27. svibnja 1923., na prvoj utrci 24 sata Le Mansa, nakon 128 krugova i 24 sata, pobijedili su francuski vozači André Lagache i René Léonard, automobilom Chenard et Walcker
U najranijim danima automobilizma Francuzi su izmislili utrke tih novih strojeva, a nakon kraja epohe velikih međugradskih utrka osmislili i novi sustav utrka za Veliku nagradu. Bila je to baza za Le Mans. No s vremenom se automobilizam počeo širiti, uz izgradnju namjenskih trkaćih staza, i Francuska je počela gubiti primat predvodnice svijeta utrka.
Automobile Club de l’Ouest odlučio je organizirati novu veliku utrku, spektakularno nadmetanje u izdržljivosti bolida i vozača, koje će trajati tijekom 24 sata neprekidne vožnje. Za lokaciju su odabrane ceste u okolici Le Mansa, koje su već bile upisane u povijest prvom Velikom nagradom Francuske (i prvom Velikom nagradom uopće), održanom još 1906.
Za prvu utrku na danas legendarnoj Circuit de la Sarthe, 26. svibnja 1923., prijavljena su 33 automobila, a nakon 128 odvoženih krugova i 24 sata pobjedu su, 27. svibnja 1923., odnijeli francuski vozači André Lagache i René Léonard automobilom Chenard et Walcker.
Druga je bila još jedna posada iste marke, dok će najavu budućih vremena donijeti četvrtoplasirana posada Duff-Clement s automobilom Bentley. Bio je to uz belgijski Excelsior jedan od samo dva automobila na startu koji nisu bili francuske proizvodnje, no britanska će tvrtka uskoro zavladati Le Mansom.
Zapravo, utrka koja je zamišljena kako bi vratila ponos francuskoj automobilskoj industriji nikada nije osobito uspjela u tome, od dosadašnjih 87 izdanja samo su na njih 14 pobjeđivali bolidi francuske konstrukcije, manje no što je pobjeđivao sam Porsche.
Komentari