24. srpnja 1938. Britanac Richard Seaman pobjedu na VN Njemačke proslavio nacističkim pozdravom

Autor:

Mercedes-Benz

Richard John Beattie Seaman (1913. – 1939.) bio je tvornički vozač tima Mercedes-Benz, a trijumf 24. srpnja 1938. njegova je prva i jedina velika pobjeda

Na slici: VN Švicarske, 21. kolovoza 1938., slijeva: Rudolf Uhlenhaut, Manfred von Brauchitsch (3. mjesto), pobjednik Rudolf Caracciola, John Richard Beattie Seaman (2. mjesto), tehnički direktor Max Sailer i voditelj utrke Alfred Neubauer

U sve zategnutijim političkim odnosima angažman koji je Britanac Richard Seaman imao u njemačkoj momčadi nije dobrohotno gledalo, a kad je u proslavi pobjede digao ruku u nacistički pozdrav, kontroverze su samo narasle. I Adolf Hitler postao je fan, svjestan medijske snage engleskog vozača u njemačkoj momčadi. Strana je definitivno odabrana kad je Seaman iste godine oženio Ericu Popp, kćer vlasnika tvrtke BMW.

Richard Seaman rođen je 4. veljače 1913. u Kući Aldingbourne u blizini Chichestera u Sussexu u bogatoj obitelji, sin Williama Johna Beattie-Seamana i Lillian Seaman. U početku je živio u Kentwell Hallu, Long Melford, Suffolk, razvijajući entuzijazam za automobilizam od djetinjstva. Nakon studija u školi ragbija, preselio se na Trinity College u Cambridgeu. Kao student Seaman je prvo iskustvo utrkivanja imao 1931., na brdskoj utrci Shelsley Walsh, na kojem je pobijedio Whitney Straight. Roditelji su ga poticali da postane parlamentarni zastupnik ili odvjetnik.

Tijekom boravka na sveučilištu Cambridge Seaman i prijatelj krenuli su na trodnevni let za Južnu Afriku, a često je s obitelji krstario Europom. Njegova obitelj kupila je Pull Court u Worcestershireu 1933., nekadašnji veličanstveni dom političara Richarda Dowdeswella, oca i sina. Trkaći vozač odlučuje postati 1934. te se sportskim MG automobilom upućuje u Europu, kako bi stjecao trkaće iskustvo.

Seaman je u prvom pokušaju 1934.pobijedio na VN Švicarske u Bremgartenu, koju je potom osvojio triput uzastopce. Pobijedio je na drugim malim utrkama za English Racing Automobiles (ERA), posebice na stazama Brooklands i Donington Park. Seaman se natjecao u brdskoj utrci Mont Ventoux. Whitney Straight, talentirani anglo-američki aristokratski vozač utrka iz Dartington Halla, bio je Seamanov prijatelj i mentor tijekom njegovih ranih godina utrka.

Seaman se 1935. uspješno natjecao s timom ERA, zauzeo je pole position na Dieppe Grand Prixu 1935. i osvojio juniorsku kategoriju na Coppa Acerbo 1935. U ranim je godinama sudjelovao u brzinskim trkama na obilaznici Eynsham u blizini svoje studentske kuće u Cambridgeu, ali od 1936. bio je više fokusiran na Grand Prix utrke.

Seaman je bio vrlo uspješan u sezoni 1936., u Velikoj Britaniji i na kontinentu, vozeći trkaći Delage od 1500 ccm, koji je te godine bio superioran konkurentima. Osvojio je Trofej British Empirea 1936. u Donington Parku u ERA. Seaman je također osvojio VN Doningtona 1936. u bolidu Delage, podijelivši pobjedu sa švicarskim vozačem Hansom Rüeschom.

Seaman se također natjecao u brdskim disciplinama, pobijedivši u klasi u Freiburgu 1936., samo sekundu iza pobjednika. Trijumfirao je Hans Stuck u bolidu Auto Union. Na kraju ga je Alfred Neubauer, šef momčadi Mercedes-Benz, pozvao na probu na Nürburgring. Karijeru u timu Delage zaključuje 1937. na VN Južne Afrike. Tada potpisuje za Mercedes-Benz, protivno želji majke koja nije htjela da vozi za nacistički tim. Bolidi Mercedes-Benz (i konkurentski Auto Union), dio trkaćeg programa kojeg je subvencionirala njemačka vlada, bili su daleko brži, bolje konstruirani i pouzdaniji od bilo kojeg od trkaćih automobila koje je prije vozio. Dobio je priliku osvojiti Grand Prix i biti jedan od najboljih vozača na europskom prvenstvu.

Seaman je 1937. loše započeo karijeru u timu Mercedes-Benz, sudjelovao je u fatalnoj nesreći Ernsta von Deliusa na VN Njemačke 1937., ozljede su ga spriječile da se natječe na sljedećim utrkama, VN Monaca i Coppa Acerbo u Italiji. Ipak, završio je četvrti na VN Italije u Livornu i ponovio podvig na neprvenstvenoj VN Čehoslovačke u Brnu.

Neubauer ga je degradirao u rezervnog vozača na VN Švicarske, na njegovo veliko razočaranje. Izvan Europe, na Vanderbiltovom kupu u Long Islandu u New Yorku, Seaman je završio drugi. Pobijedio je Bernd Rosemeyer. Susreo se s bivšim kraljem Edwardom VIII, prilikom njegovog posjeta nacističkoj Njemačkoj.

Richard Seaman je poginuo tijekom VN Belgije 25. lipnja 1939. Može se samo nagađati kako bi se postavio u sljedeće godine započetom II. svjetskom ratu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.