Abarth 500e, mala električna jurilica, nudi umjetni zvuk motora, melem za kupce i – sigurnost prometa!

Autor:

Abarth 500e nastavlja ‘igru’ s legendarnim zvukom zahvaljujući generatoru zvuka koji su kreirali razvojni tim i studio u okviru ekosustava Stellantis

​​​​​​​Abarth nastavlja izazivati snažne emocije kod svih ljubitelja modela. Abarth 500e i jedinstveni generator zvuka koji ga čini jedinim te vrste u segmentu električnih modela. Novi potpuno električni dodatak liniji marke s oznakom škorpiona, integrira ekskluzivan zvučni sistem koji je razvio posvećeni tim za dizajn zvuka u suradnji s produkcijom Sound Design Studios.

Dizajn zvuka, njegov razvoj i integracija realizirani su u talijanskom NVH odjeljenju (Buka, vibracija i oštrina) kompanije Stellantis. U istom odjelu koji je radio na zvuku kultnog ispušnog sistema – Record Monza. Atraktivan zvuk, odnosno zvučna kulisa, bit će snažan adut za kupce, a i doprinos sigurnosti, jer su električni automobili bez zvuka često opasnost na cesti, posebice za pješake, bicikliste i motocikliste.

Foto: Abarth

Projekt je trajao oko dvije godine, s otprilike 6 mjeseci neprekidnog rada. Više od 6000 sati utrošeno je na analizu i kreiranje savršenog zvuka za svaku fazu iskustva vožnje uz tim od nekoliko ljudi koji su bili uključeni u projekta. Šef tehničkog brinuo je o dojmu automobila i fokusirao se na koordinaciju različitih aktera. Pored toga, NVH stručnjaci bavili su se unapređenjem zvuka, s fokusom kako na kreativni tako i na tehnološki dio procesa stvaranja zvuka.

Dio zvučnih testova i ispitivanja je odrađen u poluanehogenoj komori – prostoriji koja je posebno dizajnirana da ima izuzetno nizak nivo buke, a sve kako bi se omogućila precizna i pouzdana mjerenja nivoa buke. Da bi se postigao savršen rezultat koji bi što više ‘bacao’ na original, trenutni zvuk Abarth benzinca snimljen je u svim različitim fazama iskustva u vožnji—ubrzanje, usporavanje, kočenje, brzo skretanje u krivinama i još mnogo toga.

Štoviše, izvršene su specifične kalibracije zvuka. Snimci su zatim pažljivo analizirani kroz namjenske tehničke alate i procese kako bi se izdvojile sve frekvencije karakteristične za Abarth, što je u suštini njegov DNK, u cilju stvaranja novog tona u virtualnoj matrici obogaćenoj dodatnim zvucima. Važna stavka bila je pažljivo balansiranje generatora zvuka kako bi se vozaču pružilo najugodnije iskustvo vožnje čak i pri velikim brzinama, uz poštovanje ograničenja homologacije za zagađenje bukom i pružanje realističnog zvuka.

Zapravo, intenzitet sistema generatora zvuka direktno je proporcionalan brzini kojom se automobil vozi, a zvuk se za sve namjere i svrhe različito obrađuje kroz zvučnik straga. I za kraj, ako ste brinuli – Abarthov „urlik” generatora zvuka može se isključiti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.