A VI, KAKO STE? Danas je, navodno, najdepresivniji dan u godini. Znate li zašto?

Autor:

Pexels

Kako se osjećate danas? Ako ste dobro – nije dobro! Danas je najdepresivniji dan u godini i trebalo bi s osjećati u skladu s time. Šalimo se, naravno!

Pseudoznanstvena konstrukcija koja je nastala u jednoj putničkoj agenciji kao pokušaj povećanja prodaje aranžmana nakon blagdana, nekako se “primila” i evo već dva desetljeća obilježava se Blue Monday.

Marketinški trik

Ovaj koncept smislio je britanski psiholog Cliff Arnall 2005. godine, u okviru marketinške kampanje za turističku agenciju. Arnall je u formulu uvrstio nekoliko elemenata – vremenske prilike, stanja na računu, vrijeme koje je prošlo od blagdana, neuspjeh vezanog uz realizaciju novogodišnjih odluka i sveopći manjak motivacije te došao do zaključka da je treći ponedjeljak u siječnju najdepresivniji dan u godini. Ne treba naglašavati da njegovo “otkriće” nema znanstveno uporište.

Cijeli siječanj može se činiti malo turobniji od ostalih mjeseci u godini – manjka mu sunca i topline. U siječanj ulazimo iz blagdanskog prosinca u kojem se potencira veselo raspoloženje, druženje, sve oko nas svjetluca, hrana je kalorična i ukusna… Ujedno je to i mjesec u kojem smo se istrošili na poklone i proslave. Sada smo u minusu na računu i u plusu na vagi, a za sreću bi trebalo biti obratno…. Ili naučiti prihvatiti trenutno stanje i poraditi na njemu…

Bilo koji dan u siječnju mogli bismo, da želimo, nazvati najdepresivnijim u godini. No, to bi bilo pogrešno, baš kao i izabrati treći ponedjeljak u mjesecu.

Dizalice raspoloženja

Umjesto traženja krivca u siječanjskim danima, ako ste loše volje, na noge lagane!

Pustite pjesmu koja vam diže raspoloženje. Zaplešite, razgibajte zglobove, napravite pokoji čučanj, skačite, protegnite se, potaknite cirkulaciju. Tjelovježba potiče lučenje dopamina, hormona sreće.

Izađite van. Popijte kavu s nekim tko vam je drag. Ako ste uveli mjere štednje, umjesto kave, prošetajte.  To je barem još uvijek besplatno! Ne ulazite u trgovine. Cijene bi mogle izazvati kontraučinak.

Pogledajte omiljenu komediju, skuhajte za ručak najdraže jelo. Ugodite sebi.

Pomozite nekome. Napravite nešto dobro za drugoga. To uvijek djeluje.

Nije do siječnja, ma kakav god on bio. Do nas je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.