Vlasnik zagrebačke tvrtke Ambient park Aleksandar Grgić, koji već 22 godine pod brendom Gabriel sirevi proizvodi kozje mlijeko, jogurt, kefir i sireve, pokrenuo je i proizvodnju magarećeg mlijeka koje je na cijeni zbog svojih izuzetnih svojstava
Vlasnik zagrebačke tvrtke Ambient park Aleksandar Grgić 22 godine na imanju kod Sesveta, pod brendom Gabriel sirevi, proizvodi kozje mlijeko, jogurt, kefir i sireve. Koliko je uspješan u ovom biznisu pokazuje i činjenica da ima ugovore sa svim velikim trgovačkim lancima, ali i s restoranima s Michelinovom zvjezdicom. Grgićeva tvrtka najpoznatija je na hrvatskom tržištu po proizvodnji kozjeg mlijeka i s pravom se može reći da su najpoznatiji hrvatski proizvođač kozjeg mlijeka. S obzirom na uspjeh s kozjim mlijekom, Grgić se sa svojom obitelji, s kojom se prije 22 godine vratio iz Švicarske, odlučio na još jedan iskorak te je pokrenuo proizvodnju magarećeg mlijeka koje je jedno od najzdravijih, ali za mljekare i najizazovnijih mlijeka kada je u pitanju proces njegove proizvodnje.
“Magarci su gotovo nestali iz Hrvatske i to prije svega zbog talijanske mesne industrije. Talijani su zbog proizvodnje mortadele za mali novac pokupovali gotove sve magarce na našoj obali. Nekada je svaka kuća imala po dva magarca, a sada na cijelom Hvaru ne vjerujem da ima pet magaraca. Magareće mlijeko izuzetno je djelotvorno jer je jako bogato imunoglobulinom, a imunoglobulin vam drži pH balans u organizmu. Zapravo je magareće mlijeko najbliže majčinom mlijeku i već sa 7-8 mjeseci malo dojenče može uzimati čisto magareće mlijeko”, ispričao je je Aleksandar Grgić za Gastro&Wine.
Po njegovim riječima, jedna od prednosti magarećeg mlijeka je i ta što u njemu nema alfa S1 kazeina, odnosno alergena zbog kojih mnogi imaju problema s konzumacijom kravljeg mlijeka. Naime, u kravljem mlijeku alfa S1 kazein pojavljuje se zbog slabog kretanja krava i konzumiranja kontaminirane hrane, dok u magarećem i kozjem mlijeku tog alergena nema zbog drugačijeg unosa hrane magarica i koza te su zato i ove dvije vrste mlijeka puno zdravije i pogodne su za jačanje ljudskog imunološkog sustava. Baš se zbog tog zdravstvenog aspekta cijele priče obitelj Grgić i upustila u proizvodnju magarećeg mlijeka koja nije jednostavna i zahtijeva puno truda.
Grgić je živio u Švicarskoj gdje je vodio hotel i bistro na jezeru, a imao je prilike ugostiti i britanskog princa Charlesa i prerano preminulu princezu Dianu
“Riječ je o zahtjevnom poslu, ali magareće mlijeko je fascinantno jer od jedne magarice možete dobiti decilitar do dva mlijeka dnevno i zato je ono izuzetno skupo. Mi trenutačno imamo 35 magaraca pa izračunajte koliko možemo dnevno dobiti mlijeka od njih. Mi smo osvojili hrvatsko tržište s našim kozjim proizvodima koje prodajemo u svim trgovačkim centrima. Sada idemo u tu magareću priču s tih 35 magarica i to mlijeko već možete u bilo koje doba dana naručiti preko aplikacije Volt na području Zagreba, Splita i Rijeke, a uskoro ćemo startati i suradnju sa Sparom. Tako da u budućnosti želimo naše magarce vratiti na mjesto koje i zaslužuju”, rekao je.
Aleksandar Grgić četvrt stoljeća proveo je u Švicarskoj. Prvih sedam godina radio je u gastronomiji, a i danas se rado sjeća svog prvog zaposlenja u toj zemlji: vodio je hotel i bistro na jezeru, a imao je prilike ugostiti britanskog princa Charlesa i prerano preminulu princezu Dianu. Nakon iskustva u mondenom hotelu, zaposlio se u struci i radio je kao medicinski tehničar u jednoj klinici. Nakon povratka u Hrvatsku odlučio je pokrenuti vlastiti posao. Odmah je krenuo s proizvodnjom kozjeg mlijeka. Počeci, priznao je, nisu bili nimalo lagani, ali sada stvari polako dolaze na svoje mjesto te tvrtka niz godina uspješno posluje, pa se polako stvaraju planovi za budućnost tvrtke. Osim magarećeg mlijeka i proizvoda od magarećeg mlijeka, obitelj Grgić planira na svojem imanju kod Sesveta otvoriti i edukacijsko-degustacijski centar. Plan je, kaže Aleksandar Grgić, približiti djeci i njihovim roditeljima proizvodni proces, ali i jačanje svijesti o važnosti zdrave hrane.
‘Na imanju kod Sesveta planiramo otvoriti i edukacijsko-degustacijski centar gdje bi gosti mogli jahati magarce, musti koze i vidjeti kokice, pure, divlje svinje kako šeću’
“Već imamo završene sobe s ukupno 50 kreveta, a trenutačno smo u fazi uređenja hotela i prostora edukacijsko-degustacijskog centra u kojem će biti mjesta za 300 ljudi. Cilj nam je da taj centar bude mjesto u kojem će dolaziti djeca predškolskog i školskog uzrasta, turisti i razne tvrtke sa svojim team buildingom. Mi bismo njih educirali u smjeru zdrave hrane, a gosti bi mogli jahati magarce i musti koze, a na ogromnom prostoru koji je zapravo u Zagrebu mogli bi vidjeti kokice, pure i divlje svinje kako slobodno šeću. To će biti potpuno nova priča u Zagrebu i njoj se jako veselimo”, rekao je.
S razvojem edukacijsko-degustacijskog centra, obitelj Grgić planira i nastaviti razvoj svoje proizvodnje pa će tako u bliskoj budućnosti ponuditi i veću paletu proizvoda od magarećeg mlijeka. Već sada u posebnim prilikama svojim gostima nude sladoled od magarećeg mlijeka, a uskoro bi ponudu trebali proširiti s još pet proizvoda baziranih na magarećem mlijeku, ali Aleksandar Grgić još nije želio detaljno otkriti o kakvim se proizvodima radi. S obzirom na planove, ali i na uspješno poslovanje, očito je kako će ova zagrebačka mljekara koja trenutačno ima 13 zaposlenika i radi s osam kooperanata, u budućnosti još više rasti te će njihovi proizvodi biti sve prepoznatljiviji.
Komentari