Miljenko Bucalović, pilot, korisnik aerodroma i vlasnik pilotske škole ECOS, tvrdi kako Aeroklub Zagreb već skoro tri godine nelegalno pokušava naplatiti državnu imovinu jer uvjetuje korištenje aerodroma Lučko naplatom slijetanja korisnicima aerodrome
Zagrebački aerodrom Lučko već je skoro tri godine većinu vremena zatvoren. Korisnici aerodroma se žale kako upravitelj aerodroma, Aeroklub Zagreb, uvjetuje njegovo korištenje naplatom slijetanja, što oni odbijaju platiti. Miljenko Bucalović, pilot, korisnik aerodroma i vlasnik pilotske škole ECOS kroz koju su u 33 godine postojanja prošli brojni piloti, uključujući i pilote Croatia Airlinesa, kaže kako Aeroklub Zagreb nelegalno pokušava naplatiti državnu imovinu.
“Ministarstvo obrane je početkom 90-ih dalo aerodrom Lučko na upravljanje i korištenje Aeroklubu Zagreb. Kako im je tadašnji general Imra Agotić napisao, dobili su ga radi razvoja zrakoplovstva grada Zagreba i Hrvatske. I kad je Aeroklub Zagreb prvi put pokušao naplaćivati slijetanje na aerodrom, od Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i Agotića došlo im je upozorenje kako ne smiju naplaćivati ono što im je dato bez naknade i za potrebe razvoja zrakoplovstva. A kasnije je tu odluku potvrdila 2020. godine Agencija za civilno zrakoplovstvo. Nisu dobili koncesiju, nego su aerodrom dobili isključivo na korištenje”, rekao je.
Aeroklub Zagreb, prema riječima Bucalovića, nalazi se u teškoj financijskoj situaciji. Njihovi prostori su derutni, dok su im avioni zahrđali i raspadnuti. Kaže da su njihove loše poslovne odluke i neke nesretne okolnosti dovele do toga da se sada preko korisnika aerodroma žele izvući iz dugova.
“Početkom 2000. godine niste mogli naći mjesto za parkiranje aviona na aerodromu Lučko jer je sve bilo puno. Zrakoplovstvo se naglo širilo i to je bilo predivno za vidjeti. Godine 2010. dogodila se nesreća u kojoj je član Aerokluba Zagreb, leteći mimo zakona, ubio sebe i suputnika. Nakon sudskog postupka, donesena je presuda kako Aeroklub trebao platiti oko dva milijuna kuna, zbog čega je dobio blokadu žiro računa jer nije imao više novca. Iz toga se nikada nije uspio oporaviti, a u međuvremenu je izgubio i financijsku potporu Zagreba. Aeroklub Zagreb u tom trenutku nije našao pravu poslovnu odluku. Po meni, trebao je krenuti u razgovore s korisnicima aerodroma kako da opstane. Imali su preveliki broj zaposlenih, a nisu imali novca za obnavljanje aviona. Bili su naučeni da ih drugi financiraju”, kaže.
Bucalović napominje kako su korisnici aerodroma spremni podnijeti dio troškova, ali ne tako da im se naplaćuje slijetanje. „Kako su krenuli lošom poslovnom politikom, oni zadnje tri godine pokušavaju naplaćivati operatorstvo nad ovim aerodromom, što im je izričito zabranjeno. Mi korisnici aerodroma smo spremni podnijeti dio troškova, ali ne preko njihova reketarenja, tj. naplate slijetanja. Oni žele naplaćivanjem državne imovine ostvarivati prihod. Mi smo spremni snositi troškove upravljanja na ovom aerodromu, ali ne uz to i troškove Aerokluba Zagreb. Oni neka nađu način kako da izađu iz svojih problema, a ne da se mi brinemo o njihovu poslovanju. Nitko od nas ne bježi od troškova, ali moramo zajedno sjesti i vidjeti koji su troškovi. Međutim, Aeroklub Zagreb nije prihvatio naše pozive na sastanke’’, rekao je.
Zbog konstantnog zatvaranja aerodroma, Bucalović kaže da mu je patilo poslovanje i da bi mogao biti prisiljen zatvoriti svoju pilotsku školu. „Kontinuirano pišemo Agenciji za civilno zrakoplovstvo i Ministarstvu obrane. Čitavo vrijeme tražimo da se operatorstvo nad ovim aerodromom odvoji od Aerokluba Zagreb. Poslovanje moje ECOS škole letenja postalo je tragedija. Od nekadašnjih 1200 sati, što smo radili godišnje, sada smo spali na 600 sati. Ne možemo nikoga primiti od stranaca na školovanje jer upravitelj drži aerodrom zatvorenim“, rekao je.
Iako su korisnici slali dopise nadležnim tijelima, Bucalović je kazao kako nisu naišli na razumijevanje. „Na zadnjem sastanku korisnika aerodroma Lučko potpis je dalo 39 ljudi. Zajedno ćemo poručiti MORH-u da smo im se već obratili u vezi problema s aerodromom prije više od godine dana, a da od tada ništa nije učinjeno. Mi sada tražimo da MORH reagira jer se tu radi o državnoj imovini. Oni su nas dosad ignorirali, a okolo slušamo glasine kako nešto rješavaju iako nema pomaka. Ta naša prepiska traje već tri godine, a poslali smo im pedesetak dopisa. Poslali smo i 17 e-mailova Agenciji za civilno zrakoplovstvo, a oni su mojoj ženi odgovorili: ‘Poštovana gospođo Bucalović, radi se na rješavanju problematike koju ističete kroz učestale mailove. Obzirom na vaše prethodne mailove, naglašavam da Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo ne zauzima ničiju stranu nego provodi provjeru usklađenosti s regulatornim zahtjevima i provjeru radnji koje provodi operator aerodroma, a koje bi mogle imati utjecaj na sigurnost operacije zrakoplova.’ Naravno, operator njihovim provjerama nije bio dirnut pa je zatvorio aerodrom na mjesec dana“, rekao je.
Međutim, Agencija za civilno zrakoplovstvo je zbog tog zatvaranja i poslala inspekciju operatoru. No Bucalović kaže da ništa nije postignuto. Objasnio je i koja su potrebna rješenja za ovu situaciju.
“Agencija je poslala e-mail operatoru unutar Aerokluba Zagreb Draganu Bakliži da mu dolazi u inspekciju. On je idući dan odmah zbrisao na bolovanje do daljnjeg. Većina aviona koja je bila na aerodromu Lučko sad je na aerodromu Zvekovac i nemaju većih problema. Sloga je i ljudi uživaju u letenju. Po meni, rješenje svih ovih problema koje imamo je da se operatorstvo nad ovim aerodromom da Zagrebačkom zrakoplovnom sportskom savezu ili Aerocentru Lučku, koji je osnovan s namjerom da preuzme operatorstvo još prije deset godina, a u čijem je upravnom odboru predstavnik MORH-a i predstavnik Grada. Jedan klub ili fakultet ne mogu biti operatori. A najbolje rješenje je da ga preuzme Grad Zagreb. Vi u svakom gradu u Europi imate jedan veliki i jedan mali aerodrom. Ali gradonačelnik je na televiziji kazao kako ga aerodrom Lučko ne zanima”, rekao je.
Zagreb News poslao je upit Aeroklubu Zagreb u vezi ovih navoda, no do zaključenja broja nismo dobili odgovor.
Komentari