Autor:

Ford

VN Nizozemske, 4. lipnja 1967. na stazi Zandvoort, zauvijek je promijenila Formulu 1. Lotus je u svom bolidu predstavio novi motor Ford Cosworth DFV…

… plod dvogodišnjeg razvoja male, novooformljene tvrtke Cosworth, kojeg je financirao Ford. Ford Cosworth DFV bio je kratkohodni 3.0 V8 (85,7 x 64,9 mm). Oznaka DFV (Double Four Valve) označavala je DOHC koncepciju, po dva bregasta vratila u svakoj glavi (2×2) i četiri ventila po cilindru. Iz 2993 ccm je razvijao 415 KS pri 9000/min, a na kraju karijere razvijao je 520 KS pri 11.200/min.

Punih 15 godina dominirat će utrkama Formule 1. Do 1985. čak će 155 pobjeda biti ostvareno bolidima pokretanima ovim motorom. Koristili su ga Lotus, McLaren, Matra, Brabham, March, Surtees, Tyrrell, Williams, Hesketh, Lola, Wolf i Ligier.

Male momčadi Mirage i Rondeau dodale su slavi DFV-a i dvije pobjede na 24 sata Le Mansa, a u Formuli 3000 pobjede su ostvarivane sve do 1993. Inicijalno, ideja je bila da DFV bude na raspolaganju samo momčadi Lotus.

U Zandvoortu, u debiju, prvo startno mjesto osvojio je Graham Hill, a pobjedu Jim Clark. Bio je to početak dominacije tijekom sezone 1967., kad ih ne bi zaustavili tehnički problemi, nimalo čudni za novorazvijeni motor.

Ford Cosworth DFV se pokazao daleko boljim od svih ostalih motora na gridu. Stoga su u Fordu zaključili da bi bilo kontraproduktivno za korporativni image graditi dosadno natjecanje s jednom dominantnom momčadi.

Već za sezonu 1968. motor je ponuđen svima koji su ga željeli i mogli kupiti: otpočelo je Zlatno doba Formule 1, u kojem će se 15 godina iznimnom brzinom mijenjati dominantne i pobjedničke momčadi, vozači i bolidi, samo uz jednu konstantu, jedinstven i fantastičan motor, koji ih je nosio do uspjeha.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.