‘Dnevnik velikog Perice’, humoristična glazbena televizijska serija, čija se druga sezona prošlog tjedna počela prikazivati na HTV-u, nastala je prema ideji kreativnog producenta Albina Uršića. Likovi su u 1967., u vrijeme glazbenih festivala i kada rock’n’roll počinje uspon u Hrvatskoj
Prošlog tjedna na HTV-a počelo je prikazivanje druge sezone humoristične serije ‘’Dnevnik velikog Perice’’, u kojoj je ponovo u ulozi kreativnog producenta Albino Uršić, a redatelj je opet Vinko Brešan.
Prva sezona humoristične TV serije s pjevanjem ‘’Dnevnik velikog Perice’’ prikazana 2021. godine, stvorene na temeljima hrvatskog filma ‘’Tko pjeva zlo ne misli’’, oduševila je gledatelje jer je ekipa serije predvođena producentom Albinom Uršićem izvrsno nastavila fabulu tog filma kroz život odraslog ‘’malog’’ Perice i njegov uspon u pjevačkoj karijeri 1964. Kroz sjajno portretirane likove, upečatljivu fotografiju, impresivnu kostimografiju i scenografiju te šarm Zagreba kakav je nekada bio, ‘’Dnevnik velikog Perice’’ osvojio je te godine na Sarajevo film festivalu i Srce Sarajeva za najbolju humorističnu seriju u regiji te nagradu Heart of Europe na festivalu u Varšavi.
Druga sezona, nastala u produkciji Real grupe i HRT-a koja se počela emitirati prošloga tjedna, stare likove predvođene Pericom Šafranekom kojega sjajno glumi Živko Anočić, našla se u 1967., u ozračju ‘‘’ljeta ljubavi’, kada su Zagreb i Opatija uživali u glazbenim festivalima, u vrijeme novih glazbenih pravaca i kada je rock’n’roll počeo svoj uspon u Hrvatskoj. Uz odličnog Aničića, glumačkoj ekipi iz prve sezone koju čine Iva Babić kao Nada Šafranek, Mirjana Bohanec Vidović kao Ana Šafranek te Csilla Barath Bastaić, Dušan Bućan, Nikola Kojo, Ana Begić Tahiri, Goran Navojec, Pjer Meničanin, Hana Hegedušić, pridružio se Rade Šerbedžija koji glumi glazbenog menadžera svjetskog glasa Eddyja Füllera.
Provjerenim glumačkim imenima pridružili su se i mlade glumice i glumci nove generacije Lana Ujević Telenta, Lana Meniga, Bernarda Tomić, Jana Kovačić, Tito Medvešek i Vili Gobac. Scenarij druge sezone serije ‘’Dnevnik velikog Perice’’ napisali su Vinko Brešan, Marko Hrenović, Sandra Antolić, Renato Baretić i Nikolina Bogdanović.
NACIONAL: Nakon što je prikazana prva sezona serije ‘’Dnevnik velikog Perice’’, nanizale su se pohvale. U kojim je državama do sada prikazana i s kakvim uspjehom?
Koliko znam, emitirana je u BiH i Sloveniji, a nemam podatke o gledanosti. No znam da se u Srbiji gledala po nekim drugim kanalima, a reakcije su bile izvrsne. Prepoznata je i u drugim zemljama, pa smo tako osim Srca Sarajeva dobili i nagradu Heart of Europe na festivalu u Varšavi, u kategoriji najbolje serije.
NACIONAL: Koliko su karakterističan zagrebački govor i život u šezdesetima u Zagrebu zanimljivi gledateljima u drugim državama?
To mogu samo nagađati, ali sudeći po reakcijama, gledatelji vole sadržaj koji im budi uspomene, što šezdesete svakako jesu. Što se tiče zagrebačkog govora, vjerujem da je interesantan i u drugim regijama Hrvatske i u drugim državama regije. I taj žargon dodaje humorni efekt seriji, pogotovo kada to sluša netko tko nije Zagrepčanin. A kod Zagrepčana sigurno budi malo nostalgije – ne čuje se često purgerski govor u Zagrebu.
NACIONAL: S obzirom na uspjeh prve sezone, bio je izazov ući u drugu sezonu s jednako dobrim scenarijem i još boljim zapletom i uzbudljivom pričom. Sudeći po prvih nekoliko epizoda, uspjeli ste u tome, ali u međuvremenu promijenili ste i scenariste. Kako to da niste ponovo pozvali Emira Imamovića, ali ste zato Baretiću pridružili niz koscenarista?
To sad ulazimo u proces stvaranja serije i načina na koji smo to radili. Obično scenarist piše jednu ili dvije epizode pa se onda to raspodijeli na par ljudi. Mi smo, osim takvog načina rada, imali i scenariste koji su pisali i peglali pojedine likove bez obzira na to u kojoj se epizodi oni nalazili. Otud veći broj scenarista.
NACIONAL: Što se dogodilo s Imamovićem?
Što se Emira tiče, takav je bio splet okolnosti. U tom prvom trenutku kada smo počeli raditi on nije mogao, kasnije kada je oslobodio vrijeme mi smo već bili predaleko u razvoju priče pa nije bilo smisla da se uključuje. On je dao nemjerljiv doprinos u prvoj sezoni i maestralno okarakterizirao neke likove.
NACIONAL: Jako je puno citata, sličnosti s nekim povijesnim osobama, urbanih legendi i ‘’tračeva’’ koji se pojavljuju u drugoj sezoni. Je li bilo teško doći do tih podataka iz druge polovice šezdesetih?
Bilo je zanimljivo pa stoga i nije bilo teško. Veselili smo se proučavati to vrijeme i izvlačiti riječi i događaje te ih integrirati u priču. Naravno, imali smo i savjetnike iz toga vremena, Igora Dudu koji zna sve o društvenom uređenju i zakonima toga vremena, Sinišu Škaricu i Dragu Diklića za glazbu, a sigurno ne treba zanemariti ni znanje glazbenog urednika Coca Mosquita, scenografkinje Željke Burić i kostimografkinje Željke Franulović. Oni su uspjeli rekonstruirati tu epohu u glazbenom i vizualnom smislu. Kao potvrda toga, jučer me zvala Josipa Lisac koja je, kaže, u dahu pogledala svih 6 epizoda i oduševljena je njima. Rekla je: “Točno je tak bilo! Vratili ste me u vrijeme kada sam ja počinjala.“ To je svima nama velika pohvala, a posebno Vinku Brešanu koji je 60 dana dirigirao setom. Po meni, jako uspješno.
‘Soundtrack druge sezone izaći će na vinilu. Kako je vinilno izdanje ograničeno na trajanje od maksimalno 45 minuta, 15 pjesama objavljeno je na streaming servisima’
NACIONAL: Kako to da ste u drugoj sezoni odlučili preskočiti tri godine i iz 1964. skočiti u 1967.?
U šezdesetima se nije moglo nešto drastično promijeniti u godinu dana. Vremena su bila sporija, stvari su dulje trajale. Taj period od tri godine svima nam je legao, a i 1967. bila je zanimljiva. Tada dolazi to famozno ‘’ljeto ljubavi’’ koje mijenja cijelu pop kulturu. Upravo zbog toga i naša glazbena lista više nije temeljen samo na šlagerima, počinje i rani rock’n’roll. I na kraju, prošle su tri godine od emitiranja prve sezone pa se i to zgodno poklopilo.
NACIONAL: Vidljivo je da je puno pažnje poklonjeno scenografiji, kostimografiji i fotografiji. Direktor fotografije Radislav Jovanov Gonzo ponovo se pokazao kao vrhunski majstor, no koliko je bilo teško pronaći lokacije koje odgovaraju tom vremenu s kraja šezdesetih i modne kreacije?
Prvo da odgovorim na lakši dio pitanja – modne kreacije. Kostime smo uglavnom šivali pa je kostimografkinja Željka Franulović trebala “samo“ pronaći modele i krojeve iz toga vremena. Naravno, napravila je ona i neke svoje kreacije utemeljene na stilu toga vremena. To je lakši odgovor, ali nikako i lakši posao. Djevojke su se stvarno namučile i skidam im kapu za to.
NACIONAL: Kako ste pronašli lokacije?
Lokacije su druga priča. Iako na oko ima puno mjesta u Zagrebu i Opatiji koja su nepromijenjena, nismo imali nijednu lokaciju u smo mogli ući i reći e to je to, ne treba ništa dirati. Doduše, Građevinski školski centar je bio lokacija s najmanje intervencija u interijeru i eksterijeru. U Zagrebu, gdje god se okrenete, nešto je nadograđeno, promijenjeno ili srušeno. Pa onda te skele na svakom koraku, hrpa svjetlećih reklama, a o klima-uređajima i prometnoj signalizaciji neću ni govoriti. Dosta toga se popravi u postprodukciji, ali većinu vremena smo morali skrivati pravo stanje grada.
NACIONAL: Jednu od glavnih uloga u seriji igra glazba koja je nakon prve sezone osvojila gledatelje. Nedavno su se na streaming servisima pojavile pjesme koje se izvode u drugoj sezoni. Znači li to da spremate i soundtrack serije?
Da. Razmišljali smo i u prvoj sezoni da se napravi soundtrack na streaming servisima, ali stjecajem produkcijskih okolnosti nismo to napravili. Nisam želio da se ta greška ponovi pa smo sada od starta razmišljali da ćemo imati te pjesme i kao posebno izdanje. Prvenstveno smo razmišljali da to izađe na vinilu jer je on ikona tog vremena. Na kraju krajeva i u seriji bitan dio priče je taj da Perica želi objaviti LP ploču. Kako je vinilno izdanje ograničeno na trajanje od maksimalno 45 minuta, imali smo težak zadatak odlučiti koje pjesme neće ići na izdanje. Tako u finalu imamo 15 pjesama koje se na streaming servisima pojavljuju paralelno s izlaskom epizoda, svakog utorka nakon emitiranja epizode izlaze pjesme koje su bile taj tjedan u seriji. Također, na YouTubeu, paralelno s izlaskom epizoda, izlaze i videospotovi koji su rezime epizode. Tih spotova će biti osam. Vinilno izdanje će biti dostupno nakon završetka emitiranja serije oko Božića.
NACIONAL: Prva sezona je izbacila i hit „Sve dođe na svoje“ Gordana Muratovića i Luke Žužića u izvedbi Dina Antonića. Planira li ista ekipa nove pjesme za drugu sezonu?
“Sve dođe na svoje“ će biti jedina pjesma iz prve sezone objavljena na soundtracku, a uz Dinu Antonića koji posuđuje glas Perici, u seriji pjevaju i Jakov Peruško Rihtar koji daje glas Vladi, kojeg glumi Bernard Tomić, Karla Jovanović pjeva Zdenkine pjesme, a glumi je Lana Meniga, dok Martin Kosovec glumi Ivu Robića i pjeva pjesmu “Golubovi“. Tu je na kraju i Lana Ujević Telenta koja glumi Milu Majher. Lana je jedina glumica koja i pjeva svoje pjesme, svaka joj čast.
NACIONAL: Kao producent upućeni ste u produkciju serija u regiji, u kojoj gotovo u mjesečnom ritmu izlaze nove koje gledatelji nemaju prilike gledati ni na jednoj televiziji u Hrvatskoj s nacionalnom koncesijom. Kako to komentirate?
Najradije to ne bih komentirao. U regiji postoje korporacije koje su našle svoj interes u podupiranju produkcija TV i filmskog sadržaja. Shvatili su da tako doprinose kulturi i razvoju svoje zemlje. Mi malo kaskamo za njima, pa osim nacionalne televizije i HAVC-a, odnosno javnog novca, nema nikoga tko bi zdušno pomogao taj sektor. Jedino svjetlo u tunelu je HEP.
NACIONAL: Rijetko koja hrvatska serija je ostvarila takvu popularnost kao vaša. Jeste li planirali objaviti prvu i drugu sezonu na DVD kao poklon kolekcionarima?
Razmišljali smo o tome, ali u ovom trenutku je to daleko od realizacije. Vidjet ćemo nakon emitiranja kakvo je stanje na tržištu jer ipak smo mala zemlja, a inicijalni ulog u izradu toga je isti bez obzira na to je li tržište od dva, tri ili petnaest milijuna ljudi. U okvirima europskog tržišta Hrvatska je statistička greška. Ima nas 0,9 posto populacije Europe.
NACIONAL: Druga sezona je tek počela, ali mnoge zanima planirate li i treću sezonu.
Planovi postoje, ali nije sve uvijek naša odluka.
Komentari