove godine velik dio programa se sam nametnuo. Jednostavno, umjetnici, bendovi, kolektivi i buking-agencije se učestalo javljaju, šalju videouratke, muziku, izdanja. Tako se npr. belgijski duo Les Marquises javio pretprošle godine, a ove će godine napokon nastupiti. Dakle, potražnja je mnogo veća na godišnjoj razini od krajnje festivalske ponude. Dok slažem program pokušavam biti realan i svjestan naših budžetskih i tehničkih mogućnosti. Nije lako niti do Pule doći baš na dan kad ste to zamislili, a putujete npr. iz Rotterdama, tako da i tu treba biti fleksibilan i pronaći glatko tehničko-dramaturško rješenje da bi svaki koncert ili zvučni performans dobio svoje mjesto a da se ne izgubi fluidnost četverodnevnog festivalskog života. Sretan sam što nam iz Newcastlea dolazi Mariam Rezaei jer nikad nismo imali solo turntable set na festivalu, kao ni zvučni performans poput ‘Long Throwa’, koji će izvesti Gladović/Caddy/Kiers, koji koriste paraboličke handmade zvučnike, ili pak audiovizualni performans kolektiva CO2 koji postavlja jako visoku razinu naše produkcijske spremnosti.”
Istaknuo je da se svi vesele dolasku u Pulu, pogotovo jer se i sam festival kroz godine rada nametnuo kao jedna od mogućih europskih meka za eksperimentalnu i improviziranu glazbu.
Ulaz je besplatan na sve programe, a sve dodatne informacije o festivalu i programu mogu se doznati na audioartfestival.eu.
Komentari