PROMO | ‘Institut IGH je među prvim tvrtkama u Hrvatskoj, ali i regiji uspostavio, dokumentirao, implementirao i certificirao sustav upravljanja kvalitetom prema ISO 9001, čime se povećala kvaliteta usluge, zadovoljstvo krajnjeg korisnika i konkurentnost organizacije’, kaže tehnički direktor Igor Džajić
Svaka inženjerska tvrtka želi prema klijentu isporučiti kvalitetan proizvod u bilo kojoj fazi rada na nekom projektu. Razlika između onih koje su u tome uspješnije od drugih jest u kombinaciji vanjskih i internih principa kao i pravila koje primjenjuje u svom radu koji onda rezultiraju kvalitetnim radom.
Sustav upravljanja kvalitetom je ključni stup upravljanja svim projektima i vrlo često čini razliku između uspjeha i neuspjeha tvrtke.
1. PREVENCIJA UMJESTO KOREKCIJA
“Nekoliko je ključnih ciljeva sustava upravljanja kvalitetom, ali prije svega bih tu izdvojio smanjenje mogućih nedostataka prilikom primopredaje projekta klijentu i to tako da se identificiraju i otklone određene pogreške prije predaje projekta”, istaknuo je Igor Džajić, tehnički direktor Instituta IGH.
Prevencija je uvijek isplativija od korekcija i zato je za stalno unaprjeđenje kvalitete usluge i proizvoda ključno uspostaviti koherentan i sveobuhvatan sustav upravljanja kvalitetom.
2. VANJSKI I INTERNI ALATI – ZAKONODAVNI OKVIR, POLITIKE,PROCEDURE I CILJEVI
Igor Džajić ističe kako i sustav upravljanja kvalitetom mora obuhvaćati vanjske i interne alate kako bi se kontinuirano ostvarivala poboljšanja i u konačnici obavio dobar posao. Tvrtka mora imati jasne procedure i politiku upravljanja kvalitetom, mjerljive ciljeve koji se postavljaju na godišnjoj osnovi te poslovati u skladu sa zakonodavnim okvirom.
3. STRATEŠKO VOĐENJE POSLOVANJA U SKLADU S MEĐUNARODNIM NORMAMA KVALITETE
“IGH je još 2006. godine prepoznao potrebu za vođenjem poslovanja u skladu sa zahtjevima norme HRN EN ISO 9001 i donio stratešku odluku o uvođenju sustava upravljanja kvalitetom. Među prvim tvrtkama u Hrvatskoj, ali i regiji, uspostavio je, dokumentirao, implementirao i certificirao sustav upravljanja kvalitetom prema ISO 9001 čime se povećala kvaliteta usluge, zadovoljstvo krajnjeg korisnika i konkurentnost organizacije’’, ističe Džajić te dodaje “No, nismo stali na tome, 2009. uspostavili smo i uspješno certificirali sustav prema normi HRN EN ISO:14001 za sustav upravljanja okolišem, potom sustav upravljanja zaštitom sigurnosti i zdravlja radnika u skladu s normom OHSAS 18001 i u konačnici kako bismo smanjili potrošnju energije, zaštitili okoliš te podigli svijest zaposlenika o važnosti očuvanja okoliša, Institut je 2019. uspješno završio i certifikaciju prema normi ISO 50001.”
4. LABORATORIJSKA ISPITIVANJA I CERTIFICIRANJE GRAĐEVINSKIH PROIZVODA
Prije 70 godina, Institut je započeo svoje djelovanje kao laboratorij za ispitivanja osnovnih geomehaničkih značajki, stoga i ne čudi da danas Institut ima vrhunski opremljene laboratorije akreditirane prema normi HRN EN ISO/IEC 17025 za širok spektar usluga ispitivanja i umjeravanja iz područja građevinske industrije. S više od 500 akreditiranih ispitnih metoda i širokim spektrom ispitnih metoda u neakreditiranom području, laboratoriji ispunjavaju zahtjeve osposobljenosti i čine veći dio svih laboratorija u Hrvatskoj i regiji, a njihove potvrde priznate su diljem EU-a.
U sklopu Instituta djeluje i IGH Cert, nepristrana, neovisna fleksibilna organizacijska jedinica tvrtke koju je akreditirala Hrvatska akreditacijska agencija (HAA) za pružanje usluga certificiranja, odnosno ocjenjivanja i provjere stalnosti svojstava građevnih proizvoda. IGH Cert je do sada izdao preko 2700 certifikata za različite građevinske proizvode.
5. INTERNI SUSTAV KONTROLE KVALITETE PROJEKATA I MENTORSTVO
“Implementirajući sve principe sustava upravljanja kvalitetom kroz naše poslovanje, smatrali smo kako moramo uvesti i neke dodatne. U Institutu imamo veći broj kolega koji rade s nama 20 i više godina, a neki čak i više od 40 godina, dok smo s druge strane u proteklih godinu dana zaposlili oko 100 novih kolega, mahom mlađih inženjera i projektanta. Tu smo vidjeli mogućnost sinergije iskustva i ekspertize s jedne strane i mladalačke želje za stjecanjem znanja i vještina do kojih se dolazi samo u praksi. Stoga smo uveli sustav kontrole kvalitete projekata, kao svojevrsni mehanizam mentorstva mlađih kolega, tako da kroz sve faze projekata zajednički rade s iskusnim mentorima, a što u konačnici doprinosi bržem transferu znanja i isporuke visokokvalitetnog projekta klijentima. Takav sustav nam omogućuje da svaki projekt pogleda i provjeri veći broj očiju, ako se tako mogu izraziti, a onda na vrijeme možemo detektirati eventualne greške, ali i prilike za poboljšanja’’, zaključio je Džajić.
Komentari