4. veljače 1979. navodno bačena najpoznatija kutija cigareta u povijesti Formule 1

Autor:

Nakon što je 1978. u Formuli 1 dominirao Lotus, početak sljedeće sezone u Južnoj Americi donio je neočekivanu novost…

U Argentini su se u prvom redu kočoperila dva plava bolida Ligier, kojima su upravljali Jacques Laffite i Patrick Depailler, a samo je tehnički problem na bolidu potonjeg spriječio dvostruku pobjedu dotad tek umjereno uspješne francuske momčadi.

Osokoljen pobjedom, Laffite je dva tjedna potom predvodio jednaki prvi startni red i na VN Brazila na stazi Interlagos. Laffite je vodio od starta do cilja, a Depailler je završio na drugom mjestu. Bio je to početak snova za Ligier.

Nažalost, francuska će momčad, prometnuta u prvog favorita sezone, do kraja godine osvojit će samo još jednu utrku. Ligier će sezonu 1979. završiti tek trećeplasiran u konstruktorskom poretku, dok će Laffite na kraju sezone biti razočaravajući četvrti.

Jedna od najromantičnijih legendi u povijesti Formule 1 govori kako je Gérard Ducarouge, glavni konstruktor Ligiera, u Južnoj Americi zapisao slučajno otkrivene aerodinamičke postavke na kutiju cigareta (vjerojatno Gitanes, glavnog sponzora momčadi) te u slavlju nakon dvostruke pobjede greškom bacio tu kutiju.

Momčad je potom čitave sezone pokušavala pronaći izgubljene postavke (nagib prednjeg krila te visinu i nagib stražnjeg), ne uspjevši u tome. Prava je istina, dakako, ipak manje romantična: bila je to sezona velikih pomaka, stalnih eksperimenata s efektom prianjanja i od staze do staze, od utrke do utrke, mijenjali su se najbrži bolidi.

Ferrari je bio najkonzistentniji, odnijevši dvostruku titulu, dok je završnicom sezone dominirala ranije slabo zamijećena momčad Williams. Ligier je imao peh da im se u zmajarenju teže ozlijedio Depailler, da se Ickx koji ga je zamijenio nije srodio s bolidom, kao i da momčad ipak nije imala resurse potrebne za kontinuiranu dominaciju.

A priča o bačenoj kutiji cigareta ipak je bila i ostala samo lijepa izmišljotina.

Autor: Dino Milić-Jakovlić

OZNAKE: Ferrari, Ligier, Gitanes

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.