Europski zrakoplovni koncern Airbus u četvrtak je izvijestio da nakon višegodišnje slabe prodaje planira ukinuti proizvodnju zrakoplova A380, tzv. Superjumba, čime odustaje do svog sna o dominaciji na nebu.
Taj najveći zrakoplov na svijetu ima dvije palube s prostranim kabinama i prostorom za 544 osobe po standardnom rasporedu. Bio je dizajniran da konkurira legendarnom Boeingovom 747, no nije uspio jer su se zrakoplovne tvrtke okrenule novoj generaciji manjih i okretnijih mlažnjaka.
Airbus je u priopćenju naveo kako će posljednji A380 biti isporučen 2021. godine. Potvrdio je da je zrakoplovna kompanija Emirates, najveći kupac A380, odlučila smanjiti svoju narudžbu Superjumboa te umjesto toga naručiti 70 manjih A350 i A330neo modela.
Europski koncern priopćio je i da će u idućim tjednima razgovarati sa sindikatima o potencijalno između 3 i 3,5 tisuće ugroženih radnih mjesta. Airbus će proizvesti još 17 zrakoplova – 14 za Emiratese i 3 za japansku zrakoplovnu tvrtku ANA.
Najveći kupac ‘razočaran’
Emirates, koji je izgradio svoj globalni brand oko A380 i Boeinga 777, a ima 100 Airbusovih zrakoplova u floti, izrazio je razočaranje prekidom proizvodnje. „Emirates je bio odani pobornik A380 od samog početka. No, iako smo razočarani što moramo odustati od naše narudžbe i tužni što se program nije mogao održati, prihvaćamo da je to realnost situacije”, izjavio je čelnik Emiratesa Sheikh Ahmed bin Saeed al-Maktoum.
Model A380 će i dalje biti stup flote Emiratesa do 2030-ih godina, priopćio je taj zrakoplovni prijevoznik.
Emiratesov domaći konkurent Etihad iz Abu Dhabija također je objavio da je smanjio neke narudžbe Airbusovovih i Boeingovih mlažnjaka.
Od prvog leta 2005. godine, A380 bio je važan u naporima Airbusa da se ravnopravno natječe s američkim Boeingom. No, prodaja najvećih industrijskih mlažnjaka sa četiri motora pala je zbog poboljšanja lakših dvomotornih alternativa kao što su Boeing 787 i 777 ili Airbusov A350.
Odluka o zaustavljanju proizvodnje važan je posljednji potez odlazećeg izvršnog direktora Airbusa Toma Endersa.
Komentari