Kupnja rabljenog automobila ili perspektivnog oldtajmera umjesto novog, prelazak na klasu manji automobil, biranje osnovne verzije modela, održavanje u ‘običnom’ legalnom servisu
Automobil je potreba, ali i velik trošak za svaku osobu, obitelj, izravno i neizravno. Zbog toga je nužno razmotriti sve mogućnosti smanjenja troškova i tu se kriju goleme rezerve. Prvo, nužno je razmotriti sve mogućnosti smanjenja korištenja automobila. Zašto automobil imati u vlasništvu 1:1 (u Hrvatskoj je to pravilo) ili u najmu 24 sata dnevno, svakog dana u tjednu, kad je od toga auto 22-23 sata dnevno parkiran, neke dane i više?
Puno je dakle isplativije, samo kad automobil treba, pozvati Uber, Bolt… ili kakva već najpovoljnija taksi-platforma bude. Poduzetnici, temeljem količinskog popusta, mjesečnim/godišnjim ugovorom mogu ostvariti dodatne uštede i voziti se uz povoljne troškove, bez brige o automobilu. Dijeljenje automobila (car sharing) važan je izvor racionalizacije, smanjenja troškova korištenja automobila, privatno i poslovno.
Treba se samo malo potruditi i dobro organizirati. Bude li pameti, takvog će se modela prvo “dosjetiti” poljoprivrednici, pa više neće svatko, neracionalno i rasipnički, imati svoj kombajn, veći i luksuzniji od susjedovog, svakako s klima uređajem, kojeg koristi 10, možda 20 posto kapaciteta, i to samo sezonski! Udruživanje i dijeljenje mehanizacije je rješenje.
Mnogo se toga može zamijeniti električnim dvokotačima (romobilima, biciklima, skuterima), koji usto štede i troškove parkiranja. Pametni i odgovorni sve će to, kao jedini mogući modus vivendi, uključiti u obiteljsko i poslovno gospodarenje. Vlasništvo nad automobilom, 1:1, svesti će na najmanju moguću mjeru.
Svakako, obitelji s dva auta trebaju se organizirati s jednim (itekako se može, uz kombiniranjem s taksijem preko elektroničkih platformi), drugoga prodati, tvrtke koje su do sada imale tri automobila organizirati se s dva, koje su imale deset auta reducirati ih na šest. Viška automobila treba se riješiti i tako uštedjeti na registraciji, osiguranju, održavanju, servisiranju. O tim će racionalizacijama biti još govora.
Pozabavit ćemo se mogućnostima ušteda na pojedinačnom automobilu, gdje se ukupni troškovi (nabavka automobila, registracija, osiguranja, gorivo, održavanje, servisiranje) mogu smanjiti i za više od 50 posto
Slijedi:
Kupnja rabljenog automobila umjesto novog, isplativa opcija
Komentari