Razmjeri katastrofe nakon poplave koja je pogodila općine uz Dravu još neko vrijeme neće biti poznati. Postoji realna mogućnost da smo zbog vlastite nebrige zatrovali ne samo Šodericu, nego i okolne bunare, polja i rijeku.
Uzrok leži u višegodišnjem problemu koji se nalazi na nekoliko koraka od rijeke i podravskog mora. Riječ je o bivšoj praonici vagona na Botovu, vjerojatno najzagađenijem tlu na prostoru Hrvatske. Radi se o tempiranoj ekološkoj bombi, a je li ona eksplodirala u vrijeme nedavnih poplava, doznat će se nakon što Zavod za javno zdravstvo provede uzorkovanje voda i tla, piše portal. Tlo je sad natopljeno enormnim količinama naftnih derivata i kojekakvim kemikalijama za vrijeme istjecanja Drave iz korita. To je potvrdio i načelnik općine Legrad Ivan Sabolić još u vrijeme kad je postavljao zečje nasipe uz Šodericu.
“Dio praonice je pod vodom. To je još jedan od užasa koji nam se trenutno događa. Došlo je na naplatu to što su u Zagrebu više od desetljeća zanemarivali problem na koji stalno ukazujemo”, rekao je Sabolić.
Ravnateljica županijskog Zavoda za javno zdravstvo Draženka Vadla istaknula je da će zagađena voda iz bivše praonice vagona dospjeti svugdje, a tek će analize voda pokazati pravo stanje stvari. Dodala je da uzorkovanje voda u ovom trenutku nema smisla jer situacija na terenu još nije sanirana niti se voda s pojedinih dijelova nije skroz povukla.
“Bojim se da je sezona kupanja na Šoderici za ovu godinu završena. Posebno upozoravam ljude koji imaju bunare da iz njih ne konzumiraju vodu s obzirom na to da tako mogu ugroziti svoje zdravlje. Još neko vrijeme nećemo znati jesu li i koliko zatrovani”, rekla je Držaenka Vadla za Glas Podravine.
Čim se pokaže pogodan trenutak, napravit će laboratorijske analize, a dio njih sigurno će biti naručen iz Zagreba upravo radi mogućnosti da su kemikalije iz praonice vagona dospjele u vodu za piće i kupanje, a postoji realna vjerojatnost da su i okolna polja zatrovana.
HŽ infrastruktura i HŽ putnički prijevoz kažu da nisu odgovorni. “HŽ Cargo nije vlasnik niti zemljišta niti nekretnina na predmetnoj lokaciji pa se samim time u njegovom vlasništvu ne nalazi ni praonica vagona u kolodvoru Botovo. Htjeli bismo napomenuti da je praonica vagona u kolodvoru Botovo prestala s radom još 2002. godine te da HŽ Cargo koristi isključivo praonicu vagona u Slavonskom Brodu. Još 2006. godine sva imovina na toj lokaciji pripala je HŽ Infrastrukturi”, navode iz HŽ Carga.
Iz HŽ Infrastrukture su rekli da je prema Zakonu o zaštiti okoliša propisano da će troškove nastale onečišćenjem okoliša snositi onečišćivač. “Kada je nastalo onečišćenje spomenute lokacije, praonicu za teretne vagone koristio je jedino HŽ Cargo. Također, zemljište na kojem se nalazi onečišćenje u vlasništvu je Republike Hrvatske i nije dano HŽ Infrastrukturi na upravljanje”, zaključuju.
Komentari