Renault Voiturette (Type A), motorizirana kočija dugačka 190, široka 115 i visoka 140 cm, s 1-cilindrašem De Dion Bouton, obujma 273 cm i snage 1,75 KS, postizala je 32 km/h
Louis Renault (1877. – 1944.) inovativni francuski konstruktor smatrao je kako neke od njegovih ideja uistinu mogu poboljšati novi izum, automobil. Prihvatio okladu da se njegov Type A s pogonskim vratilom može uspeti uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu brže od automobila pogonjenog lancem.
Prvi automobil Renault, poznat kao Type A i Voiturette, dobio je okladu, ali i neočekivan publicitet. Dvadesetjednogodišnji Louis Renault na svoje je nemalo iznenađenje zaprimio čak 13 narudžbi za automobile jednake pobjedničkom Type A Voiturette.
Renault Type A (Voiturette) prvi automobil s kardanskim vratilom (dotada su pokretani lancem), uveo je najuspješniju automobilsku koncepciju u povijesti: motor uzdužno sprijeda, pogon straga
Kako je bio mnogo naklonjeniji konstruktorskom i tehničkom radu, pozvao je u pomoć oko organizacije posla stariju braću Marcela i Fernanda. Tvrtka Renault Frères osnovana je 25. veljače 1899. u Billancourtu, a uspjeh na tržištu uslijedio je brzo. Braća su bila izrazito sklona promociji kroz automobilske utrke, u kojima su Louis i Marcel Renault sami sudjelovali.
Marcelova pogibija tijekom prekinute utrke Paris-Madrid bila je veliki udarac, no uspjesi na utrkama su se nastavili. Ferenc Szisz donio je Renaultu i pobjedu na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu 1906. Kada je i Fernand zbog bolesti morao napustiti vođenje tvrtke, Louis Renault ipak se našao na položaju šefa, kojeg je ranije izbjegavao.
Na toj će poziciji postati jedan od najuspješnijih, ali i najomraženijih francuskih industrijalaca, kao i proći put od nacionalnog junaka do izdajnika, važnog suradnika Nacističkog režima tijekom II. svjetskog rata. Pogledajte izvornu snimku prve vožnje Renaulta Type A (Voiturette), za čijim je volanom bio Louis Renault, u društvu nepoznate dame, OVDJE.
Komentari